Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:47:42 GMT

طرح مطالعاتی آبیاری هوشمند فضای سبز در کرج کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۴۱۹۶

طرح مطالعاتی آبیاری هوشمند فضای سبز در کرج کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان بضاعتی پور با اشاره به آغاز طرح مطالعاتی هوشمند سازی آبیاری فضای سبز در شهر کرج، اظهار کرد: با گسترش فضای سبز در شهر کرج نیاز به تأمین منابع آب ضروری است به همین منظور و با توجه به کمبود منابع آبی، تغییر الگوی مصرف در اولویت است.

وی بهره‌گیری از دانش ایرانی برای رسیدن با این مهم را ضروری خواند و گفت: طرح مطالعاتی هوشمند سازی آبیاری فضای سبز کرج با همکاری و مشارکت دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج آغازشده و در فاز نخست شیوه اجرای کار توسط پژوهشگران این دانشگاه موردبررسی قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در خصوص ویژگی‌های این طرح مطالعاتی گفت: مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج توانسته دستگاه آبیاری هوشمند را رونمایی کند و در پی هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد پژوهشگران این دانشگاه با همکاری واحد آب سازمان، ظرفیت‌های موجود را سنجیده و مطالعات امکان اجرائی شدن آن را انجام دهند.

بضاعتی پور اضافه کرد: این دستگاه هوشمند می‌تواند مواردی چون ساعات آبیاری، رطوبت هوا، بهترین زمان آبیاری و شیوه صحیح اجرا را انجام و میزان هدر رفت آب و امکان پیش‌بینی نیازهای آتی را مقدور سازد.

وی همچنین به راه‌اندازی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در پارک «مهر» و ایستگاه «همگام» اشاره کرد و گفت: کارشناسان واحد آب این سازمان پیشگام طرح‌های مدیریت مصرف آب از سنتی به نوین بوده و تاکنون اقدامات و مطالعات مطلوبی نسبت به جداسازی آبیاری شبکه فضای سبز از آب آشامیدنی صورت گرفته است.

کد خبر 4539902

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرج شورای شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی

ایسنا/سیستان و بلوچستان اولین دوره برداشت جلبکهای دارویی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ایی منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

دکتر گل بشیرزاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت این گونه جهت بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد کرده و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبکها برای بررسیهای خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین  هفت نمونه جلبک قهوه ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • جزئیات جدید از ۳ طبقه کردن میدان ونک
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی