Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@10:17:37 GMT

خطر تندروی‌ها برای نظام بیشتر از دشمنان خارجی است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۷۹۵۹

خطر تندروی‌ها برای نظام بیشتر از دشمنان خارجی است

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تندروی‌ها ضرر دارد، گفت: اسلام، انقلاب و نظام به وسیله دشمنان از بین نخواهد رفت، اما ممکن است به وسیله دوستان ضربه خورده و از بین برود.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد بنده این است که اسلام، انقلاب و نظام به وسیله دشمنان از بین نخواهد رفت، اما ممکن است به وسیله دوستان ضربه خورده و از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سه گروه از داخل کشور می‌توانند به انقلاب ضربه بزنند، اظهار داشت: گروه اول، گروهی است که دعوت به اختلاف می‌کند و طرفداران اختلاف از عوامل تزلزل نظام می‌شوند؛ گروه دوم کسانی هستند که به دنبال منافع شخصی خود بوده و فقط به فکر خود هستند و گروه سوم، افراد تندرو هستند که بر اثر تندروی کم کم اکثریت مردم را جدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله مکارم‌: ۲۲ بهمن بهترین جواب برای آمریکاست

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان این مطلب که اکثر مردم طرفدار تندروی نیست و تندروها می‌توانند اکثریت را از انقلاب جدا نمایند، گفت: خداوند متعال در آیه ۱۴۳ سوره بقره می‌فرماید: وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطًا/ همان‌گونه (که قبله شما، یک قبله میانه است) شما را نیز، امت میانه‌ای قرار دادیم.

وی تصریح کرد: تندروها انسان‌های علاقمند به انقلاب و نظام هستند؛ اما راه را اشتباه می‌روند و این اشتباه سبب جدایی اکثریت خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: بنده درباره قمه زنان نیز گفته‌ام که قمه زنان عاشقان امام حسین علیه السلام هستند؛ اما راه را اشتباه می‌روند؛ تندروها هم علاقه به انقلاب دارند؛ اما راه را اشتباه می‌روند.

وی ابراز داشت: رهبر انقلاب قبل از ۲۲ بهمن با صراحت فرمودند شعارهای اختلاف انگیز و شخصی ندهید؛ اما در همین راهپیمایی قم عده‌ای چه شعارهایی دادند؟ با اینکه گفته بودند مراقب باشید، مراقبت نکردند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه تندروی‌ها ضرر دارد، خاطرنشان ساخت: خطری از ناحیه دشمن بیرونی تهدیدمان نمی‌کند؛ چرا که ۴۰ سال گذشت هرچه کردند به جایی نرسید؛ اما از داخل خطر خواهیم داشت.

وی در ابتدای درس خارج امروز به روایتی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله اشاره کرد و گفت: حضرت در این حدیث فرمودند: «أفضل المؤمنین إسلاما مَن سلم المسلمون من لسانه و یده و أفضل المؤمنین إیمانا أحسنهم خلقا/ از همه مؤمنان اسلام آن کس بهتر است که مسلمانان از دست و زبانش در امان باشند و از همه مؤمنان ایمان آن کس بهتر است که اخلاق وی نیکتر است».

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: در این روایت زبان بر دست مقدم شده است و مشخص است که خطرات زبان از خطرات دست بیشتر است؛ متأسفانه در زمانی زندگی می‌کنیم که بسیاری از افراد به وسیله فضای آلوده مجازی مشغول به بدگویی بوده و کم کم قبح این مطلب در حال از بین رفتن است.

وی با اشاره به اینکه ما از تأثیرات حُسن خلق غافلیم، تصریح کرد: اسلام دین اجتماعی به تمام معنا کامل است که ۱۴۰۰ سال قبل برنامه آن نوشته شده است؛ اما امروز از این برنامه غفلت می‌کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: با اجرای دو بخش این روایت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله می‌توانیم جامعه‌ای زیبا، سالم، خوشبخت، سعادتمند و قوی داشته باشیم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا جشنواره فجر آیت الله مکارم شیرازی حوزه علمیه دشمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد تا در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد.


در این جلسه از پوشش خوب صدا وسیمای خراسان جنوبی به صورت زنده در خصوص مراسم ۵ اردیبهشت،سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند