Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@03:36:26 GMT

دولت 400 هزار واحد مسکن اجتماعي مي سازد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۱۰۷۱

دولت 400 هزار واحد مسکن اجتماعي مي سازد

خبرگزاري آريا - ساري- ايرنا- وزير امور اقتصادي و دارايي با اعلام اين که تهيه مسکن يکي از دغدغه هاي مهم مردم جامعه بويژه جوانان است، گفت: دولت برنامه دارد 400 هزار واحد مسکوني اجتماعي براي افراد با درآمد متوسط ايجاد کند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فرهاد دژپسند دوشنبه شب در جمع مردم شهرستان نکا در شرق مازندران افزود: بر اساس برآورد انجام شده 2 ميليون و 200 تا 2 ميليون و 300 هزار واحد مسکوني خالي در کشور وجود دارد که بلااستفاده مانده است و اين موارد آسيب مي زند که البته دولت بايد ورود کند که در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر اين که مشکلات اقتصادي موجود در جامعه عوامل مختلف داخلي و خارجي دارد، گفت: همه اين مشکلات ناشي از سوء مديريت نيست .
وزير اقتصاد قضاوت منصفانه در باره عملکرد اقتصادي دولت را نيازمند قياس وضعيت کنوني با گذشته و حتي سال گذشته دانست و با طرح اين سئوال که بايد ببينيم وضعيت صادرات نفتي سال گذشته و توان مديريتي دولت چگونه بوده است ؟ توضيح داد: سال گذشته همين موقع صادرات غير نفتي داشتيم و امسال هم داريم و کم نشد و تورم سال گذشته اين موقع 32 درصد بود ولي اکنون کاهش يافته است و همه اين موارد بيانگر آن است که سوء مديريت نيست و دولتي که تورم را به تک رقمي رساند يعني مديريت کرد.
وي افزود: تورمي که اقتصاددانان پيش بيني مي کردند اکنون به 50 تا 60 درصد برسد، با مديريتي که انجام شد به حدود 20 درصد رسيده است و دولت تلاش دارد باز هم اين ميزان را کاهش دهد.
دژپسند يکي از مشکلات اقتصادي کشور را بي اخلاقي برخي کاسب نماها دانست و گفت: کاسب نماهاي بازار ارز و دلال هاي بي تعصب به وطن ارزش پول را پايين آوردند و دولت در چند ماه اخير تدابيري انديشيد و اکنون قيمت دلار به زير 10 هزار تومان رسيده است و تلاش داريم به ثبات برسيم و اين هم يعني اين که در حال مديريت مشکلات هستيم.
وزير اقتصاد از بيکاري به عنوان يکي از مشکلات مهم و دغدغه مهم مردم ياد کرد و اظهار داشت : قطعا مردم از بيکاري جوانان در رنج هستند و جواناني که جوياي کارند به اشتغال نياز دارند ولي بخش دولتي نمي تواند براي همه جوانان اشتغال ايجاد کند و بايد از حضور سرمايه گذاران استفاده کرد و تسهيلات در اختيار قرار داد تا اشتغال ايجاد شود.
وي افزود: امروز جشن چهل سالگي انقلابي را برگزار کرديم که ` نه ` هاي فراواني گفتيم و اين نه گفتن ها يعني آري گفتن به استقلال و آزادي و اين که ما به دنبال استقلال بوديم و به دنبال عزت خواهيم بود و خود را و کشور را مقاوم بارآورديم تا از هر تلنگري بازنايستيم.
وزير امور اقتصاد گفت: در دوران جنگ 100 ميليارد دلار به زيرساخت هاي کشور ضربه وارد شد و اين يک خسارت بود ولي مي دانستيم که انقلاب کرديم که بايستيم و پايدار باشيم و بايد تا جايي برويم و به جايي برسيم که در اوج قدرت باشيم.
وي افزود: در دوران جنگ، جنگ اقتصادي و جنگ سخت را با هم داشتيم و در تمام دوران تلاش کرديم و حاصل آن اين که اکنون رشد علم و فن آوري، فرهنگ، آموزش و بخش هاي مختلف را داريم و اميد به زندگي 20 سال افزايش يافت و اکنون بهترين رتبه را در عرصه پزشکي داريم و اکنون در ايران مشتري هاي خارجي داريم و پزشکان متخصص فراوان داريم و همه ناشي از تلاش است.
او ادامه داد: نگرش رژيم قبل، نگرش شهرگرايي بود نه روستاگرايي و نگرش محروميت زدايي و منطقه اي و تعادل درآمدي و افزايش توان ساخت سد و آزاد راهها و اتکاء به توان داخلي نبود، ولي اکنون برعکس است و ملاک اين است که اشتغال زايي مناطق روستايي با تسهيلات گسترش پيدا کند و اين رويکرد خاص انقلاب بوده است.
دژپسند گفت: برق، آب، بهداشت و راه روستايي و آموزش و پرورش روستايي با نگرش بعد از انقلاب توسعه يافته است و در دهه اول انقلاب که دهه جنگ هم بود بخش کشاورزي مورد توجه بود چرا که تامين کننده مواد غذايي بود.
وي با اظهار اين که نيازمندي هاي هر زمان متفاوت است، افزود: اگر پس از جنگ مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني نمي ايستاد، اکنون مترو در تهران نداشتيم چون همکاران دانشگاهي ما در آن زمان و در زمان ساخت مترو اعلام مي کردند که مترو توجيه اقتصادي ندارد، اما مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني ايستاد و مترو راه اندازي شد و اين ناشي از نگرش منبعث از انقلاب است.
وزير اقتصاد استقلال اقتصادي و رفع مشکلات موجود را نيازمند ايستادگي و مقاومت دانست و گفت: بايد تلاش کنيم تا خودمان باشيم و روي پاي خود بايستيم، همان گونه که قبل از انقلاب ايستاديم و مقاومت کرديم و انقلاب پيروز شد، جنگ را بدون اين که کوچک ترين بخشي از کشور را به دشمن بدهيم، با مقاومت و ايستادگي و اراده کردن به نقطه مورد نظر رسانديم و اکنون در بخش دفاعي مرجع هستيم و به جايگاهي رسيديم که کسي نمي تواند حرفي بزند و در بخش اقتصادي هم بايد به جايگاهي برسيم که تورم و تحريم ها به ما آسيبي نرساند.
7332/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: احداث سه هزار و ۸۱۱ واحد از پروژه‌های نهضت ملی استان به بنیاد مسکن واگذار شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079167 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس