Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@21:30:00 GMT

کلاس درسی برای بازیگران

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۱۸۰۳

کلاس درسی برای بازیگران

بازیگران آینه‌های فیلم هستند، آینه‌هایی که مخاطبان داشته و نداشته خود را در آن به تماشا می‌نشینند. اگر این هنرمندان نتوانند بازی گیرا و قدرتمندی را به اجرا بگذارند، اثر خلق شده تاثیری را که باید روی مخاطب بگذارد، نمی‌گذارد و با وجود تلاش همگانی، فیلم نمی‌تواند در آغوش موفقیت جا خوش کند. تمام آثار موفق سینمایی و تلویزیونی دنیا،موفقیت خود را مدیون بازیگران توانا و کاربلد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای آغازین سینما، با اینکه بازیگران باعث آمدن مردم به سینماها بودند اما تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سینما، به‌عنوان هنرمند به آنان نگاه نمی‌کردند، حتی نام‌شان را نیز در تیتراژ نمی‌آوردند اما دیری نگذشت که نه تنها اسم‌شان تیتراژها را زینت داد بلکه لقب ستاره را نیز با خود یدک کشیدند.

کشورهای صاحب سینما به‌خصوص هالیوود، سرمایه‌گذاری بزرگی روی بازیگران کرده و می‌کنند زیرا می‌دانند بدون آنان، نه فیلم خوبی خواهند داشت و نه تماشاگری را در سالن‌های سینما خواهند دید.

برای همین استعدادیاب‌ها مدام به مراکز مختلف هنری سرکشی می‌کنند تا ستاره‌های جدیدی را به دنیای سینما معرفی کنند.

مهمترین فاکتور یک بازیگر خوب و توانا، کنترل تمام حس‌های خود است، از بویایی گرفته تا شنوایی زیرا اگر نتواند بر آنها تسلط یافته و کنترل‌شان کند، هنرپیشه موفقی نخواهد بود.

سینمای ایران نیز شاهد بازیگران بسیاری بوده و هست که در این عرصه فعالیت کرده و می‌کنند اما اکثرشان بازیگری شش‌دانگ نبوده و نیستند، به جز تعدادی معدود و محدود.

بعد از معضل فیلمنامه، این مهم‌ترین نقصی است که سینمای ایران دچار آن بوده و هست. همین نقص باعث شده سینمای ایران، مدام درجا زده یا رو به عقب برود. ضعف بازیگری در ایران، فقط به بازیگران برنمی‌گردد، بلکه فیلمنامه ضعیف و کارگردانی غیرحرفه‌ای نیز در این معضل سهیم هستند.

انتقال حس درست و تاثیرگذار توسط بازیگران، کلید فتح دروازه روح و جسم مخاطبان است. بدون رعایت این مهم، نه هنرپیشه‌ای موفق خواهد بود و نه فیلمی تاثیرگذار.

بزرگترین و معروفترین ستاره‌های هالیوود و سینمای جهان، کسانی بوده‌اند که توانسته‌اند به خوبی حس فیلم و کاراکتر آن را به مخاطبان انتقال دهند. برای همین است که نام‌شان همواره درخشیده و می‌درخشد. این احساس محدود به شادی و غم نیست، بلکه تمام حواس را در می‌گیرد.

در حقیقت هر بازیگر و هنرمندی باید اول در درونش اتفاق هنری بیفتد، بعد آن را انتقال دهد و این تنها راز موفقیت و ماندگاری در هنر است.

یکی از بازیگران معدود و محدود در سینمای ایران که توانسته و می‌تواند حس فیلم و نقش را به‌خوبی به مخاطبان انتقال دهد فرشته صدرعرفایی است، بازیگری که هنوز آن‌گونه که باید پی به هنر بازیگری‌اش نبرده‌اند. هرچند که سیمرغ جشنواره فیلم فجر و دیگر جوایز نصیبش شده اما این حداقلی است که به او تعلق گرفته است.

صدرعرفایی تنها بازیگری در ایران است که می‌تواند روح یک نقش را به تماشا بگذارد، از مادر نگران «بادکنک سپید» گرفته تا غمناز فیلم «شبی که ماه کامل شد».

وی در هر فیلمی که ظاهر شده توانسته تاثیرگذار بوده و در موفقیت آن موثر. این موفقیت در سایه اتفاق درونی است که برای وی رخ می‌دهد.

صدرعرفایی اول در باطن بازیگر شده، سپس ما به ازای آن را در ظاهر جلوه داده است. این راز موفقیت او و تمام بازیگران کاربلد است.

وی پرورش یافته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، جایی که بسیاری در آنجا آموزش درست دیدند و مطرح شدند.

فرشته صدرعرفایی بازیگری را در سنین نوجوانی، یعنی از 12 سالگی با تئاتر شروع کرد. وی گوینده و عروسک‌گردانی کارکشته نیز هست که در آثار زیادی هنرنمایی کرده. کارگردانی از دیگر هنرهای این هنرمند بی‌حاشیه و دور از جنجال است.

وی هنرمندی عمل‌گراست و از شعار به شدت دوری می‌کند. برای موفق شدن در عرصه هنر، هدف وسیله را برای او توجیه نکرده و نمی‌کند. صدرعرفایی به خوبی می‌داند برای موفق شدن و تاثیرگذار بودن باید ممارست و تلاش خود را بیشتر کند، نه اینکه مانند طبلی تو خالی در فضاهای مجازی و غیرمجازی سر و صدا راه بیندازد.

در مراسم رسمی و غیررسمی همواره رفتار، گفتار و کردار مناسب پیشه کرده. این از دیگر مزیت‌های این هنرمند مودب و کم حرف است. همین فاکتورها عامل موفقیت و هنرنمایی اوست.

وی در بازی‌های خود توانسته «آن» را به تماشا بگذارد، مخاطبان نیز در تمام هنرها دنبال این «آن» هستند. بسیاری خواسته و می‌خواهند به این مهم دست پیدا کنند اما نتوانسته و نمی‌توانند زیرا واجد شرایط نبوده و نیستند.

هنر بازی فرشته صدرعرفایی، کلاس درسی برای بازیگران ایرانی است، اگر می‌خواهند در این عرصه موفق شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر چهره های سینما فرشته صدرعرفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده

به گزارش همشهری آنلاین قاسم رائر حجازی از اهالی مهاباد در استان آذربایجان غربی، بعد از ۱۰۷ سال زندگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

او وقتی جوانی ۲۰ ساله بود سغل معلمی را انتخاب کرد و به عنوان معلم در آموزش و پرورش مهاباد استخدام شد. این‌طور که اسعد رسولی، رییس آموزش و پرورش مهاباد می‌گوید از نخستین معلمان مهاباد بود. قاسم رائر حجازی وقت بازنشسته شد سابقه ۳۴ سال معلمی را در کارنامه خود داشت. هر چند سمت‌های دیگری را هم تجربه کرد اما هرگز گچ و تخته سیاه را رها نکرد و مسئولیت اصلی خودش را آموزگاری می دانست. به گفته رسولی، مرحوم حجازی علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسئولیت سازمان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید سابق) مهاباد را تجربه کرد.
کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کردی و فارسی از این معلم به یادگار مانده که هنوز چاپ نشده‌است. مرحوم حجازی در آرامستان باغ فردوس مهاباد به خاک سپرده می‌شود.
۴۷ هزار و ۳۵۷ دانش‌آموز در مدرسه شهری و روستایی مهاباد در ۹۶۵ کلاس درس و در ۲۷۸ مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند. از این تعداد ۱۹۰ مدرسه در مناطق روستایی است. ۲۶ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی درس می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:
کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود

کد خبر 849143 برچسب‌ها معلمان خبر مهم استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند