Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری قصد دارد به منظور یکپارچه‌سازی  فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دبیران استانی هر استان را از سوی نهاد رهبری استانی انتخاب کند و از این منظر به هدف اصلی هماهنگی و هم‌راستاسازی فعالیت‌های قرآنی دست یابد. 

وجود فعالیت‌ها و دانشجویان و دانشگاهیان قرآنی در دانشگاه‌های مختلف می‌طلبد که در یک راستا و در جهت تمسک دانشجویان به قرآن و در شرایط آرمانی به پژوهش‌های قرآنی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور دانشجویان قرآنی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مختلف می‌تواند شرایط ایده‌آلی را برای دانشگاه رقم زند.

البته این را باید مورد توجه قرار داد که فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها نباید صرفا به برگزاری محافل و مجالس قرآنی محدود شود و با یکپارچه‌سازی در برنامه‌های این عرصه می‌توان به ثمر نشستن پژوهش‌های میان‌رشته‌ای هم امیدوار بود. 

آنچه که در عرصه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد هماهنگی میان دانشگاه‌ها به ویژه برای برگزاری جشنواره قرآن دانشجویان سراسر کشور و جشنواره ملی قرآن کریم است. حضور همه دانشجویان برتر این عرصه در یک مکان فرصت طلایی را ابتدا برای استان‌های متبوعشان فراهم می‌آورد که بتوانند در یکجا و هماهنگ با دانشجویان، ایده‌ها و خلاقیت‌ها و نظرات قرآنی آنها آشنا شوند.

از دیگر نتایجی که این هماهنگی می‌تواند به بار دهد مدیریت یکپارچه و بدون موازی‌کاری در عرصه فعالیت‌های قرآنی است تا شاهد نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌ها باشیم. حضور دانشجویان باانگیزه‌های قرآنی علاوه بر تحصیل در دانشگاه‌ها موید این سخن رهبری است که فرمودند: «من به جوان ها می گویم: تحصیل، تهذیب، ورزش.»

امیررضا دولت‌آبادی، دبیر استانی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا خوزستان درباره اولین نشست دبیران استانی قرآن و عترت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مشهد، با بیان اینکه به پیشنهاد معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، از هر استان یک نفر به عنوان دبیر قرآن و عترت آن استان از طرف دفتر استانی نهاد رهبری معرفی می‌کند، افزود: در جلسه مشهد اولین گردهمایی دبیران قرآن و عترت دفاتر استانی نهاد رهبری با هدف شرح وظایف و اهداف مطرح شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های مختلف همچون دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و پیام نور و... فعالیت‌های قرآن و عترت خوبی دارند و نهاد رهبری به منظور ایجاد هم‌افزایی و افزایش بهره‌وری و یکپارچه شدن برنامه های قرآنی و در کنار آن شبکه‌سازی اقدام به راه‌اندازی دبیرخانه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان‌ها کرده است.

دولت‌آبادی افزود: براساس مصوبه 575 مورخ 6 دی سال 84 شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها که ریاست و دبیری آن با نهاد رهبری در دانشگاه ها است و با حضور اعضای حقوقی همچون معاون فرهنگی وزارت علوم، معاون فرهنگی وزارت بهداشت، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی و... تشکیل شده است‎؛ مقرر شده که قدری کار جلوتر برود و ثبات بیشتری پیدا کند و پس از آن مشابه این شورا را در استان داشته باشیم. البته این موضوع در حد پیشنهاد است و قرار است در شورای هماهنگی فعالیتهای قران و عترت دانشگاه ها مصوب شود و پس از آن وزارتخانه‌ها و نهادهای عضو در جریان کار قرار بگیرند ولی فعلا پیشنهاد آن داده شده است.

دبیر استانی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای هماهنگ کردن فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها بسیار پیگیر است چون احساس می‌شود که جای هم‌افزایی و یکپارچگی در فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها خالی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تبریک روز معلم گفت: این باور قطعی است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد با تکریم استاد و دانشمند رقم‌ می‌خورد.

وی ادامه داد: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان و معلمان کشور بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان این‌مطلب که بزرگ مدافع جریان علمی کشور مقام معظم رهبری بودند، افزود: جریان مداوم حمایت از علم در کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام فراز و فرودها وجود داشت. ‌

وی با اشاره به وعده صادق افزود: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی خورد این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم‌ می شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

وی تاکید کرد: باید در حوزه های مختلف به جریان دانش توجه شود.

کد خبر 6092950 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود