Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:43:29 GMT

احیای زندگی روستایی دستاورد انقلاب در کهگیلویه

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۲۲۷۰

احیای زندگی روستایی دستاورد انقلاب در کهگیلویه

یاسوج - ایرنا- پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اکنون تقریبا بیشتر روستاهای شهرستان کهگیلویه از خدمات عمومی بویژه برق و گاز برخوردارند و انقلاب اسلامی زندگی را در روستاها احیا کرده است.

به گزارش ایرنا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات متعددی برای عمران و آبادانی شهرها و روستاهای کشور انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توسعه و فراهم کردن زیرساخت های اولیه در روستاها اقدامی مفید و موثر در ماندگاری روستاییان بوده که این مهم بعد از انقلاب شتاب بیشتری گرفته است.
میزان اقدامات صورت گرفته در حوزه برق و گاز در کهگیلویه بعد از انقلاب 50 برابر بیشتر شده است که همین از جمله مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهت محرومیت زدایی و ارائه خدمات به اقشار محروم جامعه است.
رئیس شرکت توزیع برق کهگیلویه اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها چهار روستای شهرستان برق دار بودند که بعد از انقلاب تاکنون 530 روستا برق دار شده است.
مهرداد تابش نژاد طول شبکه فشار متوسط قبل از انقلاب را 69 کیلومتر دانست و بیان کرد: این میزان بعد از پیروزی انقلاب به یک هزارو 701 کیلومتر افزایش یافت.
وی عنوان کرد: شبکه فشار ضعیف نیز از 25 کیلومتر به یک هزارو 975 کیلومتر رسیده است.
تابش نژاد افزود: تعداد ترانسفورماتورهای منصوبه از 51 دستگاه نیز به 2 هزار و 682 ترانسفورماتور رسیده است.
وی با اشاره به افزایش 74 هزاری تعداد مشترکان گفت: تعداد مشترکان از یک هزارو 868 مشترک قبل از انقلاب به 75 هزار مشترک افزایش یافت.
رئیس شرکت گاز کهگیلویه نیز در این راستا با اشاره به اینکه قبل از انقلاب هیچ روستایی در شهرستان گازرسانی نشده بود گفت: بعد از انقلاب تحول شگرفی در گازرسانی به روستاها انجام شد.
مسلم اکوانیان بیان کرد: از 397 روستای واجد شرایط گازرسانی تاکنون 211 روستا در شهرستان از نعمت گاز بهره مند شدند.
وی افزود: هم اکنون 16 هزارو 469 خانوار روستایی در شهرستان از نعمت گاز بهره مند هستند.
اکوانیان تصریح کرد: 62 درصد از روستاهای واجد شرایط گازرسانی تاکنون گازرسانی شده است.
وی بیان کرد: با بهره برداری از طرح گازرسانی به بخش های قلعه رئیسی و دیشموک تعداد روستاهای گازدار شهرستان افزایش چشمگیری خواهد یافت.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به عمق محرومیت این شهرستان گفت: انقلاب اسلامی خدمات ارزنده ای را به مناطق مختلف انجام داده است.
جعفر نیکبخت اظهار داشت: این شهرستان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در اوج محرومیت بود اما به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد شاخص های توسعه یافتگی در حوزه های مختلف هستیم.
وی محرومیت زدایی از روستاهای شهرستان را از مهمترین این دستاوردها عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب، هیچ یک از روستاهای شهرستان از نعمت برق، آب لوله کشی و گازرسانی بی بهره بودند اما هم اینک تقریبا در تمامی روستاها از این نعمت برخوردارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: روستاها در ایران که به عنوان یکی از شریان های مهم اقتصادی در سال های پیش از انقلاب گریبانگیر مشکلات زیادی بوده و به تدریج در حال خالی شدن از سکنه بود پس از انقلاب در کنار ارائه خدمات عمرانی اقدام های اساسی نیز در توسعه و کارآفرینی شاهد بوده و تعداد زیادی از آنها در حال تبدیل شدن به کانون های تولید و اشتغال هستند.
علی محمد احمدی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اقداماتی برای تامین برق و گازرسانی به روستاها آغاز شده و به تدریج روستاییان محروم نیز همچون ساکنان شهر از نعمت روشنایی و دیگر مواهب انرژی بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: اکنون در 40 سالگی انقلاب دیگر کمتر روستایی است که از نعمت برق و گاز بی بهره باشد، برق رسانی در برخی از روستاها حتی به مناطق کمتر از 10 نفر هم رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد گفت: 717 روستای این استان از نعمت گاز بهره مند شدند و گازرسانی به 360 روستای دارای شرایط در دست اقدام است.
رحمان خادم تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها سه روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز بهره مند بودند.
وی بیان کرد: هم اکنون 186 هزار خانوار معادل بیش از 500 هزار نفر در این استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
خادم اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و 77 روستای دارای شرایط برای گازرسانی دارد.
وی از تصویب 2 برابر شدن امکان هزینه نصب علمک گاز برای روستاها خبر داد و گفت: هزینه نصب هر علمک از 60 میلیون ریال به 120 میلیون ریال افزایش یافته که این مصوبه امکان گازرسانی به بسیاری از روستاها را فراهم کرده و در عین گازرسانی به روستاهای 20 خانواری انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضریب نفوذ گاز روستایی کهگیلویه و بویراحمد تا یک سال آینده به 90 درصد خواهد رسید.
خادم عنوان کرد: گازرسانی پایدار، کیفیت خدمات مقاوم‌سازی شبکه، در نظر گرفتن منافع ذی‌نفعان، ایجاد میز خدمت برای مشترکان، قرائت آنی کنتورها، اجرای سیستم تلفن گویا، اجرای سیستم 194 جهت خدمت‌رسانی به مشترکان و انجام طرح جی‌آی‌اس از مهم‌ترین نکات تعریف چشم‌انداز شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد است.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب ایران قرار دارد.
7531/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كهگيلويه و بويراحمد دستاور انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه

محمدحسن یحیی نژاد مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز مازندران گفت: با اتمام عملیات گازرسانی و تست مقاومت و نشتی به خطوط لوله، گاز ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه تزریق شد.

او افزود: برای گازرسانی به این ۶ روستا در مجموع ۷۷ هزار و ۷۵۰ متر شبکه گذاری اجرا شده است.

یحیی نژاد پروژه گازرسانی به ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه را شامل دراسله، گرمخانی، شش رودبار، کنگل بن، گلناب دره و میانرود ذکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند