Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@14:46:18 GMT

غافلگیری فرماندهان ارتش عراق در عملیات والفجر 8

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۳۹۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، این تصور عمومی بود اما نسبت به نقطه خاص در این منطقه، هورالهویزه در صدر مناطق دیگر مورد توجه دشمن قرار داشت. دلایلی که موجب می‌شد عراق حمله آتی ایران را از هور بداند، یکی سابقه منطقه و انجام عملیات‌های بدر و خیبر در سال‌های 62 و 63 بود. از این گذشته عدم تسلط کامل عراق بر این زمین و متقابلاً تسلط بیشتر ایران، عراق را در این اندیشه فرو می‌برد که شاید باز هم از هور به او حمله شود، علاوه بر این حجم فعالیت‌های جبهه خودی در منطقه هور که بیش از همه در امور مهندسی و نقل و انتقال خلاصه می‌شد، دشمن را به جمع‌بندی رسانده بود که ایران از هور حمله خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در منطقه شرق اروندرود، نیز ایران فعالیت مهندسی داشت. به خصوص از آذرماه 64 به بعد، این اقدامات افزایش یافت و دشمن نیز از این اقدامات آگاهی داشت، اما چند عامل سبب شد که عراق توجه جدی به تلاش‌های به عمل آمده در شرق اروند نکند:

 

1ـ منصرف شدن ایران از حمله به فاو در تابستان سال63.
2ـ شدت و گسترش فعالیت در هورالهویزه، بالاخص روی پد خندق و جزایر مجنون.
3ـ و بالاخره دشمن توانایی‌های تجهیزاتی ایران را کمتر از آن می‌دانست که بتواند از رودخانه اروند عبور کند. ضمن آنکه تحلیل کلاسیک دشمن از رودخانه اروند، عدم امکان حمله ایران از اروندرود را تشدید می‌کرد.

 

بنابراین دشمن اقدامات خودی را ملاحظه می‌کرد اما تحلیل دیگری از شرایط نظامی جبهه‌های جنوب داشت، از این‌رو در حین ملاحظه این اقدامات به تقویت محور هورالهویزه پرداخته و حجم بمباران بی‌سابقه‌ای را در آن منطقه اجرا نمود.

 

در مجموع فرماندهان عراقی، تک احتمالی رزمندگان اسلام را از محور فاو، فریب دانسته و نسبت به حوزه عملیاتی سپاه هفتم، به منطقه ام‌الرصاص بیشتر توجه داشتند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «اسرائیل زیو» سرلشکر ذخیره و رئیس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای حمله زمینی گسترده به رفح هشدار داد و تاکید کرد که چنین عملیاتی «بسیار خطرناک» است.

این مقام نظامی صهیونیست اذعان کرد که حماس در حال تدارک یک کمین راهبردی برای ارتش اسرائیل در صورت حمله زمینی گسترده به رفح است که برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این واقعیت که رفح علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، مکان بسیار دشوار و شلوغی برای جنگیدن است، هر گونه عملیات زمینی گسترده در رفح دارای ریسک بالا و خطرناک‌تر از هر عملیاتی خواهد بود که ارتش تا کنون در نوار غزه انجام داده است.

اظهارات این مقام صهیونیست در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده‌اند که برای هرگونه سناریویی در صورت تجاوز مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه از جمله تهاجم زمینی به رفح آماده هستند.

کد خبر 6089048

دیگر خبرها

  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • عملیات وعده صادق، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای بود
  • عملیات وعده صادق ، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای انجام شد
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت