Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی خبر داد که پس از امضای برجام، نتانیاهو چندین تماس تلفنی با محمد بن زاید با هدف مقابله با ایران گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در سلسله گزارشاتی به روابط این رژیم با کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به خصوص امارات و بحرین پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دن شاپیرو» سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی به شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم گفت که پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و کشور‌های ۱+۵، بنیامین نتانیاهو چندین تماس تلفنی محرمانه با «محمد بن زاید»، ولی عهد امارات برقرار کرده است.

شاپیرو گفت که هدف از این تماس‌ها رسیدن به یک توافق احتمالی برای اجرای سلسله اقدامات سیاسی در سطح منطقه برای مقابله با ایران و توافق هسته‌ای بوده است.

سفیر سابق آمریکا در تل آویو با بیان اینکه نمایندگانی از سوی بنیامین نتانیاهو و، ولی عهد امارات به صورت تلفنی و رو در رو گفتگو کرده‌اند از بیان اسامی این افراد خودداری کرد.

افشای همکاری فشرده رژیم صهیونیستی و امارات برای مقابله با ایران پس از برجام، در حالی است که پیش از این نشریه آمریکایی نیویورکر در خرداد ماه گذشته از تماس‌های طرفین پیش از امضای برجام برای ممانعت از آن خبر داده بود.

این نشریه آمریکایی نوشته بود که در اواخر دوره دوم ریاست جمهوری اوباما، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از تماس‌های تلفنی میان سران تل آویو و ابوظبی –از جمله گفتگوی تلفنی میان نتانیاهو و یکی از سران اماراتی– مطلع شدند.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا همچنین به دیدار میان سران رژیم اسرائیل و امارات در قبرس پی بردند. مقامات اطلاعاتی آمریکا عقیده داشتند که شخص نتانیاهو در این نشست که محور گفتگو‌های آن راه‌های مقابله با تلاش‌های اوباما برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای با ایران بوده، حضور داشته است.

روابط میان رژیم اسرائیل و امارات در یک سال اخیر، نقل بسیاری از محافل رسانه‌ای غربی بوده است. طبق گزارش‌های این رسانه‌ها، تقابل با ایران مهم‌ترین عامل هم‌گرایی تل آویو و ابوظبی است.

پیام پادشاه بحرین به نتانیاهو

شبکه ۱۳ اسرائیل در بخش دیگری از گزارش خود به روابط بحرین و این رژیم پرداخته و اعلام کرد که در فوریه سال ۲۰۱۷ «خالد بن حمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با «زیپی لیونی» وزیر خارجه سابق اسرائیل دیدار کرده و پیام «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین به نتانیاهو را به وی رسانده است.

پادشاه بحرین در این پیام به نتانیاهو گفته است که در فکر طرحی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل است. نتانیاهو نیز پس از یک هفته سکوت در مراسم روز ملی مصر در منزل سفیر این کشور در شهر هرتزلیا، از درخواست پادشاه بحرین برای عادی‌سازی روابط استقبال و از وی تشکر کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که از سال ۲۰۰۹ بحرین شروع به عادی‌سازی روابط با اسرائیل کرده است. شش ماه پس از روی کار آمدن باراک اوباما، «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولی عهد بحرین در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست، خواستار صلح (سازش) با اسرائیل شد و نوشت: باید به سمت صلح واقعی با اسرائیل حرکت کنیم و پیام صلح را به مردم اسرائیل منتقل و مستقیما با آن‌ها گفتگو کنیم.

طبق این گزارش، بحرین پس از آن از بیم اعتراض‌های داخلی و اعتراض کشور‌های اسلامی و همچنین انتقاد سعودی‌ها از اینکه اینگونه اقدامات بحرین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل بدون هماهنگی با آن‌ها صورت گرفته، نتوانست اقدام عملی پیش بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نابودی اسراییل برجام دشمنی اسراییل سران عرب ایران و اعراب محمد بن زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند

امروز شنبه بار دیگر هزاران مهاجر صهیونیست در نقاط مختلف فلسطین اشغالی از جمله در تل‌آویو و قدس اشغالی در اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواهان امضای فوری توافق آزادی اسرا و برگزاری انتخابات زودرس شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یدیعوت آحارانوت در خبری در این رابطه اعلام کرد حدود 10 هزار معترض در خیابان بگین منتهی به کریا وزارت جنگ اسرائیل تظاهرات کرده و خواستار امضای توافق مبادله اسرا و برگزاری انخابات زودرس شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، تظاهرات در تل‌آویو که با حضور یائیر لاپید رهبر مخالفان برگزار شد، منجر به درگیری بین پلیس و تظاهر کنندگان شده است.

 

.

 

برخی از معترضین نیز با حضور در داخل خیابان ایالون آن را به نشانه اعتراض بستند.

کان هم در این رابطه تاکید کرد علاوه بر تل‌آویو تظاهرات مشابهی در نقاط مختلف (فلسطین اشغالی) هم در حال انجام است.

این تظاهرات با حضور خانواده اسرای صهیونیست که در غزه در اسارت مقاومت قرار دارند، در حال انجام است و نمایندگانی از آنها در جمع معترضین به ایراد سخنرانی پرداختند.

خانواده اسرای صهیونیست در بیانیه‌ای که از همان ساعات اولیه امروز شنبه منتشر شد، تاکید کردند وقت آن فرا رسیده سات که با توافق مبادله اسرا موافقت شود، وقت آن فرا رسیده است تا با عمل نشان دهید که اولویت با ربوده شدگان است، این کار را با موافقت با توافق بازگشت همه آنها به اثبات برسانید، اتفاق نظر وسیعی در رابطه با امضای این توافق وجود دارد که در میان تمام ارکان جامعه به وجود آمده است.

 

.

 

در قیصریه مقر اقامت نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) نیز تظاهرات معترضین با ورود پلیس به خشونت کشیده شد، در آنجا نیز معترضین خواهان برکناری فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودرس شدند.

صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههنظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌هاادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!