Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کوروش عزیزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی، گفت: به موازات پیشرفت‌های همه جانبه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، این مرکز آموزش پزشکی شاهد توسعه و پیشبرد اهداف فرهنگی و رفاهی در زمینه‌های دانشجویی، کارکنان و اساتید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فشارها، تحریم‌ها و کمبود‌های ایجاد شده از سوی دشمنان انقلاب در طی چهار دهه گذشته باعث شد تا کشور و مردم ما به بالندگی خوب و مناسبی برسند و در واقع این فشارها، با وجود چالش‌های بزرگی که با خود داشت، فرصت‌ها و رویش‌های بسیار شگرفی را نیز با خود به ارمغان آورد.

عزیزی با اشاره به افزایش تعداد چند صد درصدی پذیرش دانشجو که خود از پیشرفت‌های بسیار خوب این دانشگاه به شمار می‌رود، افزود: این امر نیاز به ایجاد امکانات آموزشی، فرهنگی و رفاهی زیادی را در پی داشته که به شکرانه الهی در ایجاد این فضای فرهنگی و رفاهی توانسته ایم پیشرفت‌های خوب و مناسبی را داشته باشیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی غیربومی این دانشگاه در خوابگاه‌های دولتی و اختصاصی دانشگاه سکونت دارند که این آمار نشان از پیشرفت بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پذیرش و تامین رفاهی دانشجویان دارد.

عزیزی اظهار کرد: در زمینه تامین غذای دانشجویان نیز نسبت به حتی یک دهه پیش موفق به پیشرفت‌های زیادی شده ایم؛ در سال ۱۳۸۵ در دو آشپزخانه سنتی کار تهیه و طبخ ۸۰۰ هزار پرس غذای دانشجویی بودیم، هم اینک و در سال جاری موفق به تهیه یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذا، آن هم در یک مرکز صنعتی و متمرکز شده ایم.

او با اشاره به تحول در زمینه حمل و نقل دانشجویان گفت: با واگذاری بیش از ۸۰ درصد از موضوع ایاب و ذهاب دانشجویان موفق شده ایم تا با افزایش ۱۳۰ درصدی نسبت به یک دهه پیش، روزانه بیش از ۸۰۰ سرویس را به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادامه داد: بدیهی است که با تمام این پیشرفت ها، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داشته و دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز شایسته شان و منزلتی بیش از این خدمات هستند، اما با توجه به وجود تنگنا‌های شدید مالی و محدودیت منابع، رسیدن به این نقطه نیز کاری بسیار دشوار بوده و بدون تلاش و ایثار مدیران و دست اندرکاران این معاونت، نیل به این اهداف نیز امکان پذیر نبود.

عزیزی با بیان این موضوع که حدود ۹۰ درصد از خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه از استاندارد ایمنی برخوردار هستند افزود: خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه دارای سالن‌های ورزش، مطالعه و نمازخانه هستند که البته این اماکن نیز در حال توسعه بوده و امیدواریم در آینده میان مدت شاهد توسعه و گسترش کامل این امکانات باشیم.

او به انجام تعمیرات اساسی خوابگاه‌های دانشجویی طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: این تعمیرات و مرمت اساسی با اختصاص مبالغی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است؛ همچنین الکترونیکی شدن خدمات دانشجویی و کارکنان از دیگر پیشرفت‌های این معاونت طی چند سال اخیر است.

عزیزی با اشاره به زمان انتظار دریافت وام و تسهیلات دانشجویی اضافه کرد: در حال حاضر، زمان دریافت وام‌های دانشجویی حداکثر ۳۰ روز کاری است که همین انتظار در پنج سال پیش حدود ۸۰ روز برآورد می‌شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به رشد مشاوره‌های دانشجویی به عنوان تلاشی دیگر در راستای توسعه رفاه دانشجویی اشاره کرد که دارای رشد بسیار چشمگیری بوده و گفت: تعداد مشاوره‌های دانشجویی در سال ۱۳۹۲ از ۸۰۰ مورد به پنج هزار و ۶۰۰ مورد در سال ۹۵ رسیده و با راه اندازی سامانه اینترنتی مرکز مشاوره در سال جاری، این آمار رشد بسیار بالاتری می‌یابد.

عزیزی با بیان این موضوع که مسایل فرهنگی از دغدغه‌های اصلی این است اظهار کرد: نشریات دانشجویی یکی از شاخص‌های اصلی برای برآورد شرایط فرهنگی یک مرکز آموزش عالی است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تیراژ بالای پنج هزار جلد در سال جاری موفق شده تا جایگاه بسیار خوبی برای خود در میان سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کند.

او از فعالیت ۱۴ تشکل مستقل دانشجویی و ۲۵ کانون فعال فرهنگی به عنوان یکی از شاخص‌های در حال رشد خبر داد که مایه بالندگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و اضافه کرد: همچنین تعداد شرکت کنندگان در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که یکی از معتبرترین رویداد‌های فرهنگی این وزارتخانه است، از کمتر از ۸۰۰ نفر در سال ۹۲ به بیش از هفت هزار شرکت کننده در جشنواره اخیر قرآن و عترت رسید که با چهارمین قهرمانی پیاپی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همراه بود.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهه فجر 97 علوم پزشکی اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در آیین گرامیداشت روز ماما گفت: در حوزه سلامت نیرو‌ها با جان انسان‌ها سر و کار دارند، اما در فرآیند مامایی، سلامت نوزاد و مادر باردار حائز اهمیت است و بر همین اساس فضیلت در شغل مامایی دو چندان است، ماما علاوه بر اینکه وظیفه کمک به دنیا آوردن نوزاد را بر عهده دارد در آگاهی بخشی و آرامش مادر نیز نقش موثری بر عهده دارد.

وی ادامه داد: ماما‌ها در رسیدن به دستاورد‌هایی مانند کاهش مرگ مادران و نوزادان، ترویج تغذیه با شیر مادر نقش قابل قبولی بر عهده داشته اند.

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته علیرغم افزایش در تعداد مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه، کاهش قابل توجه به میزان ۲۵ درصد در مرگ و میر آنان در شهر‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ثبت رسید و این ثمره مجاهدت و تلاش‌های شبانه روزی جامعه مامائی و متخصصین محترم زنان و زایمان است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: علیرغم همه این پیشرفت ها، اما هنوز هم دارای نقطه ضعف‌هایی هستیم و برخی مداخلات بسیار جزیی و اثر بخش ممکن است منجر به نتایج بسیاری مطلوب تری شود.

وی عنوان کرد: توسعه و ترویج زایمان بدون درد یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای استان سیستان و بلوچستان است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و ترغیب هرچه بیشتر مادران باردار به این امر و بالا بردن میزان سلامت مادر و کودک در گرو توسعه و راه اندازی واحد‌های زایمان بدون درد در زایشگاه‌ها است.

زهرا ابراهیمی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: از فعالیت‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه جوانی جمعیت که در واقع می‌توان گفت عملکرد مطلوبی داشته اند تقدیر و قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای نرخ باروری زیادی در سطح کشور است و باید حواسمان باشد و بر نامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا در شیب نزولی قرار نگیریم.

خانم ابراهیمی افزود: ماما‌ها نه فقط در حوزه سلامت بلکه در حوزه امیدآفرینی هم در جامعه نقش آفرینی می‌کنند و می‌توانند با شیوه بیان خودشان مادران را به فرزند آوری ترغیب کنند.

دکتر محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: تمام تلاش‌های هیئت رئیسه رئیسه دانشگاه در راستای رفع کمبود‌ها و چالش‌های جامعه مامایی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته اقدامات خوبی جهت جذب ماما در زاهدان انجام شد و در حال حاضر هم مجوز جذب تعدادی ماما جهت شهرستان سراوان صادر شده است که بزودی وارد سیستم خواهند شد.

وی افزود: یکی از کار‌هایی که اداره مامایی و دفتر پرستاری به صورت ویژه در دستور کار قرار دارند تعرفه‌های خدمات مامایی است که پیگیری‌های مرتبط از تهران در حال انجام است و امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.


خانم لیلا عرب نژاد رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: کادر مامایی یکی از کنشگران فعال حوزه جوانی جمعیت و خانواده محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: مادر واژه مقدسی معادل صبر، ایثار و شکیبایی است و ماما‌های عزیز همواره همراه لحظات شیرین و ماندگار تولد نوزاد و حامی مادران عزیز هستند.

وی افزود: سیستان بلوچستان بالاترین میزان زاد و ولد را در سطح کشور دارد و ماما‌های این استان جزو پرکارترین ماما‌های کشور محسوب می‌شوند.

قابل ذکر است مراسم گرامیداشت روز ماما صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های پردیس علوم پزشکی به همراه برنامه‌های شاد برگزار و از تعدادی از ماما‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقدیر و قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند