Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان با مطالعه نانولوله‌های تونل‌زنی در سلول‌ها که نقش مهمی در مخابرات سلولی و نقل و انتقال مواد میان سلول‌ها را دارند، درک بهتری از ساختار و عملکرد این نانولوله‌های زیستی پیدا کردند. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان با مطالعه نانولوله‌های تونل‌زنی در سلول‌ها که نقش مهمی در مخابرات سلولی و نقل و انتقال مواد میان سلول‌ها را دارند، درک بهتری از ساختار و عملکرد این نانولوله‌های زیستی پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلول‌ها در بدن با هم صحبت می‌کنند و از این راه بدن می‌تواند به‌صورت منظم کار کند. یکی از روش‌های ایجاد ارتباط میان سلول‌ها، نانولوله‌های تونل‌زنی هستند. محققان در مقاله‌ای با عنوان Correlative cryo-electron microscopy reveals the structure of TNTs in neuronal cells که در نشریه Nature Communications به چاپ رسیده به بررسی این نانولوله‌ها پرداختند.

محققان موسسه پاستور نشان دادند که نانولوله‌های تونل‌زنی در گسترش برخی بیماری‌ها نظیر آلزایمر نقش دارند. این نانولوله‌ها در ایجاد رفتار مقاومت دارویی سلو‌ل‌های سرطانی نیز نقش مهمی دارند.

استفاده از راهبرد تصویربرداری به محققان کمک می‌کند تا ساختار این نانولوله‌ها را با جزئیات زیاد شناسایی کنند. پیش از این تصور می‌شد که این نانولوله‌ها تنها با اتصال به یکدیگر ارتباط دارند، اما به نظر می‌رسد که این ارتباط چندگانه است. تصاویر میکروسکوپی نشان می‌دهد که رشته‌های بسیار نازکی وجود دارند که نانولوله‌های تونل‌زنی را به هم مرتبط می‌کنند.

پژوهشگران با استفاده از روش FIB-SEM تصویر سه بعدی با قدرت تفکیک بالا ایجاد کردند که به وضوح نشان می‌دهد که دو سر این نانولوله‌ها باز است بنابراین، میان سلول‌ها ارتباط ایجاد می‌کنند. بنابراین، سلول بدون مواجه شدن با سد سلولی می‌تواند با سلول همسایه ارتباط ایجاد کند.

این روش تصویربرداری محدودیت‌های روش‌های قبلی را رفع کرده و آناتومی دقیق‌تری از این نانولوله‌ها ارائه می‌دهد. مهم‌تر این که، این تصاویر به وضوح ثابت می‌کند که نانولوله‌های تونل‌زنی اندام‌های سلولی جدید دارای ساختار تعریف شده‌ای بوده که از برجستگی‌های سلولی متمایز هستند. با درک بهتر ساختار این نانولوله‌ها می‌توان ساز وکار تشکیل آن‌ها و عملکرد این اندام‌ها را بهتر شناخت و اطلاعات دقیق‌تری از نقل و انتقال مواد به‌صورت مستقیم میان سیتوزول سلول‌ها به‌دست اورد.

از این اطلاعات می‌توان برای مطالعه نقش نانولوله‌های تونل‌زنی در شرایط فیزیولوژیکی و پاتولوژیکی استفاده کرد. نتایج این پروژه یک گام ضروری به سوی درک بهتر مخابرات سلولی از طریق نانولوله‌های تونل‌زنی بوده و می‌توان از این نتایج در درک بهتر بیماری‌هایی که توسط ویروس‌ها و باکتری‌ها و همچنین پروتئین‌هایی که بد تاخورده‌اند ایجاد می‌شود، استفاده نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو نانوتکنولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، شاید شما هم جزو خانم هایی باشید که به موهای فر علاقه دارید اما از فر کردن مو با بابلیس خسته شده اید، همیشه برای فر کردن مو نیاز به دستگاه های حرارتی نیست ما در این مطلب روشی متفاوت و شگفت انگیز برای فر کردن موها به شما معرفی میکنیم.

این بار برای فر کردن مو به یکی از وسایل آشپزخانه نیاز دارید، شاید باورتان نشود اما به راستی با چنگال می‌توان موها را هر چقدر هم که لخت باشند فر کرد.

آموزش فر کردن موها با چنگال

یک چنگال بردارید و از انتهای موها شروع کنید موها را درون چنگال بپیچید دقیقا مثل زمانی که ماکارونی می‌خورید، بعد از پیچیدن موها درون چنگال اسپری بزنید و سشوار بکشید گرمای فلز چنگال فر زیبا و ماندگای خلق خواهد کرد.

در صورتی که موهای خیلی صافی دارید و میخواهید آن ها را فر کنید باید از قیچی مارپیچی استفاده کنید در این صورت فر موها مدت زیادی ماندگاری خواهد داشت.

آموزش فر کردن مو با استفاده از جوراب آیا سشوار برای مو خوب است ؟ ؛ بهترین دما برای خشک کردن موها | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

برای جلوگیری از وز شدن موها از نرم کننده استفاده کنید زیرا موهای فر به راحتی وز میشوند.
روغن نارگیل از وز شدن موها جلوگیری میکند.
موها را بعد از حمام شانه کنید زیرا شانه کردن موهای خشک باعث وز شدن آنها میشود.

کد خبر 848002 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن موی سر خبر مهم

دیگر خبرها

  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم