Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ بر اساس ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان‌ها، «مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش‌سوزی بیمه نمایند. سهم هر یک از مالکان به تناسب سطح زیربنای اختصاصی آن‌ها وسیله مدیر یا مدیران تعیین و از شرکاء اخذ و به بیمه‌گر پرداخت خواهد شد. در صورت عدم اقدام و بروز آتش‌سوزی مدیر یا مدیران مسئول جبران خسارات وارده می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

همانطور که از مفاد این ماده برمی‌آید مدیران ساختمان‌ها باید تمامی واحد‌های ساختمان را در برابر خطراتی نظیر آتش‌سوزی، زلزله، سیل و در مجموع بلایای طبیعی بیمه کنند و مالکان واحد‌ها را مجاب به تهیه این بیمه‌نامه کنند.

امروز خطراتی همچون آتش سوزی، حوادث آسانسور، حوادث داخل ساختمان، حوادث مرتبط با سرایدار، نگهبان یا کارگر ساختمان، سرایت آتش‌سوزی به مکان‌های دیگر و خطراتی از این قبیل، ساختمان‌ها را تهدید می‌کند و طبق قانون نیز صرفا مدیر ساختمان مسئول جبران خسارت وارده در صورت بروز این حوادث خواهد بود.

بر همین اساس امروز تمامی بیمه‌های بازرگانی موجود در کشور بیمه‌ای تحت عنوان «بیمه مسئولیت مدیر ساختمان» یا «بیمه مسئولیت هیأت مدیره ساختمان» ارائه می‌کنند که خطرات فوق را تحت پوشش قرار می‌دهد. این بیمه‌نامه اگر اجباری نیست، ولی با توجه به بار حقوقی که متوجه مدیران ساختما‌ن‌ها کرده است امروز به یک الزام درآمده است تا از مشکلات حقوقی احتمالی جلوگیری کند.

اخذ این بیمه‌نامه‌ها بسیار ساده است و در اکثر شرکت‌های بیمه بدون بازدید اولیه و با کمترین قیمت صادر می‌شود. این بیمه‌نامه معمولا ساختمان‌ها را در قبال خسارت‌های ناشی از آتش سوزی، زلزله، سیل، ترکیدگی لوله آب، طوفان، ضایعات ناشی از باران و ذوب برف، سقوط هواپیما و …. تحت پوشش قرار می‌دهد.

در اکثر این نوع بیمه‌ها، پوشش‌هایی نظیر «هزینه اسکان موقت خانوار»، «هزینه اجاره دریافتی مالکین»، «هزینه‌های اسباب‌کشی»، «خسارات مالی وارده به ساختمان ناشی از سقوط آسانسور»، «سرقت با شرط شکست حرز»، «شکست شیشه‌های ساختمانی منصوب در مشاعات و واحدها» و «مسئولیت ناشی از آتش‌سوزی و انفجار» در نظر گرفته شده است تا هم ساکنان این واحد‌های مسکونی خیالشان از بروز خطرات احتمالی آسوده باشد و هم مدیران ساختمان به تکالیف قانونی خود عمل کرده باشند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قانون تملک آپارتمان ها هیأت مدیره ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر

آفتاب‌‌نیوز :

جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۹ و ۳۴ دقیقه آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی به آدرس خیابان، ولی عصر (عج) به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی گفت: نیرو‌های آتش‌نشانی در مدت ۳ دقیقه به محل حادثه رسیدند.

 ملکی تصریح کرد: آتش‌سوزی در طبقه منفی (انبار) در یک ساختمان ۵ طبقه بود که خوشبختانه نیرو‌های آتش‌نشانی اقدام به کنترل آتش در محدوده کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: آنچه اعلام شده که این آتش‌سوزی در هتل پارسیان بوده تکذیب می‌شود.

وی افزود: در ادامه محل ایمن‌سازی شد و هیچ اتفاقی برای مسافران در این ساختمان به وجود نیامده و همچنان در این ساختمان اقامتی خدمات در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی