Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در 40 سال انقلاب اسلامی ایران، حدود 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شد.

سهراب رئیسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در چهارمحال و بختیاری 79 هزار و 642 واحد مسکونی روستایی وجود دارد ، که از این تعداد تاکنون 38 هزار و 750 واحد مقاوم سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با احتساب واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر چهارمحال و بختیاری طی 40 سال گذشته تاکنون 53 هزار و 460واحد مسکونی در این استان مقاوم سازی شده است.
رئیسی تصریح کرد: برای مقاوم سازی این تعداد واحد مسکونی 4 هزار و 250 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.
وی یادآور شد: با یهسازی ، بازسازی و مقاوم سازی این تعداد واحد مسکونی افزون بر 212 هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری از مسکن مقاوم بهره مند شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان تاکنون 150 میلیارد ریال به 8 هزار و 76 خانوار به صورت بلاعوض اختصاص یافته است.
وی گفت: در 40 سال گذشته 85 روستای چهارمحال و بختیاری در قالب 55 روستای حوادثی به علت شرایط اقلیمی و توپوگرافی، شیب های تند و رانش زمین جابجا شده است.
رئیسی تاکید کرد: در این مدت برای تامین مسکن افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری 3 هزار و 465 فقره تسهیلات به ارزش 288 میلیارد ریال پرداخت شد.
وی افزود: همچنین برای تامین مسکن خانوارهای زیرپوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری 27 میلیارد ریال در قالب 256 فقره تسهیلات اختصاص یافت.
رئیسی تصریح کرد: در این مدت برای تعمیر و احداث واحدهای مسکونی روستایی چهارمحال و بختیاری 100 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 13 هزار و 300 فقره با بازپرداخت 3 تا 5 ساله و کارمزد 4 درصد پرداخت شد.
به گزارش ایرنا، خدمات رسانی به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته کشور مانند چهارمحال و بختیاری از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با جمعیت 947هزار نفری است که بیش از 800روستا و آبادی در این استان وجود دارد.
7362/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد توسعه امور زيربنايي چهل سالگي انقلاب چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، گفت: ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه‌های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه‌ها از افراد گرفته نمی‌شود و آن را به سال‌های آتی انتقال می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه اصلی ما در حال حاضر تأمین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه صنعت شهرها تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تأمین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۷۰ هزار قطعه زمین تأمین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تأمین کنیم.

کد خبر 6097610 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است