Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@13:45:33 GMT

آیت الله عابدینی: آینده جهان متعلق به اسلام است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۵۰۲۲

آیت الله عابدینی: آینده جهان متعلق به اسلام است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین آینده جهان را متعلق به اسلام دانست و گفت: انبیاء( ع ) برای جهان نقشه جامع تعریف کرده اند و این نقشه برافراشته شدن پرچم قرآن، اسلام، عدالت و ظهور منجی بشریت است.

به گزراش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استنان قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم در مسجد جامع بوئین زهرا با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: این انقلاب در جهان به سمتی پیش می‌رود که بزودی پرچم اسلام را در قلب اروپا برافراشته خواهیم کرد، شاید این موضوع برای عده‌ای غیرقابل باور باشد همانگونه که زمانی برای همین عده پیروزی انقلاب در سال 57 غیرقابل دسترسی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه قزوین تاکید کرد: غربی‌ها با مطالعه منابع دینی ما برای آینده خود بسیار نگران هستند به همین دلیل توطئه‌گری خود را علیه گسترش دین اسلام افزایش داده‌اند، اما هرچه آنچه فعالیت خود را بیشتر کنند به سرنگونی و نابودی خود سرعت می‌بخشند.
وی گفت: یک زمانی چهاردیواری انقلاب ما مدرسه فضیه بود، پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس این چهاردیواری مرزهای ایران بود اما امروز چاردیواری انقلاب ما بحرین، یمن، سوریه، غزه، لبنان، فلسطین و کشورهای مسلمان جهان است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در 22 بهمن ماه امسال که جشن 40سالگی انقلاب را با افتخار برگزار می‌کنیم در کشورهایی همچون هند و پاکستان ایام الله دهه فجر را به ما تبریک می‌گویند، این نشان می‌دهد خداوند به حرکت انقلابی ملت ایران برکت داد.
امام جمعه قزوین افزود: این انقلاب به ما نشان داد که تنها با وحدت، همدلی و تبعیت از رهبری ولایت فقیه می‌توان به پیروزی دست پیدا کرد، امروز مشکلات اقتصادی، بیکاری و گرانی در کشور وجود دارد و قابل انکار نیست که قسمتی از این مشکلات از ناحیه دشمن و بخش دیگر از بی‌تدبیری برخی مسئولان است.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: هرکس با آبروی انقلاب بازی کند انقلاب به گونه ای به او سیلی می‌زند که نتواند از جای خود برخیزد.
وی در یخش دیگری از سخنانش اظهار داشت :جامعه ایمانی پشتیبان و یاریگر یکدیگر هستند و انقلاب اسلامی هم براساس وجود همین جامعه ایمانی شکل گرفت و پرورش یافت.
امام جمعه قزوین قزوین یادآور شد: سلسله پیامبران(ع) و ائمه اطهار(ع) همه به یکدیگر متصل هستند و همانگونه که پیامبران، پیامبر قبل را از خود را تایید و پیامبر بعد از خود را بشارت می‌دادند ائمه نیز امام قبل از خود را تایید و امام پس از خود را بشارت می‌دادند.
وی تاکید کرد: خدای متعال در آیه 6 سوره صف می‌فرماید؛ حضرت عیسی(ع) به قوم خود می‌گوید؛ ای بنی اسرائیل همانا من رسولی از طرف خدا برای شما هستم و توراتی که پیش از من آمده را تصدیق می‌کنم و شما را به ظهور پیامبری پس از خودم به نام 'احمد' بشارت می‌دهم.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: حضرت عیسی(ع) با خطاب قراردادن قومش هم حیطه مسئولیتی خود را تعیین کرد و هم از آینده جهان خبرداد، در آیه 159 سوره اعراف هم خداوند می‌فرماید؛ یا ایها الناس من برای هدایت همه شما از سوی خدای متعال آمده‌ام، وقتی کلمه 'یا ایها الناس' خطاب قرار می‌گیرد یعنی حیطه رسالت خاتم الانبیاء(ص) هیچ محدودیت مکانی و زمانی ندارد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان ساخت: خدای متعال در آیه 42 سوره آل عمران می‌فرماید؛ ملائکه به حضرت مریم(س) گفتند ای مریم خدا تو را برگزید و پاک کرد و در میان همه زنان عالم برگزید و تو سیده نساء عالم هستی.' یعنی زنان برای دستیابی به قرب الهی باید از بانویی همچون تو الگو بگیرند.
وی یادآور شد: از امامان سوال شد که حضرت زهرا(س) و حضرت مریم(س) هرکدام درنگاه قرآن سیده نساء عالم معرفی شده اند حال کدام از این دو بانوی بزرگوار در این خصوص جایگاه بالاتری دارند؟ ائمه(ع) فرمودند؛ هردوی این روایات صحیح است، حضرت مریم(س) سیده نساء عالم در عصر و دوره و نسل خودش بود اما حضرت زهرا(س) و سیده نساء عالمین از ابتدا تا انتهای خلقت در هر دوره و عصری است و حضرت مریم(س) تحت سیادت حضرت صدیقه کبری قرار دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: زمانی که رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) یک رسالت جهانی است باید همه کسانی که به او منتسب هستند با این رسالت جهانی همخوانی داشته باشند، نگاه و سیره حضرت زهرا(س)، در راستای رسالت جهانی پیامبر بود.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: همچنین در احادیثی عنوان شده فاطمه(س) سیده نساء عالمین است و سیده نساء اهل بهشت نیز هست، یعنی همه زنان مومن از ابتدای خلقت تا پایان خلقت که در بهشت حضور دارند حضرت زهرا(س) نسبت به همه آنها برتری دارد.
وی افزود: خطبه‌های نهج البلاغه امیرمومنان(ع)، بیانات گوهربار امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) و امامت دیگر ائمه تا حضرت صاحب الزمان(عج) در ادامه رسالت انبیاء و رسالت جهانی خاتم الانبیاء(ص) قرار دارد.
امام جمعه قزوین گفت: زمانی که امام زمان(عج) ظهور می‌کنند زمین را پر از عدالت و قسط می‌کند همانگونه که پر از جور و ستم شده باشد، این نگاه ائمه(ع) نشان می‌دهد نگاه آنها فراملی و فرازبانی و غیرقومی و قبیله‌ای است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: در قرآن آیه ای ذکر شده با عنوان 'جاء الحق و زهق الباطل'، این آیه نشان می‌دهد حق و باطل همیشه درکنار یکدیگر قرار دارند، اما خدای متعال به حق نفوذ و نورانیت داده است و حق را در دل‌های جهانیان قرار داده زیرا باطل با انسانیت ما همخوانی ندارد.
وی تصریح کرد: هرجایی که حق ورود پیدا کند باطل نابود خواهد شد این وعده خداست تا مومنان با ایستادگی و مقاومت بر اعتقاد و ایمان و حق خود بتوانند با پشتیبانی خداوند باطل را نابود کنند.
6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي امام جمعه قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود

حجت الاسلام طیبی فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسمی که به مناسبت هفته عقیدتی -سیاسی در سپاه و بسیج در گلزار شهدای کرمان برگزار شد، ضمن تبریک هفته عقیدتی -سیاسی و روز معلم گفت: شهید مطهری یک فیلسوف، مجتهد، اسلام شناس و معلم بود وهمه این خصوصیات را به صورت برجسته داشت، اما آن چیزی که منجر به شهادت شهید مطهری شد یک نکته مهم است در طول تاریخ همیشه از دو چیز ضربه خوردیم یکی از دشمنان ضربه خوردیم که ملت‌های مقاوم در مقابل آنها می‌ایستند و دیگری از افکار التقاطی (افکار التقاطی یعنی افکار و اندیشه‌هایی با پوسته‌ای از اسلام ولی محتوایی غیر اسلامی و غیر دینی) ضربه خوردیم افکار التقاطی از صدر اسلام تا به امروز ضربات سنگینی را به اسلام و حرکت اهل بیت زده است وموانع زیادی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما از اول انقلاب با این تفکر التقاطی روبرو بودیم؛ افزود: شهید مطهری کسی بود که هم التقاط، هم تفکرات التقاطی و هم آدم‌های التقاطی را خوب شناخت و در مقابل آنها ایستاد، استقلال کرد، سخن گفت و مقاومت کرد.

حجت الاسلام طیبی فر با اعلام اینکه آینده انقلاب اسلامی به دست معلمین و سیستم فرهنگی این کشور است؛ عنوان کرد:نسلی که آینده و انقلاب را باید اداره کنند جای تربیتش در آموزش و پرورش ماست حتی بالاتر از دانشگاه، چون دانشگاه نیرویش را از آموزش و پرورش می‌گیرد لذا باید اندیشه‌های شهید مطهری در ذهن و فکر همه اساتید جولان بدهد و بر همین اساس باید تفکرات شهید به نسلی که آینده انقلاب و آینده نظام اسلامی در اختیار آنهاست منتقل شود، پس معلمین بزرگوار وظیفه بسیار سنگین و با ارزشی دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ولی فقیه حکم الله را می‌شناسد و تبیین، بیان و زمینه آن را فراهم می‌کند؛ گفت: لذا وقتی ولی فقیه حکمی را می‌دهد خودش در مرحله عمل و اجرا مثل یک آدم معمولی است و باید خودش هم عمل کند.

وی افزود:اگر ما بخواهیم در اندیشه نسل جدیداین حاکمیت الهی و این حکم الله را جا بیندازیم لازمه آن این است که خود تسلط و قدرت تبیینش را داشته باشیم وشما به عنوان جمع فرهیخته و فرهنگی آدم‌ها را تربیت می‌کنید که آنها می‌خواهند حکم الله را بفهمند و این کار بسیار عظیمی است

حجت الاسلام طیبی فر تاکید کرد: زندگی شهدا را نگاه کنیم وآن را به نسل جدید انتقال بدهیم این شهدا فرزندانی بودند که در همین سیستم آموزش و پرورش رشد کردند و امروز پرچمدار وعلمدار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • وعده صادق، آغاز تحول در منطقه
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است
  • چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود