Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مردی که 12 سال قبل در یک تیراندازی مرگبار همسر و سه فرزندش را در راه سفر به قتل رسانده بود، به حبس ابد محکوم خواهد شد. کریستوفر وان، شوهر و پدر قسی‌القلبی است که در 14 ژوئن سال 2007 اعضای خانواده‌اش از جمله 2 دختر، یک پسر و همسرش را با شلیک گلوله به قتل رساند.

به گزارش گروه ترجمه رکنا، اما این متخصص رایانه 37 ساله زمانی که برای شنیدن حکم هیأت منصفه در دادگاه حاضر شد باز هم هیچ گونه اثری از پشیمانی و اندوه در صورتش هویدا نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام قرائت حکم، خواهر زن وان و دیگر اعضای خانواده وی که در دادگاه حاضر شده و بشدت تحت تأثیر قرار گرفته بودند تمام مدت در سوگ از دست دادن کیمبرلی وان و سه فرزندش گریستند. جیمز گلاسگو، دادستان حاضر در دادگاه، در مصاحبه با خبرنگاران این پرونده را نه فقط قتل Murder تعدادی انسان بی‌گناه، بلکه نهایت بی رحمی و قساوت در حق انسانیت توصیف کرد. گلاسگو ضمن اشاره به این که وان هر کدام از فرزندانش را با شلیک 2 گلوله به سر و سینه آنها به قتل رسانده است، فقدان احساس پدرانه را در وان نشانه‌ای آشکار بر روانی بودن وی دانست. اجرای حکم وان که به حبس ابد محکوم شده است به اوایل آذرماه امسال موکول شد. بنابر گزارش‌ها، وان 5 سال پیش اوایل بامداد یک روز تابستانی همسر و فرزندانش را از خواب بیدار کرد و گفت قصد دارد آنها را به یکی از پارک‌های آبی ایالت ایلینوی ببرد. دادستان‌های پرونده گزارش داده‌اند ساعت از 5 صبح گذشته بود که وان خودروی شاسی بلند خود را در کنار جاده متوقف ساخت و با قرار دادن اسلحه زیر چانه همسر 34 ساله‌اش و شلیک گلوله وی را به قتل رساند. وان سپس در اقدامی بی‌اندازه بی‌رحمانه به سراغ فرزندان 12، 11 و 8 ساله‌اش رفت و آنها را نیز در مجموع با شلیک 6 گلوله از پای درآورد.
شواهد موجود در پرونده نشان می‌دهد وان پیش از ارتکاب جنایت از زندگی شهری به تنگ آمده بود و دلش می‌خواست در دل طبیعت کانادا در کلبه‌ای روستایی در تنهایی مطلق به زندگی ادامه دهد، اما همسر و سه فرزندش را مانعی بر سر به حقیقت پیوستن آرزوی خود می‌دید. در این زمان بود که اندکی بعد وان با خرید اسلحه اقدام به انجام چنین جنایت هولناکی کرد.
تا پیش از این، وی با کمک وکیل مدافعش قصد داشت با صحنه‌سازی جنایت خودش را به نام همسرش تمام کند و به قاضی دادگاه بباوراند که همسرش به مشکلات روانی دچار بوده و بعد از کشتن Killing فرزندانش اقدام به خودکشی کرده است. هرچند حیله‌های ناشیانه وان نتیجه نداد و بازپرسان پرونده هنگام بازسازی صحنه‌های جنایت و بررسی اجساد، خصوصاً جسد همسر وان به این نتیجه رسیدند که کیمبرلی به هیچ وجه نمی‌توانسته از آن زاویه به خودش شلیک کرده باشد و بی‌شک این واقعه هولناک خانوادگی با دستان وان صورت گرفته است. 

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: قتل Murder کشتن Killing قتل Murder کشتن Killing اخبار حوادث حبس جنایت شلیک گلوله خانوادگی پدر سنگدل عکس دختر تهران فیلم مرد تصاویر کشته مشکوک بیمارستان خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شفافیت عملکرد قضات

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

 عباس پوریانی افزود: دادگاه های تجدید نظر عالیترین مرجع تصمیم گیری در هر استان است که می تواند در ماهیت پرونده ها وارد شده و رای دادگاه بدوی را نقض نماید و از آنجایی که ختم رسیدگی در این مرحله صورت می‌گیرد از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ورودی پرونده به دادگاه تجدید نظر استان بسیار زیاد و رسیدگی طاقت فرسا و دشوار است به قضات دادگاه های تجدید استان توصیه کرد: در خط مقدم پرونده های سنگین و خاص استان، مجری عدالت باشند.

رئیس شورای قضایی دادگستری مازندران با بیان اینکه بیشترین آمار پرونده ها در استان مباحث مالی یا مربوط به اثبات مالکیت است،خصوصا زمین های کشاورزی بدون سند که بر اساس آمار اداره ثبت اسناد حدود ۲۰ درصد از مجموع زمینهای استان را شامل می‌شود، خاطر نشان کرد: صدور سند مالکیت و اجرای حد نگاری  موجب چندین برابر شدن اعتبار این زمین ها و کاهش ورودی پرونده های تصرف غیر قانونی به دادگستری خواهد شد.

پوریانی افزود: در مازندران ۱۲۰ هزار واحد مسکونی غیر مجاز و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی خالی داریم که این موارد باید با همت قضات تجدید نظر تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه  قضات تجدید نظر در مسند مدیریت هستند ادامه داد: مدیریت در این مجموعه امری بسیار دشوار و با دستگاه های دیگر اجرایی متفاوت است زیرا مدیریت قضات باید بگونه ای باشد که قدمهایشان عدالت را در جامعه جاری و مانعی برای بی عدالتی ها شود و با نهادینه شدن اخلاقیات در جامعه جرائم کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه برنامه هایی که در سند تحول قضایی به استان ابلاغ شده باید به صورت میدانی جدای از سختی کار به بهترین شکل انجام شود گفت: یکسال است که مازندران استان پایلوت و آزمایشی برای رسیدگی به پرونده های الکترونیک قضایی در نظر گرفته شده که یکی از دلایل آن تیز بینی مسئولان ارشد قضایی استان است و همچنین وجه تمایز مازندران بعنوان استانی که بیشترین دانش آموخته در رشته حقوق را دارد ،مسئولیت اجرایی کردن دستورات جدید قوه بر عهده این استان است تا محاسن طرح را یافته و معایب برای اصلاح به مقامات قضایی کشور اعلام شود.

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است