Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، نظام مرادی صبح امروز در نشست مشترک معاونین پشتیبانی و مسئولین تعاون شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که با حضور معاون توسعه منابع و امور فرهنگیان شرکت فرایند نوین وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، یکی از خواسته‌های استان را سرمایه گذاری صندوق در کردستان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به تشریح شاخص‌های عملکردی، خدمات و دستاورد‌های ۴۰ ساله آموزش و پرورش کردستان پرداخت و با بیان اینکه در سال ۵۷ تنها ۳۰ درصد از جمعیت استان با سواد بودند، گفت:: علی رغم مسائل و مشکلات و با تلاش مجموعه دست اندرکار، هم اکنون نرخ با سوادی جمعیت شش سال به بالای استان به بیش از ۸۲ درصد رسیده است.

مرادی فاصله با سوادی استان کردستان با کشور را در سال ۵۷ به میزان ۲۲.۵ درصد عنوان کرد و با بیان اینکه هم اکنون این فاصله به ۴ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت:: در سال ۵۷ میزان با سوادی زنان استان تنها ۱۴.۹ درصد بود که این رقم در سال ۹۷ به ۷۲.۵۶ افزایش پیدا کرده است.

مرادی توسعه فضا‌های آموزشی و پرورشی را یکی دیگر از دستاورد‌های ۴۰ ساله بر شمرد و با بیان اینکه امروز هیچ روستایی در استان بدون معلم نیست و حتی مدرسه و روستای با یک دانش آموز نیز تحت پوشش خدمات آموزشی قرار گرفته است، گفت:: در زمینه انسداد مبادی ورودی بی سوادی، پوشش تحصیلی دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی، توسعه نیروی انسانی، حوزه‌های پرورشی، تربیت بدنی و ورزش، پشتیبانی و سایر حوزه خدمات خوبی ارائه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات استان در پیگیری برنامه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان، استقرار نمایندگی صندوق ذخیره و راه اندازی کارگروه صندوق در استان به منظور اجرایی کردن برنامه‌های ابلاغی اعلام کرد وگفت: در این نشست‌ها در خصوص نگهداشت و تداوم عضویت افراد بعد از بازنشستگی، افزایش سرمایه و افزایش سهم الشرکه تا پنج درصد و جذب افراد جدید اقدامات لازم انجام شده است.

مرادی هم چنین از فعالیت کمیته صندوق ذخیره فرهنگیان، متناظر کارگروه استانی در سطح شهرستان‌ها و مناطق خبر داد و گفت:: در راستای پاسخ گویی به سئوالات اعضای صندوق و هم چنین تشریح برنامه‌ها، نماینده صندوق و اعضای کارگروه در جلسات توجیهی شرکت و اقدام به تشریح برنامه‌ها نموده اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح حدود انتظارات و مطالبات استان از صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت و خواستار شفاف سازی فعالیت‌های صندوق برای فرهنگیان، استفاده از ظرفیت کردستان و سرمایه گذاری صندوق در استان شد و گفت:: صندوق می‌تواند در خصوص اجرایی نمودن بند هـ تبصره ۹ قانون بودجه ظرفیت سنجی نموده و با توجه به مجوز استان در این خصوص سرمایه گذاری کند.

وی استفاده از مشوق‌های تشویقی برای نگهداشت اعضا و اعطای وام کم بهره به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان را از دیگر خواسته‌های کارگروه استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری علمی و درست و شفاف سازی، اخیرا اقدامات خوبی در صندوق انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان در ادامه سخنان خود به اقدامات لازم در خصوص ستاد اسکان فرهنگیان برای پذیرش میهمان در نوروز ۹۸ پرداخت و با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی، تمهید مقدمات و بکارگیری نیرو‌های انسانی توانمند و با سعه صدر، خواستار پیش بینی برنامه‌هایی به منظور آموزش عوامل اجرایی به خصوص سرایداران مدارس شد.

وی آماده سازی مراکز پذیرش و تمهید مقدمات اسکان، نظافت وسایل و امکانات، بستر سازی برای انجام اقدامات تبلیغی، نصب بنر و راهنمای میهمانان با همکاری شهرداری و مستند سازی کلیه فعالیت‌ها را از دیگر خواسته‌های استان عنوان کرد.

مرادی در بخش پایانی سخنان خود بر نظارت بر عملکرد صندوق‌های وام ضروری، شناسایی بیماران صعب العلاج، نظارت بر فعالیت مراکز رفاهی و عدم اخذ وجه به صورت نقد در این مراکز تاکید کرد وبا بیان اینکه بیمه درمانی به خصوص بیمه تکمیلی چتری برای روز‌های سخت است، خواستار اطلاع رسانی به فرهنگیان و فرهنگ سازی در این خصوص شد.

انتهای پیام/م

آمادگی کردستان برای سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان وزارت آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ارسال پیامک ذخیره‌سازی آب به مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد.

طی روزهای گذشته برای تعدادی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شد. متن این پیامک این بود که با توجه به مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان فراهم‌سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵ لیتر برای هر نفر الزامی است. لطفاً اقدامات لازم را در این خصوص به عمل‌ آورید. »

آن طور که وزارت نیرو اعلام کرده، واقعیت این است که این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد. از آنجا که سال گذشته بروشور اطلاعیه فوق بین شهروندان توزیع شده بود، مجدداً با آغاز سال جدید، به وسیله پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

بعد از بارندگی های اخیر چند درصد سدهای تهران پر شده است؟

ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.

ذکر این نکته ضروری است که برخی ساختمان‌ها به جهت افت فشار آب فقط از پمپ استفاده می‌کنند که این اقدام نه تنها باعث پایمال شدن حقوق دیگر همسایه‌ها می‌شود و بیشترین ظرفیت آب شبکه کوچه و محله را به سمت ساختمان خود هدایت می‌کنند، بلکه تخلف محسوب می‌شود. زیرا نصب و قرار دادن پمپ بعد از کنتور آب غیرقانونی است. بنابراین شهروندان ابتدا با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدام قانونی، فنی و تأسیساتی انجام داده و باعث پایداری فشار آب می‌شوند.

پیامک پدافند درباره ذخیره سازی آب و غذا واقعیت دارد؟!

لازم به ذکر است با شروع تابستان و استفاده از کولرهای آبی در روزهای گرم، به جهت اینکه ساختمان‌ها دچار افت فشار آب نشوند، پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شده است، بحث کمبود و قطعی آب مطرح نیست و در صورت لزوم هرگونه برنامه درخصوص نوبت‌بندی و قطعی آب حتماً از سوی شرکت آبفای تهران اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

کد خبر 846912 برچسب‌ها وزارت نیرو خبر مهم آبفا - آب و فاضلاب تهران

دیگر خبرها

  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان