Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:16:35 GMT

رشد حیرت‌انگیز تولیدات علمی کشور در دو دهه اخیر

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۳۱۰۱

رشد حیرت‌انگیز تولیدات علمی کشور در دو دهه اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر فریدون عزیزی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم، با اشاره به تأسیس ستاد انقلاب فرهنگی و شاخه پزشکی آن در سال ۱۳۵۹ دستاوردهای این اقدام مهم را یادآور شد.

وی گزارشی از روند تأسیس دانشکده‌های گروه پزشکی و تعداد دانشجویان، طی سالیان پس از انقلاب ارائه داد و دانش آموختگان کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و فوق تخصصی و همچنین پیشرفت‌های این حوزه را با گذشته مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته عزیزی روند شاخص‌های سلامت در جمهوری اسلامی نظیر مرگ و میر، امید به زندگی و دسترسی‌های بهداشتی طبق آمارهای موجود، بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیحاتی درباره روند خودکفایی آموزش گروه پزشکی در دوران پس از انقلاب اسلامی ارائه داد و ارتقاء قابل ملاحظه شاخص‌ها را یادآور شد.

وی حضور دانشگاه‌های کشور در رده‌بندی معتبر بین‌المللی تایمز که حاکی از پیشتازی ایران در میان تمام کشورهای اسلامی است، را نشانه پیشرفت دانست و گفت: رشد قابل ملاحظه تولیدات علمی به ویژه در دو دهه اخیر حیرت‌انگیز بوده و ایران در زمینه رشد تولیدات علمی صدرنشین کشورهای اسلامی و حتی جلوتر از برخی کشورهای اروپایی است.

عزیزی، رشد پژوهشگران به نسبت جمعیت کشور، علی‌رغم اعتبارات ناچیز پژوهشی را از نکات چشمگیر آماری در عرصه جهانی دانست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: افزایش تعداد مجلات معتبر علمی، مراکز دارویی و نیز دستاوردهای حوزه دارو از دیگر شاخصه‌های مهم توسعه در تاریخ جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی نگاه کلی به شاخص‌های برون‌دادی توسعه فناوری در کشور و حوزه سلامت را ارائه داد.

کد خبر 4538280

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید علم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فریدون عزیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!