Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رویترز گزارش داد که رئیس جمهوری ونزوئلا به دنبال حمایت های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اُپک) در برابر تحریم های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت کاراکاس بوده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، یک منبع آگاه به رویترز اعلام کرد که سازمان اُپک که ونزوئلا نیز یکی از اعضای آن بوده، هنوز در راستای درخواست کمک نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا بیانیه ای صادر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سازمان پیش از این بارها اعلام کرده که سیاست های نفتی در جهان از اهمیت زیادی در مسیر تعیین سیاست های این سازمان برخوردار بوده است.
مادورو در حالی به دنبال کمک از سوی اپک است که شماری از کشورها ازجمله آمریکا، قدرت های اروپایی و چند کشور آمریکای لاتین ، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته اند که این مسئله می تواند فشارها علیه مادورو را تشدید کند.
تحریم های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا نیز در بحبوحه بحران اقتصادی در این کشور شرایط را برای دولت کاراکاس سخت تر کرده چون بیشتر درآمد این کشور منطقه آمریکای لاتین از فروش نفت بوده است.
رویترز گزارش داد : درخواست کمک مادورو طی نامه ای به دبیرکل اپک در تاریخ 29 ژانویه( 9 بهمن) مطرح شد. این درخواست یک روز پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی ونزوئلا ارائه شد.
مادورو در این نامه عنوان کرد: کشور ما امیدوار است که با همبستگی و حمایت اعضای اپک در فرآیند مبارزه با تجاوزات غیرقانونی آمریکا در امور داخلی کاراکاس مواجه شود. من خواستار حمایت و همکاری کامل اعضای اپک با ونزوئلا با هدف محکوم کردن و مقابله با این اقدام واشنگتن علیه یکی از اعضای اپک هستم.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ‌ماه) و پس از اینکه 'خوان گوایدو' خود را به ‌عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد، دچار ناآرامی است.
پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.
برخی کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.
اروپام ** 9234 ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ونزوئلا آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت

داده‌های مربوط به رهگیری کشتی‌ها نشان داد صادرات نفت ونزوئلا در ماه آوریل ۳۸درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌ها و اسناد مربوط به رهگیری کشتی‌ها نشان داد پس از انصراف مالکان و مشتریان نفتکش‌ها از بارگیری و خروج چند کشتی از آب‌های ونزوئلا، صادرات نفت این کشور در ماه آوریل ۳۸درصد کاهش یافت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که این کشور مجوز ۶ ماهه سال گذشته میلادی صنعت نفت ونزوئلا را تمدید نخواهد کرد و به شرکت‌ها تا پایان ماه مه فرصت داد تا مبادله‌های در حال انجام خود را متوقف کنند.

در مجموع ۳۷ کشتی در ماه آوریل از بنادر ونزوئلا حرکت کردند. داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی بر اساس حرکت نفتکش‌ها نشان داد ونزوئلا در ماه آوریل به‌طور میانگین ۵۴۵ هزار بشکه نفت خام و سوخت در روز صادر کرده است که نسبت به بالاترین سطح صادرات روزانه این کشور در ماه مارس یعنی ۸۷۳ هزار و ۵۰۰ بشکه و ۷۰۳ هزار بشکه نفت صادرشده در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

حدود ۶ نفتکش بزرگ در هفته‌های گذشته پس از ماه‌ها انتظار برای بارگیری نفت خام در بنادر تحت اداره شرکت نفت دولتی ونزوئلا، بنادر این کشور را بدون بارگیری ترک کرده‌اند. داده‌ها و اسناد این شرکت همچنین نشان می‌دهد که تاخیر در بارگیری و ترس مشتریان از پایان یافتن دوره مجوز صادرشده از سوی واشینگتن و در نتیجه تکمیل نیافتن فروش نفت از دلایل خروج نفتکش‌ها به‌شمار می‌رود.

حداقل دو نفتکشی که بدون بارگیری بنادر ونزوئلا را ترک کردند در اجاره پالایشگاه دولتی اورلن لهستان بودند و پیش‌بینی می‌شد که به سمت آسیا حرکت کنند.

دولت لهستان در حال بررسی خسارت حدود ۴۰۰ میلیون دلاری است که واحد تجاری پالایشگاه اورلن در سوئیس به‌عنوان پیش‌پرداخت محموله‌های نفتی ونزوئلا داده و شرکت این مبلغ را دریافت نکرده است.

محموله‌های بارگیری‌نشده به صادرات شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا به آسیا در ماه آوریل خسارت زد و در نتیجه صادرات این کشور با ۶۴ درصد کاهش به ۲۰۶ هزار بشکه در روز رسید. صادرات ونزوئلا به آمریکا با ۳۴درصد افزایش به ۲۳۸ هزار بشکه در روز رسید که دلیل آن تولید بیشتر و صادرات شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا و شرکت شورون بود.

ونزوئلا همچنین ۲۳۶ هزار تن فرآورده جانبی نفت و مواد پتروشیمی در ماه آوریل صادر کرد که از ۴۶۳ هزار تن محصول صادراتی این کشور در ماه مارس کمتر است. واردات سوخت این کشور در ماه آوریل با اندکی افزایش نسبت به ماه مارس از روزانه ۵۳ هزار بشکه به حدود ۵۷ هزار بشکه در روز رسید.

دیگر خبرها

  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند