Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-09@02:14:13 GMT

ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ از فردا آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۵۸۷۱

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ دانشگاه‌ها از فردا ۲۴ بهمن ماه آغاز می‌شود.

حسین توکلی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا، افزود: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون جهت ورود به دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه ها، دانشگاه‌های پیام نور، غیردولتی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از فردا چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه جاری آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پذیرش در ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هم از طریق کنکور سراسری سال ۹۸ صورت می‌گیرد.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان از فردا چهارشنبه می‌توانند با مراجعه به سامانه این سازمان به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند. این مهلت تا دوم اسفندماه ادامه دارد.

توکلی با بیان اینکه پذیرش در هر یک از رشته‌ها بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند کنکور سال ۹۷ صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد که دفترچه راهنمای ثبت نام هم زمان با آغاز مهلت نام نویسی بر روی سامانه سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی در مورد هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۹۸، اظهار کرد: داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت کرده و یک سریال اعتباری دریافت کنند. داوطلبان برای اعلام علاقمندی در پذیرش دانشگاه‌های پیام نور و غیردولتی‌ها هم باید مبلغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بپردازند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ نیز گفت: کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از ۱۰ تیرماه توزیع می‌شود و داوطلبان تا ۱۲ تیرماه مهلت دارند، این کارت را دریافت کنند. کنکور سراسری هم در روز‌های ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ به صورت هم زمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گفته توکلی، نتایج اولیه این آزمون دهه دوم مرداد ۹۸ به منظور انتخاب رشته اعلام و نتایج نهایی نیمه دوم شهریور ماه سال آینده منتشر می‌شود.

یادآور می‌شود در کنکور سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها، ۷۶۰ هزار نفر پذیرفته می‌شوند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کنکور سراسری کنکور 98 حسین توکلی سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجوی متقاضی، صرفاً میتواند در یکی از بخش‌های جشنواره (بخش صحنه‌ای و بخش نمایشنامه نویسی) یا به عنوان کارگردان حاضر شوند (به غیر از بخش نمایشنامه نویسی)

جشنواره دارای ۲ بخش رقابتی است:
الف: بخش رقابت دانشجویان هنر‌های نمایشی (این بخشِ بر کارخلاق  و ایده‌های اجراییِ نوین و تجربی تاکید دارد)
ب: بخش رقابت دانشجویان سایر رشته‌ها 

دانشجویان متقاضی در هنگام ثبت نام، ملزم هستند گواهی اشتغال به تحصیل، مجوز نویسنده، مترجم و ناشرِ اثر پیشنهادی خود را در به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.  
پس از اعلام نتایج اولیه، هرگونه تغییر در شرایط درخواستی تنها با هماهنگی و موافقت دبیرخانه امکان پذیر است.

ستاد برگزاری جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاداسلامی به هر یک از آثار منتخب، کمک هزینه پرداخت خواهد کرد.

برای ثبت نام آثار خود را تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به نشانی    https://eas.iau.ir/fa/form/۲۸    ارسال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس ۷۳۶۸۱۶۸۹ -۰۲۱ تماس گرفته و یا به نشانی پیام‌رسان ما در بله bashgahe_roshd@ مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح سراسری فرهنگ سازی برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث
  • مانور سراسری مبارزه با زنگ زرد گندم در آذربایجان غربی آغاز شد / مبارزه بر علیه بیماری‌های برگی در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع غلات استان
  • جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد
  • آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد
  • آغاز به کار پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند