Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم روستای گچه گنبد با اظهار نارضایتی از عملکرد برخی مسئولان خواستار رفع کم آبی در روستای با 500 نفر جمعیت شدند...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شهرستان بیجار با 252 روستا از وسیعترین شهرهای استان کردستان است که بعد از گذشت چندین سال از عمر انقلاب از داشتن برخی امکانات اولیه نیز محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آب آشامیدنی ، جاده دسترسی مناسب ، وجود امکانات بهداشتی و درمانی از حداقل های یک زندگی در روستا است که اهالی روستاهای بیجار از داشتن آن هم محروم هستند.

 

مهاجرت و خالی شدن روستاها از سکنه از مشکلات بیجار گروس است که پیامدهای منفی آن مانند رشد منفی جمعیت و نبود اعتبار کافی برای انجام پروژه های بزرگ ،دامن این شهرستان را گرفته.

 

روستای گچه گنبد  با 500 نفر جمعیت یکی از 252 روستای شهرستان بیجار است که در فاصله 60 کیلومتری از شهر واقع شده  و جزء بخش مرکزی از دهستان سیاه منصور است.

 

تعدادی از اهالی این روستا در تماس تلفنی با سایت کردتودی خواستار انعکاس مشکل کم آبی در این روستا شده اند تا شاید دل مسئولی به رحم آید و اقدامی عاجل برای روستای که تشنه آب است انجام دهد.

 

یکی از اهالی روستا که نخواست نام وی فاش شود با ارائه مدارکی به خبرنگار ما اظهار داشت: روستای گچه گنبد از سال 82  فاقد آب شرب است و برای پیگیری این مشکل بارها به اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بیجار مراجعه کرده ایم و هر دفعه به ما وعده ای می دهند که بعد از گذشت 17 سال هنوز زمان انجام این وعده ها نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه مردم روستا از بی آبی رنج می برند ، افزود: آیا از سال 82 تا کنون وقت انجام وعده و وعیدهای مسئولان برای برطرف کردن مشکل کم آبی این روستا نرسیده است؟

 

این شهروند روستای گچه گنبد گفت: مسئولان هر بار برای برگزاری مراسمات به روستای ما می آیند با صدای بلند پشت تریبون فریاد می زنند برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر اقدامات خوبی در دست اقدام داریم ، آیا همین مسئول نمی بیند تعداد زیادی از جمعیت 500 نفری این روستا به دلیل بی کفایتی برخی مدیران در حال مهاجرت به شهر بیجار و شهرهای اقماری کرج و تهران هستند.

 

وی تاکید کرد: بارها این جمله را شنیده ایم هر کجا آب باشد ، آبادانی هم هست ، اما روستای ما از بی آبی رنج می برد و تشنه آب شرب سالم است و همچنان منتظر تحقق وعده مسئولان برای برطرف کردن این مشکل هستیم.

 

وی با بیان  اینکه آلودگی آب و کم آبی دست در دست هم نهاده اند تا روستای گچه گنبد را برای همیشه ویران کنند ، گفت: مردم روستای گچه گنبد از اول خرداد تا پایان مهر ماه در طول 24 ساعت فقط یک ساعت از آب شرب برخوردار هستند که آن یک ساعت را نمی دانیم به امر نظافت بپردازیم یا دبه های آب را برای 23 بعدی پر کنیم.

 

این اهل روستای گچه گنبد بیان داشت: دو سال قبل قرارگاه پیشرفت و آبادانی چشمه این روستا که تنها منبع آب شرب روستا را بهسازی کرد اما جوابگوی نیاز روستا نبود.

 

وی با اظهار گلایه از مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی بیجار گفت: دهیاری و اعضای شورای روستای گچه گنبد از سال 82 تا کنون بیش از 27 بار برای رفع مشکل کم آبی روستای با اداره آب و فاضلاب روستایی بیجار مکاتبه کرده اند که تمامی سندهای آن در پوشه ای قرمز رنگ بایگانی شده ، اما تا کنون هیچ اقدامی برای برطرف کردن مشکل ما از طرف این اداره مربوطه انجام نشده است.

 

وی با نارضایتی از عملکرد برخی مسئولان اعلام کرد: آیا از سال 89 که این مدیر در این اداره مشغول کار کردن است ، این مکاتبات ما را نگاه نکرده و نمی داند مشکل اهالی روستای گچه گنبد چیست ، یا خود را به بی خیالی زده و همچنان روزگار می گذراند تا در پست مدیریتی به بازنشستگی نائل آید؟؟!!

 

بهتر است مدیران ما در هنگام دریافت منصب و مدیریت این شعر زیبای سعدی را قاب کنند و به دیوار اتاقشان آویزان نمایند.

 

ای که دستت می رسد کاری بکن       پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار


چون زیر دستیت بخشید آسمان         زیر دستان را همیشه نیک دار

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : با تلاش اکیپ های نگهداری و تعمیرات شهرستان خوی در بخش های تابعه، اتفاقات شبکه توزیع و خطوط انتقال اصلی آب روستاهای عزت آباد، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد رفع و جریان آب مشترکین این روستاها برقرار شد .

تقی پاشایی اظهار داشت: در پی گزارش سامانه ۱۲۲ مبنی بر ترکیدگی لوله شبکه توزیع آب روستاهای عزت آباد ، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد در 5 نقطه ، اکیپ های اتفاقات به محل‌های اعلام شده اعزام و با تلاش بی وقفه ، اتفاقات به وقوع پیوسته رفع و آب پایدار در شبکه جریان یافت.

وی افزود: در راستای تغییر و بهبود استاندارد های خدمات آبرسانی به روستاها، شرکت آب و فاضلاب در تلاش است بر اساس وظیفه ذاتی خود با تمام توان و ظرفیت، سطح خدمات رسانی به روستاها را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت از جمله اصلاح و رفع حوادث شبکه و خطوط انتقال آب روستایی، به سطح مطلوبی برساند.

پاشایی با بیان اینکه تحقق ارتقای سطح خدمات رسانی به روستاها نیازمند زمان و توان و تجهیزات مضاعفی است، اظهار کرد: با توجه به اولویت شرکت آب و فاضلاب که رفع دغدغه های مردم در بخش آب روستایی است، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این دغدغه ها اقدام می‌شود.

  با رفع اتفاق های روستاهای مذکور بیش از 4 هزار نفر از آب پایدار و بهداشتی برخوردار شدند.

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است