Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@23:41:01 GMT

روستایی در زنجان که یک ایران کوچک است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۵۷۶۰

روستایی در زنجان که یک ایران کوچک است

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  ایران بزرگ پر است از زیبایی های منحصر بفرد . در هر گوشه این اقلیم زیبا چیزی برای خودنمایی وجود دارد که وظیفه ای بر دوش مسولین میراث و جهانگردی نهاده شده تا کشیدن گردشگران بسیار را به آن منطقه، اصلی ترین هدف خود قرار دهند. 

 روستایی در زنجان که یک ایران کوچک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عکسی از نقشه هوایی روستای جوره کَندی در منطقه قَرَه‌پُشتلو زنجان که نقشه روستا به طرز تعجب آوری شبیه به نقشه ایران است. 

تصویر بالا روستایی است در استان زنجان . زیبایی خاص و شباهتش با نقشه ایران بسیار جالب است.

خیابان اسفالته که در انتهای روستا گم می شود، گویی شمال روستا را از بخش میانی و جنوبی جدا کرده و دریای خزر را تداعی کند، و مزارع جنوبی که انگار خلیج همیشه فارس را در ذهن انسان متبادر می سازد. 

جای تاسف است که حتی بسیاری ازمردم خود استان زنجان نیز از وجود این روستا و زیبایی آن بی اطلاعند.

امید که مسولان مسولانه تر به این ارزشمندی های خدادادی بنگرند.

 

 

 

 

خبرنگار: داود خیری

نویسنده: داود خیری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روستا یک ایران کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ استاندار زنجان گفت: نهاد شورا اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین ساختار مردم سالاری دینی است و اگر قرار باشد کشورمان در تحزب رشدی داشته باشد به این نقطه باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه امیدواری‌های زیادی در شورا‌ها ایجاد شده است افزود: از زمان شکل گیری شورا‌ها در کشور سال‌ها گذشته است و این نهاد‌ها اکنون به بلوغ رسیده اند، عملکرد و رفتار‌ها نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

افشارچی بابیان اینکه در ۲ و نیم سال گذشته کار‌های متعددی در حوزه شورا‌های شهری و روستایی استان انجام گرفته است، ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداختی انجام گرفت که پیش بینی می شود این رقم در سال‌های آینده به بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه تمرکز بر ارزش افزوده تولید و ثروت توسط شهرداری و دهیاری‌ها مد نظر باشد، افزود: انتظار بر این است مبنایی برای ایجاد ثروت در دراز مدت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به شعار سال گفت: وضعیت دهیاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته و عملیات عمرانی نیز شتاب بیشتری گرفته است.

افشارچی با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های اقتصادی موضوع مهمی است گفت: این استان به سمت نظام خوشه روستا‌ها حرکت می‌کند و برنامه‌هایی را در این خصوص مورد توجه قرار داده که همراهی دستگاه‌ها در تحقق آن لازم است.

وی با تأکید بر اینکه روستا‌های استان باید بیشتر مولد باشند ادامه داد: استان به موضوع مشکلات واقف است و مسئله بهره روری آب در روستا‌ها امری مهم محسوب می‌شود.

استاندار زنجان به لزوم بهره گیری از تکنولوژی‌های روز اشاره کرد و گفت: انتظار بر این است که شهرداری‌ها در این خصوص پیشگام باشند و تحولاتی را ایجاد کنند.

افشارچی با بیان اینکه دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت در شهر‌های ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان در حال انجام است افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید ناظر بر آینده باشد و در این میان هوش مصنوعی اولویت اول در سطح جهانی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • چشم نوازی شکوفه‌های درختان گلابی در باغ‌های روستای تکه + فیلم