Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با وجود زلزله هم اکنون خدمات رسانی به مسافران دریایی قشم در مسیرهای بنادر پل و لافت جریان دارد.

به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله 5 و 2 دهم ریشتری در لافت در اسکله قدیم آن ترک هایی ایجاد شده که به منظور ایمن سازی محوطه بندری ، جابه جایی مسافران از اسکله جدید انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: هم اکنون تردد شناورهای حمل خودرو با رعایت موارد ایمنی و حضور کارشناسان بازرسی و کنترل بنادر و دریانوردی قشم از اسکله جدید، در حال انجام است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: مسافرانی که با خودروی خود هم اکنون در جزیره قشم حضور دارند می توانند برای تردد به سرزمین اصلی، به بندر لافت که بصورت شبانه روزی فعالیت می کند، مراجعه نمایند.
عفیفی پور یاد آور شد: در ساعت نخست وقوع زلزله، تیم های ارزیاب مدیریت بحران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن حضور میدانی در منطقه پل و لافت، در حال ارزیابی پیامدهای این زلزله هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

**بررسی میزان خسارت زلزله لافت و پل آغاز شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ساعتی پیش گفته بود: درحال بررسی خسارت ناشی از زلزله 5.2 دهم مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) امروز در بندرلافت قشم و بندر پل خمیر هستیم.
علیرضا صفا ایسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شدت زلزله به تبع خسارت هایی به برخی ابنیه ها وارد کرده که بندرلافت کمتر اما بندرپل خسارت بیشتر بوده که باید به طور دقیق بررسی شود تا حقی از کسی ضایع نشود .
وی ادامه داد: طبق بررسی های اولیه خسارت ها اعم از بخش قدیمی و نوساز بیشتر ریزش دیوار از جمله بادگیرها و ترک خوردگی دربندر پل مشهود است که نیازمند دور اندیشی و جلوگیری از ادامه خسارت است.
وی تصریح کرد: به جای توزیع چادر، اقدام به احداث کمپ در محل های زلزله زده از سوی هلال احمر شده که بتوان خدمات رسانی بهتری به زلزله زدگان شود.
صفا ایسینی یاد آور شد: با توجه به بارندگی واحتمال جاری شدن سیلاب آماده باش برای نیروهای امدادی زده شده بود که ماموریت زلزله هم به آن اضافه شده و تنها 2 نفر درجریان این زلزله مصدوم گزار شده که یک نفر درحین پایین آمدن از پله مصدوم و دیگری ازقبل بیمار بوده که به اسم زلزله به مرکز درمانی مراجعه کرده است.
زمین لرزه ای به بزرگی پنج و 2 دهم ریشتر روز یکشنبه لافت از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان لرزاند.
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرده است: این زمین لرزه در ساعت 14 و 24 دقیقه و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.
محل وقوع زمین لرزه در فاصله 5 کیلومتری لافت قشم، 14کیلومتری بندرخمیر و 34 کیلومتری درگهان قشم اعلام شده است.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بنادر و دريانوردي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت

غلامرضا شفیق در گفت‌وگو با مهر با اشاره به وقوع زلزله ۴.۲ ریشتری در حوالی تیتکانو در شهرستان فاروج اظهار کرد: خوشنبختانه این زمین لرزه هیچ‌گونه خسارتی در پی نداشت.

وی در ادامه افزود: بلافاصله سه تیم ارزیابی به محل وقوع زلزله اعزام شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی بیان کرد: باتوجه به ارزیابی تیم های کارشناسی این زمین لرزه تنها باعث گچ ریزی جزئی چند روستا شده است.

کد خبر 6095860

دیگر خبرها

  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات