Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد- ایرنا- همزمان با ایام الله دهه فجر نخستین نمایشگاه و مرکز آموزش دایمی صنایع‌ دستی ابرکوه ، در مراسمی عصر یکشنبه در محل خانه تاریخی قیومی واقع در محله « درب‌ قلعه» این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا ، در این مراسم مدیران کل دفتر امور روستایی و شوراها و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ، فرماندار ابرکوه ، بخشداران مرکزی و بهمن و جمعی از مسئولان محلی و مردم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: نمایشگاه و مرکز آموزش صنایع‌دستی با همکاری بخش خصوصی تشکیل شد .
مجاهد کرباسی افزود: در این نمایشگاه ، تعدادی از محصول صنایع ‌دستی در معرض فروش و نمایش گذاشته شده است.
وی بابیان اینکه چنته بافی ، گیوه‌دوزی ، قفل‌سازی ،گلیم بافی و « عارسک جلی» به ثبت ملی رسید، تصریح کرد: مهم‌ترین صنایع‌ دستی فعال ابرکوه چنته بافی، رویه چینی، گیوه‌دوزی ، نمدمالی ، قفل‌سازی ،گلیم‌بافی ، قالی‌بافی، سفره خمیر و عارسک جلی است .
کرباسی اظهار داشت: معرفی و توسعه ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی که نقش تأثیرگذاری در حوزه اشتغال و توسعه گردشگری دارد از اهداف برپایی نمایشگاه است .
این مسئول ، بابیان اینکه در این نمایشگاه 15 نفر از مربیان همکاری دارند خاطر نشان کرد: در مجاورت نمایشگاه همچنین دوره‌های آموزشی در رشته‌های چنته بافی، نمدمالی ، بافت سفره خمیر، عاروسک جلی ، معرق چوب و چرم ، با حضور اساتید مجرب برگزار می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند ، با مراجعه حضوری برای شرکت در دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کنند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون هشت اثر ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، یادآور شد: چنته بافی ، قفل‌سازی ، گیوه‌دوزی ، عاروسک جلی ، موسیقی مراسم محرم ، آیین زنجیر زنی ، آیین جوش دوره آثار ناملموس ابرکوه است که در فهرست ‌آثار ملی ثبت است.
ابرکوه به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور ، 400 اثر تاریخی و طبیعی دارد که 136 اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .
سه اثر طبیعی، منزلگاه امام رضا (ع)، خانه آقازاده ، خانه‌های قدیمی ، قلعه‌ های تاریخی، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و سرو 4500 ساله از آثار تاریخی شاخص منطقه است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نمايشگاه صنايع دستي چهل سالگي انقلاب ابركوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه گل و گیاه هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع دستی در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت گشایش یافت.

احمدرضا طحانیان با اشاره به اینکه نمایشگاه گل و گیاه،دومین نمایشگاهی است که در سال ۱۴۰۳با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور برگزار می شود افزود: این نمایشگاه با محوریت موضوعاتی از قبیل گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوغات برپا شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: این نمایشگاه ا تا دهم اردیبهشت هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ١۵ تا ٢١ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار می شود.

طحانیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه بین‌المللی روشن دشت با نمایشگاه واقع در پل شهرستان حدود شش کیلومتر فاصله مکانی دارد، تمهیداتی برای سهولت در تردد بازدیدکنندگان با شرکت مسافربری اسنپ به عمل آمده است.

او افزود: طبق تفاهم‌نامه انجام شده با شرکت اسنپ یک کد تخفیف برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده ، همچنین با شرکت واحد اتوبوسرانی برای تسهیل در خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان تمهیداتی انجام شده است.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی