Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابوالقاسم صفوی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران گرگان اظهار کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران درس خوبی برای همه ما است تا همه دستگاه ها در کنار هم قرار بگیرند و هماهنگی های لازم صورت گیرد.

صفوی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی عضو یک خانواده هستند و همه موظف هستیم که هنگام بروز حادثه‌ با هم همکاری کنیم زیرا هم افزایی سبب کاهش خطرات می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص رانش زمین در محور روستای زیارت گفت: روز گذشته زمین لغزش و رانش در این محور اتفاق افتاد و برای ساعاتی این مسیر بسته شد.

صفوی ادامه داد: باید دستگاه های متولی برآورد کنند که چه میزان هزینه و دیواره سازی در این محور لازم است.

وی تأکید کرد: سه گسل در گرگان وجود دارد که یکی از آن ها در زیارت واقع شده و به ارتفاعات جهان نما ختم می شود و اگر زلزله ای در این جا اتفاق بیفتد خطر جدی زیارت را تهدید می کند.

صفوی با اشاره به این که محور زیارت به دلیل وجود گسل، رانش زمین و آتش‌فشان امن نیست، اظهار کرد: باید منابع جدی برای انجام عملیات آبخیزداری در محور زیارت اختصاص پیدا کند.

وی تأکید کرد: هنگام وقوع حادثه همه دستگاه ها باید پای کار باشند و آمادگی خود را اعلام کنند نه این که منتظر تماس مدیریت بحران و فرمانداری باشند.

فرماندار گرگان تأکید کرد: صیانت از جان و مال مردم مهم است اما هنگام بستن جاده با اجبار تردد از طرف آن ها مواجه می شویم و آن ها قصد عبور از این محور دارند بنابراین بستن این محور سخت است.

بحران آب در گرگان

صفوی به کمبود منابع آبی و عمر بالای چاه ها در گرگان اشاره کرد و گفت: آب شصت کلاته کفاف گرگان را نمی دهد و برای ۹ هزار مترمکعب آبی که قرار است شیرین سازی شود شهرستان های آق قلا و بندرترکمن در اولویت هستند بنابراین باید برای این بحران هم چاره ای اندیشید.

فرماندار گرگان اظهار کرد: آب انفال عمومی است و باید در اختیار همه قرار بگیرد، قطعی‌های مکرر در سال های اخیر در گرگان داشتیم و مردم از این امر گله دارند.

وی با بیان این که پرت آب در گرگان حدود ۶۰ درصد است، افزود: سیلاب در بارندگی های اخیر به زمین ها زراعی نودیجه و روستاهای اطراف آن آسیب زد و احداث کانال و آب بندان در مسیر انجام شود تا خسارات کاهش یابد.

صفوی ادامه داد: در روزهای اخیر کمبود مرغ در گرگان به وجود آمد که این امر به دلیل تعطیلی کشتارگاه ها و همزمانی با ایام فاطمیه و افزایش مسافران روی داد.

وی با بیان این که روز گذشته در چهار نقطه گرگان مرغ توزیع شد، گفت: باید روی فرهنگ مردم کار کنیم تا زمانی که خود بحران مرغ را به وجود نیاورند و هنگام نیاز خرید کنند.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی ۲۲ بهمن گریزی زد و گفت: همه دستگاه و مردم باید این در این راهپیمایی شرکت کرده و امسال را متفاوت تر از سال گذشته برگزار کنند تا دشمن مانند همیشه روسیاه باشد.

کد خبر 4537832

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندار گرگان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟

تعطیلات رسمی بخشی حیاتی از بافت فرهنگی و اجتماعی هر ملتی است و فراهم‌کردن زمانی برای دوری از کارهای روزمره بسیار ضروری است.

به گزارش ایسنا، کشورها با توجه به فرهنگ خود تعطیلاتی دارند که برای مراسم مذهبی، روزهای ملی، یادبود یا روزهایی برای بزرگداشت برخی رویدادهای تاریخی خاص در منطقه است. تعطیلات رسمی معمولاً در قوانین ملی مشخص می‌شوند و به عنوان روزهای غیر کاری هستند. اگرچه معمول است که افراد در این روزها کار کنند و اغلب نرخ ساعتی بالاتر یا یک روز تعطیل اضافی دریافت می‌کنند.

تفاوت بسیاری در تعداد تعطیلات رسمی در کشورهای مختلف وجود دارد و در این گزارش کشورهایی با بیشترین و کمترین تعطیلات بررسی شده است.

کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل نپال با تعطیلات رسمی ۳۹ روزه

فرهنگ متنوع نپال مانند میانمار،  به بسیاری از تعطیلات عمومی مذهبی و غیر مذهبی این کشور کمک می‌کند. جمعیت ۳۰ میلیون نفری آن را هندوها تشکیل می‌دهند که اکثریت هستند. با این حال، نپال همراه با تعداد قابل توجه تعطیلات رسمی خود دارای یک هفته کاری ۶ روزه استاندارد است و اکثر مشاغل دولتی و خصوصی فقط در روزهای شنبه تعطیل می‌شوند.

میانمار با تعطیلات ۳۲ روزه

آرایش چندفرهنگی میانمار به آن کمک می‌کند تا جایگاه اول این فهرست را حفظ کند. این کشور نه تنها بیشترین تعطیلات رسمی را در بین کشورهای آسیایی، بلکه در جهان دارد. جمعیت ۵۳ میلیون نفری این کشور آسیای جنوب شرقی شامل بیش از ۱۳۰ گروه قومی است که مجموعاً به بیش از ۱۰۰ زبان صحبت می‌کنند.

ایران با تعطیلات رسمی ۲۶ روزه

اکثر تعطیلات رسمی ایران بر اساس روزها و رویدادهای مهم در تقویم اسلامی است. از آنجایی که ایران از هر دو تقویم هجری شمسی و قمری استفاده می‌کند، تاریخ‌های معینی برای تعطیلات رسمی آنها وجود دارد.

سریلانکا با تعطیلات رسمی ۲۵ روزه

سریلانکا با جمعیتی بالغ بر ۲۲ میلیون نفر، محل زندگی زبان‌ها، فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف است. به این ترتیب، بسیاری از تعطیلات رسمی سریلانکا مذهبی هستند.

بنگلادش با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه به عنوان کشوری است که تعطیلات رسمی زیادی دارد.

مصر با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه شناخته می‌شود البته برخی از خدمات مانند آرایشگاه‌ها در روز دوشنبه به جای روز واقعی تعطیلات عمومی خاص تعطیل می‌شوند.

کامبوج با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه و هند با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه نیز از جمله کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل است.

مالزی با تعطیلات رسمی ۲۱ تا ۲۵ روزه که با توجه به ایالت متفاوت است. البته برخی دیگر از کشورهایی که تعطیلات رسمی زیادی را دارند عبارتند از چین، هنگ‌کنگ، پاکستان، ترکیه و تایلند است.

کدام کشورها کمترین تعداد تعطیلات رسمی را دارند؟

برخی از کشورها تعطیلات رسمی زیادی ندارند. به عنوان مثال، مکزیک کمترین تعطیلات را در بین کشورهای بزرگ دارد. مکزیک تنها هشت روز تعطیل رسمی را هر سال به رسمیت می‌شناسد. چند کشور دیگر نیز وجود دارند که کمتر از ۱۰ تعطیلات دارند.

طبق گزارش ورد پاپولیشن، سوئیس با تعطیلات رسمی هفت تا ۱۵ روزه، اکوادور با تعطیلات رسمی ۸ تا ۹ روزه و انگلستان با تعطیلات رسمی ۸  روزه، کانادا با تعطیلات رسمی ۸ تا ۱۲ روزه، برزیل با تعطیلات رسمی ۹ روزه، تایوان با تعطیلات رسمی ۹ روزه، بلژیک با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه و جمهوری ایرلند با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه  از جمله این کشورها هستند و کارمندان آنها ممکن است به اندازه سایر کشورها مرخصی نگیرند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • این جاده‌ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • پیش‌بینی هوای تهران طی تعطیلات پایان هفته
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی