Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ارتباط این دانشگاه با شرکت داروسازی فارمد پارسیان را گامی مهم در ارتباط صنعت و دانشگاه دانست. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عزیز حبیبی عصر امروز در نشست با مسئولان شرکت داروسازی امید فارمد پارسیان اظهار داشت: دانشگاه محقق اردبیلی با شرکت‌های خصوصی داروسازی همکاری می‌کند که بی‌شک آغاز این همکاری آغازی برای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در زمینه‌های علمی پژوهشی و دانش‌بنیان برای راه‌اندازی و موفقیت این کارخانه امری لازم و ضروری است که در این راستا اهمیت به توسعه رشته‌های تحصیلی مرتبط، تجهیزات آزمایشگاهی، واحد‌های فناور و سایر توانمندی‌های دانشگاه را قلمرویی برای رسیدن به اشتغال استان و ارتقای همکاری‌های علمی دانشگاه با صنعت می‌توان به شمار آورد.

203 هزار هکتار گیاهان دارویی در اراضی زراعی کشور کشت شدفارس| سالانه 3 تن انواع گیاهان دارویی در لارستان تولید می‌شودترویج کشت گیاهان دارویی مرهمی بر زخم بحران دریاچه ارومیه

حبیبی آمادگی دانشگاه محقق اردبیلی را برای اجرای طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در راستای نیاز‌های شرکت و نیز معرفی ایده‌های مرتبط در واحد‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به این شرکت جهت حمایت و فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت اعلام کرد.

وی تصریح کرد: اردبیل ظرفیت‌های خوبی در زمینه گیاهان دارویی دارد و مساعدت با دانشگاه این فرصت خوبی را برای استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم می‌کند که در این زمینه باید مسئولان استانی و دانشگاهی بتوانیم در زمینه تولید گیاهان دارویی و شیمیایی به نحو احسن عمل کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: با اجرای طرح احیا و توسعه کلکسیون گیاهان دارویی شمال غرب کشور در اردبیل، 189 گونه بومی گیاهان دارویی شمال غرب کشور در قالب 90 جنس و 44 تیره شناسایی شده است و در این زمینه ایجاد بانک جامع از گیاهان بومی و سازگار، استفاده از گیاهان دارویی برای برنامه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و ترویجی اولویت اساسی است.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضاییه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضاییه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تامین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارزو مشکلات تامین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری وجلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعا در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقبا جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی