Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:00:06 GMT

دغدغه بافندگان فرش برخورداری از بیمه است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۴۸۱۴

دغدغه بافندگان فرش برخورداری از بیمه است

شیراز –ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: افزون بر 165 هزار بافنده فرش در فارس در حال فعالیت هستند که بیمه تامین اجتماعی دغدغه اصلی آنها است.

به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی شامگاه سه شنبه در آیین گشایش چهار نمایشگاه تخصصی در محل نمایشگاه های بین المللی استان فارس در شهرک گلستان شیراز افزود: 17 درصد صادرات فرش کشور مربوط به استان فارس است و در این استان افزون بر 200 صنعتگر در حوزه صنایع دستی در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: 217 رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که نیمی از این رشته ها در فارس فعال است.
معاون استاندار فارس با اشاره به گشایش پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف فارس در این آیین گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه ها باعث رونق اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی در استان فارس و کشور می‌شود.
وی اضافه کرد: توسعه صادرات غیرنفتی یکی از الزاماتی است که دولت برای اقتصاد برنامه ریزی کرده و بایستی توجه ویژه ای به صادرات محصولات غیر نفتی در کشور وجود داشته باشد.
رحمانی با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در این آیین گفت: هفت میلیون تن خرما در جهان تولید می شود که سهم ایران 17 درصد مجموع تولیدات جهانی این محصول است.
وی ادامه داد: ایران دومین کشور جهان از نظر تولید خرما و دارای جایگاه هفتم در زمینه صادرات است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اضافه کرد: باید ارقام تجاری جدید خرما جایگزین ارقام قبلی شود تا صادرات این محصول رونق یابد.
وی عنوان کرد: برند سازی و ایجاد ارزش افزوده دو عاملی است که باید در تولیدات خرما مدنظر باشد تا امکان ورود به بازارهای صادراتی وجود داشته باشد.

** بازاریابی و تبلیغات چالش پیشروی کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در سخنانی در این آیین گفت: یکی از چالشهای حوزه کشاورزی بازاریابی و تبلیغات است.
محمدمهدی قاسمی افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های استان و کشور در نمایشگاه ها به نمایش گذاشته می شود و امکان رقابت نیز در فضای کشاورزی فراهم می شود.
وی ادامه داد: 30 هزار هکتار اراضی استان به کشت خرما اختصاص یافته که این میزان 160 هزار تن خرما را در استان فارس تولید می‌کند و فارس مقام سوم کشور را در حوزه تولیدات خرما دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به برداشت محصول خرما از نخلستان های 13 شهرستان استان گفت: 50 هزار تن ظرفیت فرآوری خرما در استان است.
وی ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده، اصلاح نخلستان ها و جایگزینی ارقام خرما از جمله برنامه‌هایی است که سازمان جهاد کشاورزی در جهت بهبود کشت خرما در استان دارد البته در این خصوص نیز حمایت ها و تسهیلات مختلفی در نظر گرفته شده است.
قاسمی ادامه داد: میزان تولید این محصول در استان فارس بایستی افزایش یابد البته بهینه سازی مصرف انرژی در دستور کار قرار دارد تا شاهد افزایش تولیدات استان باشیم.

**مراحل اجرایی 5 خوشه صنعتی در فارس انجام شده است
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز در سخنانی در این آیین، تقویت و حمایت از صنایع کوچک و متوسط با رویکرد حمایت ازخوشه های صنعتی را از راهبردهای این شرکت اعلام کرد و گفت: در این زمینه توسعه خوشه‌های کسب و کار بعنوان یکی از برنامه‌های اصلی در دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته و در استان فارس با شناسایی وامکان سنجی 14 خوشه صنعتی فرآیند توسعه وعملیات اجرایی این خوشه ها آغاز شده است.
احد فتوحی افزود: دراستان فارس تاکنون مراحل توسعه پنج خوشه صنعتی اجرایی و سایر خوشه‌های صنعتی نیز در مراحل امکان‌سنجی و عملیاتی شدن قراردارد.
وی اظهار داشت: خوشه های فرش دستباف و خرمای فارس به عنوان دو خوشه از پنج خوشه عملیاتی شده در استان محسوب می شود که با حمایت های این شرکت فرایند اجرایی وتوسعه آن انجام یا درحال اجرا است.
چهار نمایشگاه تخصصی شامگاه سه شنبه در آیینی در محل نمایشگاه های بین المللی شیراز به طور رسمی گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه خرما، فرآوری و صنایع وابسته، نمایشگاه تخصصی تبلیغات، بازاریابی، رسانه، چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته، پانزدهمین نمایشگاه فرش دست باف استان فارس و نخستین نمایشگاه شیلات، آبزیانو ماهی های تزیینی در این مکان واقع در شهرک گلستان شیراز تا 27 بهمن ماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
ع. پ / 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نمايشگاه بين المللي استانداري فارس فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شرکت لوله‌سازی اهواز به عنوان یکی از راهبردی‌ترین شرکت‌های زیر مجموعه صنایع بزرگ نفت و فولاد کشور و نخستین تولیدکننده لوله‌های فولادی در غرب آسیا، در نخستین حضور فعال و پویای خود در ششمین نمایشگاه اکسپو، گام بلندی برای رقابت جدی در بازار‌های کشور‌های همسایه برداشت.

شرکت لوله‌سازی اهواز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید لوله‌های فولادی انتقال نفت و گاز در خاورمیانه برای یافتن بازار‌های جدید و ترسیم یک افق صادراتی روشن، در نخستین حضور فعال خود در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران "اکسپو" بازار‌های هدف در کشور‌های حوزه خلیج فارس و همسایگان شرقی و غربی را نشانه گرفته است.

مدیران شرکت لوله‌سازی اهواز در این نمایشگاه برای انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های بزرگ منطقه خاورمیانه، با بازرگانان و مدیران شرکت‌های بزرگ از عراق، ارمنستان، روسیه، افغانستان، عمان و قطر وارد مذاکره شدند و در سه روز نخست نمایشگاه، شرکت لوله‌سازی اهواز قدم‌های نخستین خود به منظور یافتن بازار‌های جدید با محوریت کشور‌های همسایه را استوار و محکم برداشت.

همچنین در چارچوب مذاکرات مشترک بین شرکت لوله‌سازی اهواز با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و قطر، ایران و عمان و ایران و افغانستان، راه‌های همکاری‌های مشترک برای حضور در بازار‌های هدف ارائه و برنامه‌ریزی‌های مدون انجام شد.

شرکت لوله‌سازی اهواز با ظرفیت تولید سالانه ۷۹۰ هزار تن انواع لوله‌های فولادی و چهار میلیون متر مربع پوشش (لوله) از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های لوله در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران" اکسپو" امروز به کار خود پایان می دهد.

دیگر خبرها

  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴