Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@13:01:26 GMT

بهترین روغن برای بیماران روماتیسمی

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۹۱۲۴

بهترین روغن برای بیماران روماتیسمی

اسید‌های چرب غیراشباع توسط بدن ساخته نمی‌شوند. این مواد که نقش مهمی در حفظ سلامت بدن بازی می‌کنند، می‌توانند از منابع حیوانی و یا گیاهی وارد بدن شوند. گاهی این اشتباه پیش می‌آید که اسید چرب امگا-۳ موجود در روغن‌های گیاهی، مشابه اسید چرب روغن ماهی است، درحالیکه اسید‌های چرب امگا-۳ موجود در روغن ماهی ایکوزاپنتاانوئیک اسید (EPA) و دکوز اهگزا انوئیک اسید (DHA) می‌باشند که به نسبت اسید‌های چرب امگا-۳ مشتق از گیاهان (لینولنیک اسید و استئاریدونیک اسید) زنجیره کربن طولانی تری دارند و بیشتر غیراشباع محسوب می‌شوند و بنظر می‌رسد که بافت حاوی EPA و DHA مسوول اثرات مفید روغن ماهی خوراکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی EPA و DHA بافتی نه تنها از طریق مصرف امگا-۳ موجود در روغن ماهی افزایش می‌یابند، بلکه اسید‌های چرب غیراشباع گیاهی (SDA , ALA) نیز این قدرت را دارند که در بافت به نوع EPA و DHA تبدیل شوند، اگرچه برای این منظور باید به مقدار بسیار بیشتری نسبت به روغن ماهی مصرف شوند.

از طرفی آنچه در فروشگاه‌های مواد غذایی به نام روغن‌های خوراکی غیراشباع فروخته می‌شود شامل روغن بادام زمینی، روغن سویا، روغن آفتابگردان و کره نباتی هستند که همگی حاوی اسید چرب امگا-۶ لینولئیک هستند که همولوگ اسید آراشیدونیک بوده و با مهار رقابتی روی روغن‌های گیاهی، متابولیسم آن‌ها را کاهش داده و در نتیجه مقادیر EPA و DHA بافتی کاهش می‌یابد. حداقل چهارده مقاله اثرات مفید روغن ماهی را در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید بررسی کرده اند که به خصوص کاهش درد مفاصل، کاهش مدت خشکی صبحگاهی، کاهش نیاز به مصرف NSAIDs از اثرات مثبت این اسید چرب است.


به نظر می‌رسد EPA و DHA با مهار رقابتی متابولیت‌های اسید آراشیدونیک التهاب را کاهش می‌دهند، همچنین مهار تولید پپتید و مهار TNF و IL۱β نیز در این مطالعات نشان داده شده است که البته مکانیسم آن‌ها هنوز مشخص نیست. اگرچه در یک مطالعه معیار‌های فعالیت بیماری لوپوس با روغن ماهی کاهش نشان داد. اما با این حال اثرات ضد التهابی روغن ماهی در SLE ثابت نشده است.

مقدار لازم EPA و DHA برای ایجاد اثرات ضدالتهابی، ۳ تا ۵ گرم در روز گزارش شده است که می‌توان از ۱۰ تا ۲۵ سی سی روغن ماهی مخلوط شده با همین مقدار آب میوه استفاده کرد.
منابع دیگر اسید چرب امگا-۳ شامل گوشت ماهی، روغن‌های گیاهی حاوی امگا-۳ مثل کانولا هستند.

در عین حال توصیه می‌شود از مصرف روغن آفتابگردان، روغن بادام زمینی، روغن دانه کتان و سویا خودداری شود.


منبع: asrkhabar.com

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید

فراروـ  امروز فست‌فود‌ها در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا‌های سنتی به سمت غذا‌های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا کرده است. ویژگی مهم فست‌فود‌ها صرف‌نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن‌ها می‌شود. مرغ سوخاری یا مرغ معروف به کنتاکی یکی از فست فود‌های خوشمزه و بسیار محبوب به خصوص در میان کودکان است. در این میان بال و کتف سوخاری هم بسیار پرطرفدار است و معمولا بر سر آن دعواست. زمانی که مرغ می‌خرید و نمی‌دانید با بال‌ها و کتف‌هایش چکار کنید، بهتر است همه را جمع کنید و در یک فرصت مناسب با روشی که در ادامه آموزش خواهیم داد، یک ظرف بال و کتف سوخاری خوشمزه برای اعضای خانواده تهیه کنید، پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

بال و کتف مرغ: به میزان لازم
دوغ آبعلی: به اندازه‌ای که روی بال و کتف‌ها را بگیرد
نمک و زردچوبه: به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این کتف و بال سوخاری خوشمزه ابتدا بال و کتف‌ها را خوب بشویید و روی هر کدام را با چاقو یک برش ایجاد کنید. حالا بال و کتف‌ها را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و کمی نمک و زردچوبه بپاشید، سپس دوغ آبعلی را تا جایی که کاملا روی بال و کتف‌ها را بگیرد، داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید تا دوغ شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کم کنید و اجازه بدهید بال و کتف‌ها حدود ۲۰ دقیقه با دوغ بجوشد. بعد از این مدت زمان بال و کتف‌ها را آبکش کنید و صبر کنید تا آب اضافه آن‌ها کشیده شود و کمی خشک شوند. در مرحله آخر مقداری روغن داخل یک قابلمه یا ماهی تابه گود بریزید و بال و کتف‌ها را یکی یکی داخل روغن داغ سرخ کنید. توجه داشته باشید که بال و کتف باید داخل روغن شناور سرخ شود. حالا بال و کتف سوخاری خوشمزه و خاص شما آماده سرو است، نوش جان و مراقب انگشتانتان باشید!

نکات مهم
۱ ـ برای تهیه این بال و کتف سوخاری می‌توانید از هر نوع دوغ ترش گازدار استفاده کنید.

۲ ـ هنگام سرخ کردن بال و کتف‌ها توجه داشته باشید که روغن حتما داغ و به اندازه‌ای باشد که بال و کتف‌ها داخل آن شناور شوند.

۳ ـ این بال و کتف سوخاری را با هر نوع سسی که تمایل دارید، سرو کنید.

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی