Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:15:05 GMT

پیرترین فیل دنیا جهان را ترک کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۱۷۰۱

پیرترین فیل دنیا جهان را ترک کرد

داکشایانی به مادربزرگ فیل‌ها شهرت داشت و در سالهای اخیر قادر به راه رفتن نبود و به همین دلیل فیل‌بانان به وی آناناس و هویج می دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ،  داکشایانی پیرترین فیلِ  جهان در سن 88 سالگی در هند از دنیا رفت. این فیل بیشتر عمر خود را در باغ وحش نزد انسان ها زندگی کرد.

 

داکشایانی به مادربزرگ فیل‌ها شهرت داشت و در سالهای اخیر قادر به راه رفتن نبود و به همین دلیل فیل‌بانان به وی آناناس و هویج می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هرچند هندی‌ها به او لقب پیرترین را داده بودند، اما بر اساس کتاب گینس این لقب متعلق به لین وانگ است که در سال 2003 در تایوان در سن 86 سالگی درگذشت. این فیل متعلق به بریتانیا در زمان جنگ جهانی دوم بود.

 

فیل دیگری به نام ایندیرا در کارناتاکای هند در سال 2017 مرد که گفته شد 85 تا 90 سال عمر کرده بود.

 

منبع: بی بی سی

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایام فاطمیه انقلاب اسلامی فاطمیه انقلاب اصفهان مقام معظم رهبری شهادت حضرت زهرا س چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مجلس شهرستان آران و بیدگل فیل جشنواره هندوستان هندوستان تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • سردار فدوی: اسرائیل را مضحکه دنیا کردیم
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان