Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-26@23:36:03 GMT

طریقه استفاده از روغن زیتون برای مو

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۲۵۲۸

خواص روغن زیتون برای قرن هاست که معلوم است. روغن زیتون در حال کسب محبوبیت روز افزون به عنوان یک محصول زیبایی نیز هست. همانگونه که بعنوان یک ماده ی غذایی مفید برای بدن شماست، در بیرون بدن هم به عنوان یک محصول زیبایی کمک میکند.به گزارش بلاغ، فواید زیبایی روغن زیتون کاری است که با موهای شما انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین راه استفاده از روغن زیتون برای موها این است که یک نرم کننده با آن بسازید. این فرایند بسیار ساده است اما فواید بسیار با ارزشی دارد.

طرز استفاده از روغن زیتون

نصف فنجان روغن زیتون را در کاسه ای قابل استفاده در مایکروویو بریزید و کاسه را به مدت ۲۰ ثانیه یا تا زمانی که گرم شود داخل مایکروویو قرار دهید.

یک حوله برای محافظت از لباستان روی شانه هایتان بندازید.

مقدار کمی از روغن زیتون را در کف دست خود بریزید و با آن موهای خود را ماساژ دهید. همچنین اگر پوست سرتان خشک است کمی از آن را نیز به پوست سرتان بمالید و ماساژ دهید، اگر موهای شما چرب است با کمی فاصله از پوست سر موهایتان را ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که مو بطور کامل با روغن زیتون آغشته شود تکرار کنید.

موهایتان را بدون اینکه ببندید یا جمع کنید رها کرده و آن را با یک کلاه پلاستیکی مخصوص حمام بپوشانید.

مادامیکه روغن زیتون در حال درمان موهای شماست حدود ۳۰ دقیقه استراحت نمایید.

با یک شامپوی ملایم روغن زیتون را از روی موهایتان بشویید. موهایتان را کمی به نرم کننده ی همیشگی تان آغشته نمایید و سپس کاملا آنرا آبکشی کنید. در کمال تعجب خواهید دید که استفاده از روغن زیتون باعث میشود تا موهای شما در عین درخشندگی، بسیار نرم تر و قابل کنترل تر از قبل شود.

نکات

اگر موهای بلندی دارید احتیاج دارید تا بجای نصف فنجان، از یک فنجان کامل روغن زیتون استفاده نمایید.

برای اولین باری که به روغن زیتون حرارت می‌دهید، نباید بیش از ۲۰ ثانیه این کار ادامه یابد. در اینصورت قدرت مایکروویو را مشاهده خواهید کرد، این زمان کافیست تا روغن گرم شده و برای استفاده بیش از حد داغ نشده باشد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه

به گزارش همشهری آنلاین، ماکادو یکی از ساده و خوشمزه ترین کتلت‌های مراکشی است که با استفاده از مواد اولیه و مدت زمانی کمی تهیه می‌شود. این کتلت دارای طعمی تند است که می‌توان به عنوان شام و یا ناهار سرو کرد. این کتلت مناسب برای زمان‌هایی است که می‌خواهید غذایی متفاوت بچشید اما زمان و یا حوصله کافی را برای این کار ندارید. طرز تهیه ماکودا در این مطلب قرار دارد.

همانطور که می دانید کتلت‌ها انواع مختلفی دارد که کتلت به دلیل حاضر شدن سریع و داشتی طعمی لذیذ محبوب است. از انواع کتلت می‌توان به کتلت پنیری، کتلت ماش و یا حتی کتلت ایتالیایی اشاره کرد. کتلت ماکودا را می‌توان با انواع سبزی‌های معطر مانند جعفری و گشنیز به دلخواه تزئین کرد.

مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد

سیب مینی ۳ عدد

آرد ۱ پیمانه

سیر ۲ حبه

برگ گشنیز خرد شده ۱ مشت

نمک به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه ماکودا مراکشی لذیذ و خوش طعم

ابتدا برای تهیه ماکودا باید سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید و با پوست درون یک قابلمه مناسب آب پز کنید. پس از آب پز شدن سیب زمینی پوست آن را جدا نمایید و در کاسه‌ای رنده کنید. نمک و فلفل را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

تخم مرغ، برگ گشنیز خرد شده و سیر را به کاسه اضافه کرده و با دست ورز دهید تا به خوبی مواد کتلت مخلوط شوند. مقداری از مواد کتلت را بردارید و در دست به صورت گرد کنید و در مقداری آرد بغلتانید. سپس تابه‌ای مناسب را با مقداری روغن بر روی حرارت قرار دهید.

صبر کنید تا روغن داغ شود. پس از داغ شدن روغن کتلت‌های گرد خود را در تابه سراخ کنید. به دلخواه می‌توان شکل کتلت‌ها را با دست تغییر داد قبل از سرخ کردن. کتلت را برگردانید تا روی دیگر آن هم طلایی و سرخ شود. پس از سرخ شدن کتلت را بر روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه گرفته شود. زمانی که تمامی کتلت‌ها سرخ شد، آن را در ظرف مناسب بچینید و به همراه انواع سس، گوجه و یا حتی خیار شور سرو کنید.

کد خبر 846949 منبع: ایرنا برچسب‌ها سیب زمینی آشپزی توصیه‌ها و آداب خبر مهم آشپزی - دستور پخت تغذیه سالم تغذیه

دیگر خبرها

  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک