Web Analytics Made Easy - Statcounter

الف/ فردا روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۷، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، فردا انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن ماه ۱۳۵۷، چهل ساله خواهد شد و چهل سالگی خود را جشن خواهد گرفت، در حالی که دشمنان در سال‌های اخیر به دنبال آن بودند تا انقلاب چهل سالگی خود را نبیند، اما به همت این مردم و پشتیبانی از انقلابشان، تیر دشمن به سنگ خورد، و آنها فردا حضور شکوهمند مردم را در جشن انقلاب خواهند دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آری مشکلات اقتصادی، این روز‌ها معیشت مردم را در مضیقه قرار داده و انتقاداتی هم وارد است، اما با ورود به دهه پنجاه انقلاب با بررسی و کالبد شکافی چهل ساله باید ایرادات را برطرف و حل کرد و اگر از مسیر خارج شدیم باید آن را اصلاح و به مسیر باز گردیم. در چهار دهه گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، هر چند به این معنا نیست که نقص و کمبود نبوده است، اما باید با بررسی علل‌ها مشکلات را حل کنیم، هر چند که بخشی عظیمی از مشکلات امروزی ما به دلیل مدیریت‌ دولت سایر قوا است.

ملت ما همانند همیشه هیچگاه حاضر به معامله استقلال و عزت ملی و هدر دادن خون شهدا نشده و نخواهند شد و فردا نیز با حضور آگاهانه خود به دشمنان این آب و خاک می‌فهماند که علیرغم برخی کاستی‌ها و کم توجهی‌ها بر استقلال و عزت خود پافشاری و با آرمان‌های امام و رهبری بیعت مجدد خواهند کرد و امیدواریم مسئولان تلاش خود را مضاعف کنند و کمر همت بر رفع مشکلات مردم ببندند و برای رفع گرانی و نابسامانی‌های اقتصادی و مبارزه با فساد و رانت خواری و برقرار عدالت اقدامات جدی کنند و با بررسی‌ گذشته، نقشه دهه پنجاه انقلاب را ترسیم خواهیم کرد.

ایران در آستانه چهلمین سالگرد نظام جمهوری اسلامی شرایط حساسی را پشت سر می‌گذارند. از یک طرف انتظارات به حق ملت ایران اعم از وضعیت اقتصادی و گرانی و ... که بعضاً برآورده نشده و از طرف دیگر تحریم‌های شدید و ظالمانه علیه ملت ایران را شاهد هستیم، البته این تحریم‌ها برای امروز و دیروز نیست و چهال سال است مردم تحریم‌ها را لمس می‌کنند و با مقاومت خود نقشه دشمن را نقش بر آب کردند از ۸ سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان تا شدیدترین تحریم و...، البته در کنار این موارد که دشمن و استکبار غرب نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند، جنگ رسانه‌ای را علیه ایران آغاز کرد و کرده است تا در کنار تحریم‌ و... مردم را از نظام اسلامی و انقلابشان ناامید کند اما مردم فداکار ما همیشه در پاسداری از خون شهدا و حفظ استقلال و عزت ملی نقش پررنگ‌ی داشتند و این نقش را در برهه‌های تاریخی به خوبی ایفا کردند.

اما فردا مردم ایران همه با هم و در کنار هم و با علایق سیاسی متفاوت با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و سالروز پیروی انقلاب اسلامی و جشن چهل سالگی آن مانند گذشته دشمن این آب و خاک را مایوس و ناامید خواهیم کرد.

فردا مردم و مسئولان باهم در جشن ۴۰ سالگی انقلاب شرکت خواهند کرد و همه می‌آیم و از کشورمان صیانت می‌کنیم، البته احزاب، تشکل‌ها و ارگان‌هایی و چهره‌های سیاسی در پیام‌ و بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن گرامیداشت چهل ساله شدن انقلاب اسلامی، از آحاد مردم جهت حضور در این جشن باشکوه دعوت کردند که در ادامه بخشی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

دعوت تشکل‌ها، احزاب و گروه‌های انقلابی از مردم سربلند ایران برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷

تشکل ها، احزاب و گروه‌های جریان انقلابی، با گرامی داشت فرارسیدن اربعین پیروزی انقلاب اسلامی، اعتقاد راسخ دارند علت مبقیه انقلاب اسلامی، همان علت موجده آن است و از این رو بار دیگر بر انسجام و وحدت همه آحاد مردم انقلابی و اطاعت همه جانبه از امامت امت تاکید می‌دارند و یقین دارند تمامی حیله‌ها و توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم به شرط تداوم وحدت ملی و ولایت مداری نقش بر آب خواهد شد. ما نصرت و یاری خدا را در لحظه لحظه این مسیر طولانی استقامت چهل ساله در برابر تمامی دشواری ها و سختی های جنگ تحمیلی هشت ساله، کودتا، تحریم، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، انقلاب رنگین در قالب فتنه ۸۸، و همه براندازی های سخت و نرم دیگر را، تجربه و درک کرده‌ایم.

دعوت مجمع تشخیص مصلحت نظام از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در اطلاعیه‌ای نوشت: به فضل الهی در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و به شکرانه تداوم حرکت متعالی نظام اسلامی به رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) خیل عظیم مردم مسلمان و آرمانخواه ایران اسلامی در راهپیمایی دشمن شکن یوم الله ۲۲بهمن شرکت خواهند کرد.

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ملت بزرگ و آگاه ایران اسلامی و تمامی گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی دعوت می‌نماید تا بار دیگر با حضور حماسی‌، انقلابی و آمیخته با بصیرت خود در صحنه آوردگاه راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن‌ماه ، «شکوه وحدت و همبستگی حضور ملی ، عزت و عظمت و اقتدار » خویش را به نمایش گذارده و با آرمان‌های بلند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی«رحمت لله علیه» و شهدا و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» تجدید بیعت نمایند.

تاکید مراجع تقلید بر حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مراجع عظام تقلید در سخنرانی‌های اخیر خود ضمن برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه گذشته، عموم ملت را به حضور پرشور و یکپارچه در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن دعوت کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی، آحاد ملت را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فراخواند و گفت: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی ثابت می‌کنند علی‌رغم مشکلاتی که دارند و نسبت به آن اعتراض هم می‌کنند، اما عملاً به اسلام، انقلاب و ارزش‌ها وفادار هستند و کاری نمی‌کنند که دشمن خوشحال شود.

این مرجع تقلید با دعوت به شرکت همگانی و پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: شرکت در این راهپیمایی یک وظیفه است چراکه دشمن به دنبال آزمودن ملت است. باید همه در این راهپیمایی شرکت کنند تا بگویند این تحریم‌ها و مشکلات در آن‌ها تاثیری نداشته است.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی نیز گفت: ایران پیش از انقلاب کشوری استعمارزده و غارت شده بود و این استعمار که نوعی نجاست بود با خون شهدا تطهیر شد و ما در دهه فجر مدیون این تطهیر هستیم.بر همه لازم است با جان و تمام توان خود راه شهدا و امام راحل را ادامه دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشوری که با خون پاک شد باید میوه خوب بدهد افزود: مسئولان کشور باید میوه طیب و طاهر از این انقلاب که همان خدمت به مردم است، بدست آوردند.

آیت الله نوری همدانی نیز در پیامی از ملت انقلابی ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه دعوت کرد و با اشاره به وفاداری ملت ایران نسبت به انقلاب افزود: امسال نیز مردم عزیز ایران مانند سال‌های قبل با بصیرت بالای خود به ندای حضرت امام، رهبر انقلاب و شهدا لبیک خواهند گفت و با قدم‌های استوار و شعارهای کوبنده با وجود این که از نظر معیشتی در مضیقه هستند به میدان خواهند آمد.

این مرجع تقلید با بیان این که مردم ایران با قدم‌های استوار در راهپیمایی ۲۲ بهمن گام برخواهند داشت، عنوان کرد: ملت ایران دشمن را بهتر شناخته اند و در برابر دشمن با استقامت کامل ایستاده‌اند، از این رو راهپیمایی ۲۲ بهمن پرشور تر و پر خروش تر از سال‌های گذشته انجام خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: بنده به عنوان سرباز امام عصر (عج) پا به پای مردم در این راهپیمایی دشمن شکن شرکت خواهم کرد تا دشمن بداند که انقلاب به راه خود با قدرت ادامه می‌دهد و زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) است.

آیت الله علوی گرگانی نیز در بیانیه‌ای آورده‌اند: در آستانه چهلمین سالگرد نظام جمهوری اسلامی ملت شریف ایران شرایط حساسی را پشت سر می‌گذارند. از یک طرف انتظارات به حق ملت ایران اعم از وضعیت اقتصادی و گرانی و مبارزه با فساد و رانت خواری که بعضاً برآورده نشده است و از طرف دیگر تحریم سنگین استکبار جهانی در کنار عملیات روانی دشمنان از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی بیش از هر زمان دیگر امید دشمنان را در تزلزل ملت در پاسداری از خون شهدا و حفظ استقلال و عزت ملی پررنگ‌تر کرده است.

وی ادامه داد: لکن این ملت همانند همیشه هیچگاه حاضر به معامله استقلال و عزت ملی و هدر دادن خون شهدا نخواهند بود، لذا در روز ۲۲ بهمن نیز با حضور آگاهانه خود به دشمنان ملت می‌فهمانند که علیرغم برخی کاستی‌ها و کم توجهی‌ها بر استقلال و عزت خود پافشاری خواهند نمود و با آرمان‌های امام و رهبری بیعت مجدد خواهند کرد. امید است مسئولین مملکتی با ارج نهادن به نجابت و ایمان ملت شریف ایران هرچه بیشتر تلاش خود را مضاعف کرده و برای رفع گرانی و نابسامانی‌های موجود و مبارزه با فساد و رانت خواری اقدامات جدی تری داشته باشند.

آیت الله سعیدی امام جمعه قم نیز با صدور پیامی به مناسبت ۲۲ بهمن‌ماه تاکید کرد: درصحنه بودن مردم به‌خصوص جوانان عزیز، لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، موجب امیدواری دوستان انقلاب بوده و پاسخی کوبنده به فتنه انگیزان داخلی و دشمنان خارجی به شمار رفته و تداوم حرکتی است که شهیدان، پرچم‌دار آن بوده‌اند. هرساله با حضور مردم عزیز، حماسه ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷، تکرار و بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود.

بررسی و ارزیابی راه طی شده چهل ساله نظام واجب است

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) نیز  به مناسبت آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بیانیه‌ای صادر کرد و با تاکید بر اینکه بررسی و ارزیابی راه طی شده چهل ساله نظام واجب است، نوشت: «نظام "جمهوری اسلامی ایران" چهل ساله شد و نقشه دشمنان برای پایان خود را به کابوسی هولناک برای آنها بدل ساخت. کم نبودند روسای جمهور آمریکا، نخست وزیران اسرائیل، پادشاهان انگلیسی و سعودی که در اندیشه پایان شش ماهه و یکساله جمهوری اسلامی مردند و آرزو به گور بردند؛ تنشان خوراک مار و عقرب شد و روح پلیدشان تا ابد در آتش قهر الهی سوزان و در عذاب خواهد بود.

ارزیابی و آسیب شناسی در هر پروژه و برای هر حرکتی الزامی است و طبعاً بررسی و ارزیابی راه طی شده چهل ساله نظام جمهوری اسلامی نیز به طریق اولی واجب و لازم است اما خطای بزرگ آنجاست که برای این ارزیابی، مقایسه با رژیم طاغوت پهلوی و قبل از آن مطرح شود؛ چراکه رویکردها، جهت گیری ها و ارزشهای این دو نظام و حکومت، در تقابل و تباین کامل صد و هشتاد درجه‌ای با یکدیگر است. یکی بر اساس طاغوت است و دیگری بر مدار اسلام، بقای یکی در وابستگی کامل به قدرت‌های سلطه گر بود و بقای دیگری در استقلال کامل سیاسی از اجانب و هر مداخله خارجی، در یکی اشرافیگری، نظام طبقاتی و پول پرستی ارزش بود و در دیگری ضدارزش، یک حکومت بر پایه استبداد کامل و فرد محوری شکل گرفته بود و در دیگری مردم از تعیین نوع حکومت تا انتخاب همه ی حاکمان خود، نقش محوری دارند، در یکی آزادی از آرزوهای مردم بود و در دیگری نامزدهای انتخاباتش گاه چنان حکومت و رهبرانش را نقد می‌کنند که در هیچ کجای دنیا و در هیچ حکومت مدعی دمکراسی هم چنان نیست، در یکی فساد اخلاقی و اقتصادی آبشاری از راس سیستم به پایین سرایت می‌کرد و همه باید در خدمت آن فساد سیستمی حرکت می‌کردند و در دیگری سیستم و نظام ضدفساد است و عزم و اراده بر حذف فساد استوار شده است. از این ویژگی‌های اساسی در تضاد هم بسیارند.

عارف: قرار نبود شاهد صف‌های طولانی مردم در تامین حداقل‌های معیشتی باشیم

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در یادداشت اینستاگرامی نیز در یادداشت اینستاگرامی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ضمن دعوت مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، با تاکید بر اینکه باید یک آسیب‌شناسی جدی از عملکرد چهار دهه گذشته داشته باشیم، نوشت: درست است که این انقلاب فرهنگی و معنوی و رهبر آن یک مرجع بزرگ تقلید بود، ولی شاهد نگاه ویژه رهبر انقلاب به مردم و نقش کلیدی آنها هستیم. امام خمینی (ره) زمانی که در اوج قدرت بودند بارها در فرمایشات خود بیان کردند که من به نمایندگی از مردم و از طرف آنها این کار را می‌کنم و این سخن و نگاه نشان از جایگاه رفیع مردم است.

به دنبال جمهوریت، شعار استقلال هم داریم، ما امروز مدعی هستیم مستقل‌ترین کشوریم اهل تعامل هستیم ولی کسی به ما دستور نمی‌دهد، در سازوکارهای منطقه‌ای هم دستور پذیر نیستیم و خودمان تصمیم می‌گیریم. نگاهی که در قانون اساسی است مبنی بر اینکه مردم همه کاره هستند را باید پی بگیریم و به آن باور داشته باشیم. نمود حضور مردم، انتخابات، راهپیمایی و گردهمایی است، راهپیمایی ۲۲بهمن نمودی از حضور مردم و نگاه آنها به مسائل داخلی است که امسال هم مانند گذشته مردم بزرگوارمان با تمامی مشکلاتی که با آن رو به رو هستند حضوری پرشور در راهپیمایی خواهند داشت.

اما در چهل سالگی انقلاب حتماً باید یک آسیب‌شناسی جدی از عملکرد چهار دهه گذشته با هدف ارتقا کارآمدی نظام داشته باشیم. آنچه که امروز بیش از همه باعث نگرانی دلسوزان انقلاب شده است وضعیت معیشتی مردم بزرگوارمان است. قرار نبود بعد از گذشته چهل سال شاهد اینگونه صف‌ها باشیم. بخاطر برخی بی‌تدبیری‌ها بگونه‌ای عمل شد که بعضاً شاهد از بین رفتن کرامت انسان‌ها برای تامین حداقل‌های زندگی شرافتمندانه هستیم. باید همه در برابر این مردم بزرگوار مسئولیت‌پذیر باشیم و اگر در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌ایم از مردم عذرخواهی کنیم.

 

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی

وزارت امور خارجه کشورمان نیز در بیانه‌ای اعلام کرد: بدون تردید، در ۴۰ سال گذشته جهان و منطقه ما شاهد تحولات و اتفاقات متفاوت و بنیادین زیادی بوده است که به مقتضای این تحولات و تغییرات، ابزارها، ادبیات و روش‌های پیشبرد منافع و مصالح کشورها نیز دچار تغییر و تحول مفهومی و ظاهری شده است؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنان با پایبندی به اصول و ارزش‌های ریشه دار انقلاب ۵۷، و با بهره گیری از زبان و ادبیات و ابزارها و به اقتضا شرایط جدید، همواره در راه مصالح و منافع کشور، مردم و نظام ایستاده است و خواهد ایستاد. پیگیری و دوام این مسیر پر فراز و نشیب، مستلزم اجماع ملی و پشتیبانی همه توان و ظرفیت‌های داخلی از سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی کشور به مثابه پیشران سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی است.

 

بیش از هر زمان باید به سرمایه عظیم خود باور داشته باشیم/ کارنامه‌ای از عملکرد ۴۰ سال گذشته منتشر شود/ از نداشتن سیم خاردار تا تولید تانک، موشک، ماهواره و پهپاد 

حزب اعتدال و توسعه در سالگرد پیروزی انقلاب و در چهل سالگی آن، همچنان اعتقاد دارد نظام جمهوری اسلامی از ظرفیت بالایی برای پاسخگویی به مطالبات مردم برخوردار است. نظامی است ریشه‌دار که ریشه‌های آن در تاریخ کهن این کشور است و همچنین ریشه در باورهای اعتقادی این ملت دارد. نظامی نهادینه شده که امروز فراسوی مرزهای جغرافیایی ایران تاثیر گذاشته و نقش‌آفرینی آن مورد تایید دوست و دشمن است. در این شرایط خطیر بر همگان فرض است که این موقعیت حساس تاریخی مورد غفلت واقع نشود. اصل منافع ملی است.

جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان باید به یافته‌ها، داشته‌ها و سرمایه عظیم خود ایمان داشته باشیم،‌ اعلام کرد: امروز بیش از هر زمان باید مراقب توطئه‌های دشمنان و بدخواهان باشیم؛ امروز بیش از هر زمان باید به ارزیابی و بازنگری گذشته خود بپردازیم و بر قوت‌ها تاکید و ضعف‌ها را جبران کنیم.

جبهه پیروان خط امام رو رهبری در بیانیه‌ای تاکید کرد:‌ در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران باید کارنامه‌ای عادلانه و عالمانه از عملکرد ۴۰ سال گذشته منتشر شده و در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه به دلیل جنایت غرب و شرارت آمریکا باید ضد استکباری‌ترین راهپیمایی تاریخ انقلاب برگزار شود، آورده است: دشمن آرزوی نابودی انقلاب را به گور خواهد برد به شرطی که فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس امسال پرهیجان تر و پر احساس‌تر از هر سال باشد.

حزب وحدت و همکاری اعلام کرد: ماه بهمن به ویژه ایام دهه مبارک فجر از ۲۲ بهمن یادآور حماسه بزرگ و تاریخ ساز ملت شریف و انقلاب انقلابی ایران اسلامی است نه تنها در تاریخ کشور ما مانده باشد بلکه به عنوان نقطه تحول ساز در تاریخ معاصر جهان به ثبت رسید که امروز آثار آن پس از ۴۰ سال در قالب آزادی خواهی، مقاومت در برابر ظلم و استکبار در منطقه مشاهده می‌شود.

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه 40 سالگی انقلاب فرارسید و جهان ناباورانه حیات بالنده و طراوت انقلاب اسلامی را حس می کنند، آورده است: دامنه اقتدار نظام اسلامی از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته و ملت سینه به سینه استکبار جهانی بویژه آمریکا ایستاده است.

حزب اراده ملت ایران با اعلام اینکه از آحاد مردم شریف ایران دعوت می نماید، آورده است: باحضور متحدانه در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروز انقلاب در روز ۲۲ بهمن درسراسر کشور همچنان پایبندی خود را به شعارهای اصیل انقلاب که درسه اصل استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی متبلور و در قانون اساسی کشورمان متجلی است نشان داده و یاد و خاطره خون های پاک وجان های شیفته‌ای که دراین مسیر ارزشمند سرمایه گذاری شده پاس دارند.

جمعیت پیشرفت و عدالت هم با تاکید بر اینکه دهه پنجم انقلاب فصل شکوفاشدن، نوشدن و ثمر دادن است، اعلام کرد: امروز و پس از گذشت چهل سال، نهال انقلاب با خون شهیدان آبیاری و به درختی تناور بدل گشته که ریشه در ثری و سر در ثریا دارد و شاخه هایش تا اقصی نقاط جهان از مدیترانه تا قلب افریقا و جنوب امریکا کشیده شده و تندباد حوادث و بلایای مستکبران بر توانش افزوده است و گردنه های پرپیچ و خم و هولناک روزگار را با حضور یک ملت گذرانده است و دل آزادگان جهان را فوج فوج به سمت خود جذب کرده و نصر و فتح الهی را نزدیکتر ساخته است.

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی هم اعلام کرد: در حالی چهلمین سال انقلاب را جشن می‌گیریم که از نداشتن سیم خاردار به تولید تانک، موشک، ماهواره و پهپاد در سطح وسیعی رسیده‌ایم و آمریکا و غرب از ما به شدت به خشم آمده است.

پس ما فردا همه با هم می آییم...»

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل پنجاه ساله «اسناد رفسنجان قشم»

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان هرمزگان، مشکل بیش از پنجاه ساله بالغ بر ۷ هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم، رفع شد.

سابقه مسأله «اسناد رفسنجان قشم» به دهه چهل شمسی و اصلاحات ارضی مربوط می‌شود که طبق آن، اسناد اراضی کشاورزان منطقه قشم توسط دفترخانه‌ای در رفسنجان کرمان صادر شد اما در فرآیند تعیین ابعاد و مشخصات اراضی منطقه قشم، مشکلاتی پیش آمد. از سوی دیگر بسیاری از افراد سودجو سندهای جعلی به اسم سند رفسنجان ساخته بودند به طوری که اگر همه آن سندها، کنار هم قرار می‌گرفت، میزان املاک سنددار، دو برابر مساحت قشم می‌شد.

بر همین اساس، محدوده اسناد موسوم به رفسنجان در قشم تعریف نشده و به همین دلیل تعارضات متعددی به وجود آمده و پرونده‌های زیادی تشکیل شده که این موضوع موجب کاهش ثبات مالکیت در جزیره قشم شده بود.

در همین راستا، با پیگیری‌های مجدانه دستگاه قضائی و مشخصاً سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین سازمان منطقه آزاد، استانداری و ادارات جهاد و منابع طبیعی، مشکل بیش از پنجاه ساله بالغ بر ۷ هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم، رفع شد و طی مراسمی با حضور رئیس قوه قضائیه، به صورت نمادین اسناد تک‌برگ حدنگاری شده این اراضی به ۵۰ نفر از بزرگان و پیشکسوتان اهل تسنن و اهل تشیع قشم، اهدا شد.

رئیس قوه قضائیه در آئین واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم بعد از ۵۱ سال اظهار کرد: از همه مردم عزیز قشم که به واسطه اینکه اسناد این اراضی چند دهه با مشکل مواجه بود عذرخواهی می‌کنم و از تمام مسؤولان در بخش‌های مختلف که برای واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم، اقدامات و پیگیری‌های متعددی را انجام دادند، قدردانی به عمل می‌آورم.

قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این آئین اظهار کرد: فرآیند صدور اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم در ریل قرار گرفته و به زودی همه این اسناد تعیین تکلیف خواهند شد.

وی اختلافات مردم با یکدیگر بر سر اسناد، عدم دارا بودم ارزش افزوده‌ی این اسناد و همچنین متزلزل بودن ثبات مالکیت در جزیره قشم را از جمله مشکلات اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم دانست و گفت: چنانچه این مشکل در سالیان گذشته مرتفع می‌شد، به میزان قابل توجهی شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی بودیم.

کد خبر 6095477

دیگر خبرها

  • حل مشکل پنجاه ساله «اسناد رفسنجان قشم»
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی