Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون تدوین‌ آیین‌نامه داخلی مجلس از طرح جدید نمایندگان برای تغییر نحوه سوال از وزرا در صحن علنی پارلمان خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات مطرح شده درباره بی تأثیر بودن کارت زرد نمایندگان در نحوه عملکرد وزرا، گفت: در آئین نامه داخلی مجلس سازوکار مناسبی برای طرح سوال از وزار وجود ندارد که در حال اصلاح این موضوع در کمیسیون هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

رایزنی مجلس با شورای نگهبان برای تغییر در نحوه بررسی سوال از وزرا کارت زرد به وزرا تأثیری دارد؟

وی با بیان اینکه ضمانت اجرایی در آئین‌نامه داخلی مجلس برای اینکه وزیری پس از دریافت ۳ کارت زرد از مجلس استیضاح شود وجود ندارد و این موضوع در آئین نامه مسکوت مانده است، افزود: برخی از نمایندگان طرحی را تدوین کرده‌اند تا اگر وزیری از نمایندگان ۳ کارت زرد دریافت کرد به صورت اتوماتیک استیضاحش در پارلمان کلید بخورد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس تصریح کرد: در طرح تدوین شده از سوی نمایندگان ذکر شده پس از اینکه وزیری از نمایندگان ۳ کارت زرد دریافت کرد، بدون سیر قانونی و بررسی در کمیسیون مربوطه استیضاح وزیر با امضای ۱۰ نماینده در اولین فرصت در صحن مجلس برگزار شود.

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس اضافه کرد: در حال جمع بندی طرح ارائه شده از سوی نمایندگان در کمیسیون هستیم و احتمالاً این طرح را تا یک ماه آینده برای بررسی در صحن علنی پارلمان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کنیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا جشنواره فجر آیین نامه داخلی مجلس سؤال از وزرا غلامرضا کاتب مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان جبلی در حاشیه مراسم جشن بهترین های ورزش در سال 1402 در مورد آخرین وضعیت حق پخش و همچنین دلیل تصاویر بد در برخی از مسابقات فوتبال در برخی شهرستان ها صحبت هایی را مطرح کرد:

*اول از همه به طرفداران استقلال و پرسپولیس تبریک می گویم که دو تیم واگذار شدند

*ما و وزارت ورزش در حال تدوین آیین نامه حق پخش هستیم تا تقدیم وزرا  کنیم

*از مردم عذرخواهی می کنیم که در مسابقات فوتبال کیفیت برخی مسابقات خوب نیست چون هنوز برخی استان ها امکانات HD ندارند

برای مشاهده مصاحبه کامل فیلم زیر را ببینید:

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری