Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

در 141 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه تا بیست و یکم بهمن‌ماه) در مجموع در کشور 152.2 میلیمتر بارش به ثبت رسید.

در این مدت، برخی نقاط کشور بسیار کم‌بارش و برخی نقاط کشور بسیار پربارش بودند. پربارش‌ترین نقطه ایران "چلگرد" در استان چهارمحال و بختیاری است که در 141 روز ابتدایی سال آبی جاری 1115.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 میلیمتر بارش، یعنی بیش از یک متر و 11 سانتیمتر بارش داشته است.

دومین نقطه پربارش ایران "رامسر ــ صفارود" در استان مازندران است که در 141 روز ابتدایی سال آبی جاری 1012.3 میلیمتر بارش داشته است. همچنین یکی از نقاط پربارش کشور "تله‌زنگ" در استان خوزستان با ثبت 991.6 میلیمتر بارش در 141 روز ابتدایی سال آبی جاری است.

از سوی دیگر، کم‌بارش‌ترین نقطه ایران، نقاطی همچون "رحمت‌آباد ــ ریگان" در کرمان و "تصفیه‌خانه زاهدان" در سیستان و بلوچستان است که در 141 روز ابتدایی سال آبی جاری، حتی یک قطره باران نیز در این نقاط نباریده است.

در جدول زیر، پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین نقاط کشور به‌تفکیک 6 حوضه آبریز اصلی ایران آورده شده است؛

آمار بارش‌های 141 روز ابتدایی سال آبی جاری در پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین نقاط کشور

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران استان چهارمحال و بختیاری استان مازندران استان خوزستان سیستان و بلوچستان جدول استان چهارمحال و بختیاری استان خوزستان ایران جدول سیستان و بلوچستان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان هواشناسی، از روزهای سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) یا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) با ورود موج بارشی جدیدی به کشور همراه خواهیم بود که با وقوع بارش‌های خوب در بسیاری از نقاط نیمه غربی کشور همراه خواهد شد.

همچنین در بسیاری از نقاط در استان‌های نیمه غربی کشور، مرکز و نیمه شمالی کشور بارش‌های خوبی از این موج خواهند داشت و شاهد بارش گسترده باران خواهند بود.

این موج به دلیل ماهیت سودانی که دارد، با بارش‌های سیستماتیک همراه بوده و برخلاف موج قبلی، در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های یکدست و طولانی مدت تر خواهیم بود.

تداوم باد و باران در کشور

امروز جمعه (۷ اردیبهشت) در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

براین اساس فردا شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

همچنین برای روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شاهد بارش خواهیم بود و دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گزارش مهر، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

کد خبر 6088847 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بهاران پربارش فارس
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟