Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پرستو گلستانی گفت: دو کتاب در حوزه تئاتر را که یکی برای کودکان و دیگری برای قشر بزرگسال است برای مطالعه به دوستداران کتاب پیشنهاد می‌دهم.

پرستو گلستانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: به تازیگی دو کتاب با عنوان «نمایشنامه‌های کوتاه، خنده‌دار و بامزه برای کودکان» نوشته هاینس اشمالن باخ و «تئاتر خیابانی و انواع نمایش‌های بیرونی» نوشته بیم میسون خوانده‌ام که به نظرم خواندنش خوالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: از آنجا که تدریس بازیگری می‌کنم معتقدم مطالعه این کتاب‌ها برای دوستداران هنر مفید است و جز کتاب‌های تخصصی است که می‌توان در آموزش‌ها از آن بهره برد.

«نمایشنامه‌های کوتاه، خنده‌دار و بامزه برای کودکان» حاوی تعدادی نمایش‌نامه کوتاه آلمانی است که عناوین برخی از آن‌ها بدین‌قرار است: انسان موقع غذا خوردن حرف نمی‌زند، سلام و احوال‌پرسی، نان نشانه سلامت است، عمه خانم، شمارش تا ده، رسم خانوادگی، ساعت زنگدار، صدای سکوت، در بیابان، اطلاعات، و قورت دادن.

کتاب «تئاتر خیابانی و انواع نمایش‌های بیرونی» به چگونگی پیدایش و رواج تئاتر خیابانی می‌پردازد و سپس با اشاره به اجرا‌های متعددی از تئاتر خیابانی در کشور‌های مختلف، درباره شیوه‌ها، ابزار‌ها و پیش نیاز‌های این نوع تئاتر، مطالبی را مطرح می‌کند.

عناوین فصل‌های این کتاب شامل «بیگانه تقدیر نشده»، «مفاهیم و نگرش‌ها»، «سرگرم کنندگان»، «تماشاگر گردان»، «آشوبگران»، «رسانش گران»، «نمایشگران هنرمند»، «نمایش ساکن»، «نمایشگران تک نفره و دو نفره»، «گروه‌های کوچک»، «نمایش‌های بزرگ»، «نمایش در محل مشخص»، «نمایش‌های سیار»، «حرکت‌های جمعی»، «نمایش سر زده»، «رویداد زنده» و «نگاهی به افق» است.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مطالعه دوستدار کتاب تئاتر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، نمایش «گروفالو» اقتباسی از کتابی با همین عنوان از نویسنده انگلیسی به نام «جولیا دونالدسون» است؛ این قصه را این‌بار، بهرام جلالی‌پور بصورت نمایشنامه بازنویسی کرده و آرش شریف‌زاده، کارگردانی کرده است.

در نمایش گروفالو، پدر ومادر بچه موش که از دست تنبلی او خسته شدند، برای پیداکردن گردو او را به جنگل می‌فرستند. در راه پدربزرگ به کمک بچه موش می‌آید و او با کمک تخیل خود بر حیوانات جنگل پیروز می‌شود، اما در ادامه راه اتفاق بسیار عجیبی می‌افتد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شوها را می‌بینند
  • آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟