Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بانک مرکزي حجم نقدينگي در آذرماه سال جاري را بيش از هزار و 764 هزار ميليارد تومان اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22.1 درصد افزايش نشان مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايبِنا، بانک مرکزي با انتشار گزيده آمارهاي اقتصادي در آذرماه سال جاري، حجم نقدينگي را 17 هزار و 645 هزار ميليارد ريال اعلام کرد که نسبت به اسفندماه سال گذشته 15.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل (آذر 97 نسبت به ذر 96)، 22.1 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

ميزان دارايي‌هاي خارجي بانک مرکزي در آذر ماه سال جاري به 8812.3 هزار ميليارد ريال رسيد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 33.3 درصد افزايش نشان مي‌دهد. همچنين بدهي بخش دولتي به بانک مرکزي در دوره مورد بررسي نيز 3028/6 هزار ميليارد ريال بوده که نشان‌دهنده 18.7 درصد افزايش است.

اين گزارش حاکي است، ميزان دارايي‌هاي خارجي در اين بخش با 43.7 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 4177.6 هزار ميليارد ريال رسيده و حجم اسکناس و مسکوک نيز با منفي 11.3 درصد، 99.5 هزار ميليارد ريال است.
سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباري غيربانکي نزد بانک مرکزي با 23.5 درصد افزايش به 1893.8 هزار ميليارد ريال رسيد. همچنين بدهي بانک‌ها و موسسات اعتباري غيربانکي  به بانک مرکزي نيز در دوره آذر ماه سال 97 با 32.5 درصد افزايش به 1497.9 هزار ميليارد ريال رسيده است.

ميزان دارايي‌هاي خارجي بانک‌هاي تجاري کشور در آذر ماه امسال 567.2 هزار ميليارد ريال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26.5 درصد رشد نشان مي‌دهد. سپرده بانک‌هاي تجاري نزد بانک مرکزي نيز 403.4 هزار ميليارد ريال بوده که 27.4 درصد افزايش يافته است.
جمع کل دارايي‌هاي بانک‌هاي تجاري در دوره مورد بررسي، 5557.6 هزار ميليارد ريال بوده که به نسبت آذر ماه سال 96 داراي 17.3 درصد رشد است و ميزان بدهي بانک‌هاي تجاري به بانک مرکزي در آذر ماه به 35.5 هزار ميليارد ريال رسيده که 68.1 درصد نسبت به آذر ماه 96 کاهش داشته است.

بر پايه اين گزارش، ميزان دارايي‌هاي خارجي بانک‌هاي تخصصي در آذر ماه سال جاري 1190.5 هزار ميليارد ريال است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 73.0 درصد رشد يافته است. جمع کل دارايي‌هاي بانک‌هاي تخصصي در اين دوره رقم 6129.1 هزار ميليارد ريال است که 20.0 درصد رشد دارد. همچنين ميزان بدهي بانک‌هاي تخصصي به بانک مرکزي 489.3 هزار ميليارد ريال است که رشدي معادل 13.5 درصد نسبت به آذر ماه 96 دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حجم نقدينگي افزايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به ۶۹.۸ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به 69.8 درصد رسید.

تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ترکیه طی ماه گذشته نزدیک به 70 درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

با این حال، به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها در بخش آموزش و همچنین افزایش قیمت‌ها در رستوران‌ها و هتل‌ها، این ماه بالاترین نرخ تورم را از نوامبر 2022 به خود اختصاص داد.

تورم ترکیه به 62 درصد رسید

مهمت شیمسک، وزیر دارایی ترکیه، در مورد این داده ها به رویترز توضیح داد که تورم ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن افزایش 3.18 درصدی را ثبت کرد که مطابق با انتظارات بود. در ماه مارس این نرخ 3.16 درصد بود.

سیمسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پس از اینکه تورم سالانه در ماه می به اوج خود برسد، مطابق با پیش بینی‌های ما به شدت شروع به کاهش خواهد کرد.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره بانکی را به 50 درصد افزایش داد و دلیل آن ادامه تلاش‌ها برای مقابله با افزایش تورم در این کشور بود.

این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که واردات کالاهای مصرفی و طلا کاهش یافت و به بهبود تراز حساب جاری کمک کرد، سایر شاخص‌های اخیر حاکی از آن است که تقاضای داخلی همچنان مقاوم است.

بانک مرکزی ترکیه افزود: چسبندگی تورم در بخش خدمات، انتظارات تورمی، خطر درگیری‌های نظامی و قیمت مواد غذایی فشارهای تورمی را بالا نگه می دارد.

در ماه مارس، این بانک همچنین اعلام کرد که سیاست پولی فشرده تا زمانی که کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه مشاهده نشود، حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • سرگیجه با آمار تورم