Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@04:44:27 GMT

ترزا می تا تابستان استعفا می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۶۵۲۲

رسانه‌های محلی امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند، اعضای کابینه دولت ترزا می معتقدند نخست‌وزیر بریتانیا تابستان پیش روی استعفا می‌دهد. ناطقان: ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا ماه دسامبر به قانونگذاران محافظه‌کار گفت پیش از انتخابات آتی که برای ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است، استعفا خواهد داد. با این حال او تاریخی را برای استعفای احتمالی خودش مشخص نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال منابع مطلع به روزنامه سان گفتند، ترزا می درباره کناره‌گیری از پست نخست‌وزیری دست‌کم با دو مقام ارشد کابینه شامل لیام فاکس، وزیر تجارت بین‌المللی گفت‌وگو کرده است. به گفته منابع، او قصد دارد تا تابستان پس از خروج برنامه‌ریزی شده کشورش از اتحادیه اروپا کناره‌گیری کند تا بتواند بر تعیین شخص جانشین نفوذ داشته باشد.
یک منبع مطلع گفت: "لیام فاکس متقاعد شد که او تابستان می‌رود. او مصمم است تا اطمینان حاصل کند شخص مناسبی جایگزین می‌شود." یک منبع مطلع دیگر گفت: در واقع کسی نمی‌داند ترزا می چه فکری می‌کند.
یک منبع مطلع دیگر باور دارد که استعفای ترزا می گام درستی خواهد بود. یک قانونگذار محافظه‌کار گفت: همه می‌خواهند که او بریگزیت را طبق برنامه انجام دهد اما احساسی اکنون وجود دارد که او از جاده خارج شده است. تمام سرمایه او، هم در اینجا و هم بروکسل، سوخته است و لازم است تا فردی با دستورکار جدید کارها را به دست بگیرد.
روزنامه سان همچنین گزارش داد، اقدام ترزا می عمدتاً تلاشی برای مانع‌تراشی در مسیر به قدرت رسیدن بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق بریتانیا است.
بریتانیا باید اواخر مارس از اتحادیه اروپا خارج شود. طرفین به یک توافق خروج دست یافتند. با این حال قانونگذاران بریتانیا هنوز آن را تایید نکردند و نگرانی بابت بریگزیت بدون توافق هم در بروکسل و هم لندن ایجاد شده است.
منبع: ایسنا برچسب ها: ترزا می ، استعفا ، لیام فاکس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترزا می استعفا لیام فاکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن

سهم برق تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی در بریتانیا به پایین‌ترین حد خود رسیده است و گاز و زغال‌سنگ تنها ۲.۴ درصد از تولید برق را برای یک ساعت در هفته گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تحقیقات، افزایش چشمگیری در دفعات کوتاه‌مدت تولید کمتر از پنج درصد برق بریتانیا با استفاده از سوخت‌های فسیلی را در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد. تا به امروز ۷۵ دوره نیم‌ساعته در سال وجود داشته است که سوخت‌های فسیلی کمتر از پنج درصد نیاز برق این کشور را تشکیل داده‌اند. این میزان بیش از چهار برابر رقم ثبت‌شده در سال گذشته است.

رکوردها نشان‌دهنده تغییرات چشمگیری در سیستم تولید برق این کشور نسبت به ۱۵ سال پیش است که نیروگاه‌های گاز و زغال‌سنگ بیش از ۷۵ و انرژی‌های تجدیدپذیر تنها دو درصد از ترکیب برق آن را تشکیل می‌دادند. در سال گذشته نیز تنها یک‌سوم برق بریتانیا از سوخت‌های فسیلی و ۴۰ درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد.

کاهش استفاده از نفت و گاز در تولید برق بریتانیا

سهم الکتریسیته تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی بریتانیا پیش از برنامه‌ریزی برای شروع اجرای «شبکه کربن‌صفر» در این کشور در آوریل ۲۰۲۴ به میزان بی‌سابقه‌ای کاهش پیدا کرد و به کم‌ترین حد خود یعنی ۲.۴ درصد برای یک ساعت رسید.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های اپراتور سیستم برق شبکه ملی بریتانیا سهم سوخت‌های فسیلی در ترکیب تولید یک روز کامل برق در ماه جاری به پایین‌ترین حد خود یعنی ۶.۴ درصد کاهش داشته است. این یافته‌ها از اهداف کشور برای حرکت در مسیر پیشگام و پیشرو بودن در جهان برای اجرای یک شبکه برق بدون کربن در بریتانیا برای دوره‌های کوتاهی از سال آینده پشتیبانی می‌کند.

بریتانیا پیشرفتی عالی را در این زمینه نشان‌می‌دهد و سیستم تولید برق آن گاهی شاهد دوره‌هایی بوده که شبکه با بیش از ۹۰ درصد انرژی کربن‌صفر به‌طور ایمن کار می‌کرده است. پایین‌ترین رکورد جدید نیز در میان انبوه انرژی‌های تجدیدپذیر رخ داده است که مطابق با آن، نیروی باد حدود نیمی از تولید برق کشور، انرژی خورشیدی بیش از ۳۰ درصد و راکتورهای هسته‌ای بریتانیا بیش از ۱۳ درصد تولید را تشکیل می‌داد. در دوره‌هایی نیز نیروی گازی تنها ۱.۸ درصد از تولید برق بریتانیا را برعهده داشت.

بریتانیا اعلام کرد نیروگاه فسیلی راتکلیف در ناتینگهام‌شر که ۰.۶ درصد از تولید برق فعلی را برعهده دارد، سپتامبر تعطیل خواهد شد که نقطه اوج قابل‌توجهی در مسیر کم‌کربن شدن طی چند سال است. در واقع دستیابی به هدف بلندپروازانه بریتانیا تا سال ۲۰۲۵ یک چالش مهندسی مهم محسوب می‌شود که کشور در صدد رفع آن برآمده است.

کد خبر 747754

دیگر خبرها

  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • لیام نیسون و کودی رودز پروژه‌ای مشترک خواهند داشت/ اخبار WWE
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین