Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@01:17:01 GMT

مشارکت ورزشکاران در مشکلات اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۲۶۵۶

مشارکت ورزشکاران در مشکلات اجتماعی

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکلات اجتماعی و مسائل اجتماعی موضوعی است که همیشه گریبان جامعه های جهان را گرفته است.طبق شواهد و اطلاعات و سوابق به دست آمده این مشکلات تنها با همکاری و حضور همگانی تمامی قشر آن جامعه امکان پذیر است و نباید میان طبقات مختلف مردمی اختلافی به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک و مشارکت در مشکلات اجتماعی اما همیشه یکی از فرهنگ های ایرانیان بوده است.افراد بسیاری هستند که از تمام اقشار جامعه به ویژه ورزشکاران در بخشی از زندگی خود در تلاش بوده اند تا کمک به همنوع های خود را در دستور کار قرار دهند.

بسیاری از این ورزشکاران اما در تلاش اند تا به صورت مخفیانه کمک هایشان را انجام دهند اما با این حال این کارها در برخی موارد به گوش اصحاب رسانه رسیده و یا به دلیل تعدد این امر های خیر نام آن ها در طول تاریخ باقی می ماند.ورزشکاران بسیاری که در تلاش بوده اند تا همانند مشهور ترین خود، غلام رضا تختی رسم مردانگی و جوانمردی و کمک را زنده نگه دارند.

در همین راستا نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی کشورمان با دستور مقام معظم رهبری از همان روز های اولیه شکل گیری اش در تلاش بود تا طبقات مختلف جامعه را که پیش از انقلاب به واسطه سیاست های غرب گرایانه از یکدیگر دور شده بودند را به یکدیگر نزدیک کرده و سبب آن شود تا تمام جامعه در راستای موفقیت و شکوهمند و همچنین نام آوری پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در تلاش باشند.

در طول ۴۰ سال سابقه انقلاب اسلامی کشورمان ، فرزندان انقلابی بسیاری که رسم دوستی و حضور در عموم مردم و یاری رساندن به آن ها را احکام انقلابی آموخته اند، وجود داشته اند که بررسی معرفی چند تن از آن ها خواهیم پرداخت.

شهدای عالی قدر جامعه ورزش/تختی هایی که برای حفاظت حریم اجتماع از جان خود گذشتند

بی تردید هر نقطه از وجود و حضور انقلاب وابسته و مستلزم حضور یاد و خاطره شهدا گران قدر و همچنین راه وهدف آن‌ها است و بی شک در نبود این افراد می‌توانست ارکان اجتماع ایران و ایرانی به واسطه جنگ تحمیلی ایران و عراق دچار تغییر شود. از جامعه ورزش، اما تختی صفت‌های بسیاری که هر کدام قهرمانی ملی و پهلوانی دلیر بوده اند برای حافظت از جان و مال مردم و حفظ ایران در خط مقدم جبهه حاضر شدند و بر اساس آموخته‌های انقلابی خود خاک مقدس جبهه را به عنوان میدان مسابقه خود انتخاب کردند تا در آن مکان نیز افتخار آفرینی کرده و بر قله افتخار قرار گیرند. در طول ۸ سال جنگ تحمیلی شهدای ورزشی نام‌های بسیاری از جمله شهید اسماعیل اعلمی شهید رضایی مجد به شهدات رسیدند.

مرحوم ناصر حجازی

سال  ۱۳۸۲یکی از تلخ ترین روز های ایران و ایرانی به واسطه حادثه تلخ بم بود. زلزله تلخ بم  اگرچه واقعه بسیاری تلخی برای تمام ایرانی ها بود اما رویداد ها و کار هایی که پس از این حادثه رخ داد ثابت کرد که هنوز اصول انسان دوستی و کمک به همنوع در ایران وجود دارد.اهالی ورزش اما در این میان کمک های فراوانی را برای بهبود وضعیت مردم زلزله زده بم انجام دادند.در آن روز های تلخ مرحوم ناصر حجازی برای برگزاری دیدار های خیریه پا به میدان گذاشت و از بسیاری از فوتبال دوستان آن سال ها درخواست کرد تا به ورزشگاه ها رفته و به تماشای دیدار های فوتبال بپردازند تا سود حاصل از فروش بلیت ها برای بهبود وضعیت شهر بم هزینه شود.

البته پس از مدتی دیدار دوستانه ای میان تیم ملی فوتبال آلمان و ایران برگزار شد تا تمام مبالغ کسب شده از برگزاری این دیدار جنجالی میان ۲ تیم برای ساخت ورزشگاه در شهر زلزله زده هزینه شود تا به کمک ورزشکاران در مشکلات و رویداد های اجتماعی وجود داشته باشد.

علی دایی

زلزله ۷/۳ ریشتری کرمانشاه بی شک یکی از تکان دهنده و غم انگیزترین سال‌های اخیر جامعه ایران بوده است که سبب شد تا ۶ شهرستان استان کرمانشاه تحت تاثیر خسارات جبران ناپذیری قرار گیرند و بسیاری از مردم پرتلاش این شهر‌ها به کام غم انگیز مرگ رفته و یا دچار جراحت شوند. با این حال، اما حضور مردمان بزرگی با عزم انقلابی که برای به حقیقت پیوستن راه و شعار‌های امام خمینی (ره) هستند سبب شد تا بیشتر از پیش آرامش به کانون گرم خانواده‌های اندوهگین بازگردد.

علی دایی جزو اولین کسانی بود که در ساعات اولیه این اتفاق به یاری مردمان کرمانشاه شتافت و همچنین با جمع آوری کمک‌های خیریه توانست به کمک و یاری سایر ارگان‌های پرتلاش کشور که برای بهبود اوضاع در تلاش اند، یاری دهد. دایی آقای گل ملی فوتبال جهان است و از برترین بازیکنان فوتبال ایران و آسیا به حساب می‌آید.

 

علیرضا جهانبخش

مهاجم ۲۵ ساله تیم ملی فوتبال کشورمان که سابقه درخشان فعالیت در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و همچنین عنوان آقای گلی لیگ برتر هلند را در کارنامه خود دارد در شرایط گوناگونی به فکر هم میهنان خود بوده است. به عنوان مثال در بهبوهه پس از جام جهانی روسیه عکس کودکی خردسال که توان خرید پیراهن ورزشی و حتی لباس‌های فعالیت روزنانه خود را در اختیار نداشت در فضای مجازی پیچیده بود و همین موضوع سبب شد تا ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان با حضور در خانه‌های حاشیه کوره‌های آجرپزی خاورشهر پیراهن خود را به او اهدا کند.

جهانبخش عضوی از نسل جوان انقلاب است و او نیز همانند سایر اسطوره‌ها و بازیکنان صاحب نام گذشته ورزش ایران آموخته که چگونه باید به دیگر افراد هموطن خود کمک کند.

هادی ساعی

قهرمان و نام آور فوتسال ایران و جهان که قهرمانی المپیک را نیز در کارنامه خود دارد پس از زلزله دلخراش بم تمام مدال های خود را برای کمک به مردم زلزله زده به حراج گذاشت و به جای آن که این حلقه های طلایی را در از کمد خاطرات خود برای نمایش قرار دهد، برای کمک به مردم ایران، اتحاد و همدلی و همچنین نوع دوستی که هر یک سرمشق انقلاب هستند ،چوب حراج بر مدال های قهرمانی خود زد و آن ها را به نفع مردم ایران به فروش گذاشت.

علی پروین

ستاره روز‌های دور سرخپوشان همیشه در کار‌های خیر صاحب نام بوده است. بازیکن سال‌های دور پرسپولیس هنوز هم رسم‌های مردانگی را از یاد نبرده و بر رسم دیرینه‌ای که داشته طی برنامه مشخصی به صورت مداوم سفره‌های افطاری او به راه است تا هیچ مستمندی از نعمت‌های الهی بی بهره نباشند. پروین همیشه آن اخلاق دهه‌های ۴۰ و ۵۰ را به همراه دارد. بار‌ها و بار‌ها شنیده شده است که علی پروین به عنوان یک ورزشکار صاحب نام در آزادی افرادی که به دلیل مشکلات مالی به زندان رفته اند و یا دخترانی که بنا بر مشکلات متعدد از تهیه جهیزیه ناتوان اند و توانایی مالی کمی دارند، با کمک این پهلوان مشکلاتشان برطرف شده است.

این اسامی اولین و آخرین لیست نیکوکاران و خیران جامعه ورزش ایران نیست. در طول تاریخ ورزشکاران بسیاری بوده اند که با انجام کار بسیاری کوچکی کار‌های بسیار بزرگی را انجام داده اند و عمل کوچک آن ها، اما تاثیر بزرگی را در جامعه داشته است. ورزشکاران که برای انسان دوستی از رویارویی با حریف خود که نماینده رژیم اشغال گر قدس بوده امتناع کرده و خواهند کرد تا به همگان ثابت کنند که جان همنوع خود حتی در کشور فلسطین برایشان اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به افتخار آفرینی و درخشش ورزشکاران ایرانی در میادین بین المللی

حضور پر رنگ ورزشکاران در عرصه انتخابات

بررسی عملکرد ورزشکاران کشورمان پس از انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال چهل سالگی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون سامه یح، با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات پرستاران سلامت کشور را به مخاطره می‌اندازد، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، ادامه داد: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری ۱۰ میلیون تومان است و از این مبلغ حدود ۹ میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجر به ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تأثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستار با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوءاستفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآور شد: متأسفانه دولت با مشکل تأمین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوءاستفاده می‌شود.

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی در کشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می‌زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادر درمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

کد خبر 6096101 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جامعه‌ای برهنه نبوده‌ایم بلکه متنوع به لحاظ حجاب بوده‌ایم | طرفداران جمهوری اسلامی کلاه بر سرش گذاشتند | تمام جهان را در مقابل‌مان قرار داده‌ایم
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست