Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:36:02 GMT

برق منطقه بوم گردی سقالکسار رشت تامین شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۳۴۸۱

برق منطقه بوم گردی سقالکسار رشت تامین شد

رشت - ایرنا - همزمان با ایام مبارک دهه فجر ، تامین پروژه برق منطقه بوم گردی سقالکسار شهرستان رشت افتتاح شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا برای بهره برداری از این پروژه ، ارتقاء ظرفیت شبکه برق با احداث هفت دستگاه ترانسفورماتور و سه هزار متر شبکه 20 کیلوولت و یک هزار و 974 متر شبکه فشار ضعیف خودنگهدار ، با اعتباری معادل 24 هزار و 240 میلیون ریال احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در مراسم افتتاح این پروژه گفت: 613 پروژه برق با اعتباری معادل 470 میلیارد ریال در دهه فجر امسال در استان افتتاح شده و به بهره برداری رسید.
جمشید طالبی افزود: تعداد 107 پروژه با اعتباری حدود 240 میلیارد ریال نیز در شهرستان رشت در این ایام در حال افتتاح است.
وی درباره اهمیت این پروژه گفت : منطقه گردشگری سقالکسار مهمترین پروژه گردشگری در استان است که با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال تامین برق آن انجام شده البته پروژه های برق رسانی مهم دیگری در استان از جمله آبندان حق وردیان رشت ، شبکه دومداره 20 کیلوولت از پست 63 کیلوولت مسکن رشت به شهرک صنعتی سپیدرود در دست اقدام داریم.
به گزارش ایرنا، در گیلان حدود یک میلیون و 400 هزار مشترک با 28 هزار و 500 کیلومتر شبکه برق و افزون بر 19 هزار پست برق وجود دارد.
موزه میراث روستایی، سد سفالکسار، موزه گنجینه رشت، خانه میرزاکوچک خان جنگلی، استخر عینک ، آرامگاه میرزاکوچک خان جنگلی و بازار رشت از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان رشت به شمار می آیند.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است.
7296 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برق رساني گيلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی سد «حوضیان»، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

وی بیان داشت: پروژه شبکه انتقال آب «حوضیان» باهدف توسعه و تأمین آب دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با دستگاه آبیاری بارانی در دست اجرا است، طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای مصارف کشاورزی میزان تخصیص ۱۳.۷ میلیون مترمکعب و جهت مصارف صنعت، دو میلیون مترمکعب آب در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: این پروژه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال موردنیاز است.

کد خبر 6090947

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد