Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:40:51 GMT

حمایت 73درصدی مردم فرانسه از برگزاری همه پرسی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۷۴۳۳

حمایت 73درصدی مردم فرانسه از برگزاری همه پرسی

تهران - ایرنا - نتایج یک نظرسنجی در فرانسه نشان می دهد که 73درصد مردم این کشور از برگزاری همه پرسی در ماه های آینده حمایت می کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس این نظرسنجی که در روزنامه «ژورنال دو دیمانش» فرانسه منتشر شده، به طور تقریبی سه چهارم مردم فرانسه خواهان برگزاری این همه پرسی هستند.
این نظرسنجی از سوی موسسه «مطالعات بازاریابی و نظر در فرانسه و خارج از کشور»(Ifop) انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه فرانسوی به جامعه آماری این نظرسنجی و زمان انجام آن اشاره ای نکرده است.
چهاردهم بهمن امسال، فرانس 24 به نقل از یک منبع آگاه دولت فرانسه گزارش داد که «تمام مقدمات لازم برای برگزاری یک همه پرسی آماده شده و رونمایی آن منتظر چراغ سبز مکرون است.»
این شبکه تلویزیونی فرانسه اعلام کرد که امانوئل مکرون تصمیم دارد تا با برگزاری این همه پرسی به اعتراض های موسوم به «جلیقه زردها» پایان دهد.
درصورت موافقت مکرون ؛ این همه پرسی 26 می 2019 مصادف با سوم خرداد سال آینده همزمان با انتخابات پارلمان اروپا برگزار می شود.
همچنین روزنامه ژورنال دو دیمانش چهاردهم بهمن در این باره نوشت: بخش انتخابات در وزارت کشور فرانسه، مسوول برگزاری این همه‌ پرسی است.
به گزارش ایرنا، اعتراض های موسوم به جلیقه زردها که روز گذشته به سیزدهمین هفته خود رسید بار دیگر با خشونت پلیس و معترضان مواجه شد.
روز گذشته در این اعتراض ها، یک دستگاه خودرو به آتش کشیده شد.
بنا بر گزارش وزارت کشور فرانسه بیش از 12 هزار نفر در روز گذشته در اعتراض ها شرکت کردند که از این تعداد چهار هزار نفر مربوط به شهر پاریس بوده است.
نتایج یک نظرسنجی دیگر نیز نشان می دهد که 58 درصد مردم فرانسه از عملکرد امانوئل مکرون رئیس جمهوری ناراضی هستند. این رقم بیشترین سطح نارضایتی مردم فرانسه از رئیس جمهور این کشور از زمان پیروزی وی در مه سال 2017 بوده است.
اروپام**6984** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه همه پرسي امانوئل مكرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در متن حکم خود عنوان داشته است: با توجه به اینکه کشور در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید رهبری مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت‌های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رئیس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال ۱۴۰۳» در وزارت بهداشت منصوب می‌شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذی ربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

کد خبر 6096906 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هزینه‌ ساخت برج ایفل را مردم کدام کشور پرداختند؟
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد