Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@11:22:27 GMT

سعودی‌ها با یمنی ها مانند داعش رفتار می کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۵۲۶۲

سعودی‌ها با یمنی ها مانند داعش رفتار می کنند

العالم گزارش داد شکنجه‌های وحشیانه جسمی و روحی اسیران یمنی از سوی سعودی‌ها تفاوتی با جنایات داعش ندارد.

به گزارش صدای ایران از باشگاه خبرنگاران، شرایط و اوضاع اسرای یمنی نشان می‌دهد که سعودی‌ها همچون داعش شیوه‌های بسیار خشنی را در رفتار با آنان به کار گرفته‌اند.

العالم گزارش داد: حمزه داحش و گروهی از رزمندگان یمنی بعد از اینکه به اسارت نظامیان سعودی درآمدند به شدت شکنجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکنجه‌های وحشیانه جسمی و روحی اسیران یمنی باعث قطع انگشتان یکی از آن‌ها و ابتلای اسیر دیگر به فراموشی شده است.

خبرنگار العالم گفت: حمزه علی مبارک داحش پس از آنکه در نجران به اسارت درآمد به زندانی در عربستان منتقل شد و تحت شکنجه قرار گرفت. اقدامات سعودی‌ها دستکمی از شکنجه‌های داعش نداشت به گونه‌ای که حمزه پنجاه روز از انگشتانش آویزان بود. سعودی‌ها از او خواسته بودند تا اعتراف کند که برادرِ سید عبدالملک الحوثی است. شکنجه حمزه باعث شد وی تمام انگشتان خود را از دست بدهد.

آنگونه که پزشکان می‌گویند وضعیت حمزه و هم‌رزمانش که در اسارت سعودی‌ها بوده‌اند، مناسب نیست. این افراد بر اثر شکنجه‌های شدید دچار بیماری‌های مختلف و نقص عضو شده‌اند.

این در حالی است که نیرو‌های یمنی رفتار مناسبی با اسرای سعودی دارند و حتی اخیرا یکی از آن‌ها را که دچار بیماری بود آزاد کردند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سعود یمن داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

مردم یمن این هفته نیز با شعار «در کنار غزه سرافراز هستیم» به خیابان‌ها آمدند و اقدام به برپایی تظاهرات باشکوه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شهروندان یمنی امروز جمعه در استان «صعده» واقع در شمال غربی یمن همچون هفته‌های گذشته، این هفته نیز با شعار «در کنار غزه سرافراز هستیم » اقدام به برگزاری راهپیمایی گسترده کردند.

تظاهرات باشکوه یمنی‌ها در میدان سبعین صنعاء نیز با شعار «در کنار مردم سربلند غزه هستیم» آغاز شده است.

شهروندان یمنی در راهپیمایی امروز صعده با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که فعالیت های مردمی در حمایت از غزه تا پایان تجاوزات و رفع محاصره غزه ادامه خواهد داشت.

در بیانیه امروز مردم صعده آمده است که مردم یمن در کنار مردم سرافراز غزه قرار دارند.

در این راهپیمایی تاکید کردند که عملیات جهادی مقاومت فلسطین را  گرامی میدارند و جنایات بزرگ رژیم صهیونیستی که در گورهای دسته جمعی، آشکار شد، محکوم می‌کنند.

در این راهپیمایی بر اهمیت تداوم فعالیت‌های مردمی و رسمی در حمایت از مردم فلسطین در همه سطوح تاکید کردند.

در این راهپیمایی باشکوه عملیات مستمر و موثر نیروهای مسلح در نبرد فتح موعود، جهاد مقدس و رویارویی در دریا را تبریک گفته و خواستار عملیات بیشتر شدند.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد
  • اصلاح رفتار و پوشش ۹۰ درصد تذکر گیرندگان در طرح نور
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است