Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- چهارمین همایش ملی مردم‌سالاری دینی با عنوان 'مردم‌سالاری دینی، جهان اسلام و غرب' یکشنبه 28 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه شهید بهشتی، سید محمدرضا مرندی، رئیس و دبیر علمی چهارمین همایش بین‌المللی مردم‌سالاری دینی با اعلام خبر برگزاری این همایش اظهار داشت: طرح نظریه مردم‌سالاری دینی به مثابه الگوی نوین و مطلوب نظام سیاسی، بررسی چالش‌ها و خلأهای نظری و عملی موجود در نظریه‌پردازی مردم‌سالاری دینی، غنی‌سازی مطالعات در حوزه اندیشه سیاسی اسلام، آینده‌پژوهی نظام مردم‌سالاری دینی در جهان اسلام با توجه به مذاهب گوناگون اسلامی و تحولات جهان اسلام از جمله اهداف این همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این همایش توسط دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مرکز پژوهش‌های علوم انسانیِ اسلامی صدرا، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه امام حسین (ع)، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، سازمان بسیج اساتید کشور، مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در سالن همایش ‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
مرندی همچنین با اشاره به تعداد مقالات پذیرفته شده گفت: فراخوان این همایش از تیرماه سال 96 اعلام شد و تاکنون 119 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از مراحل ارزیابی و داوری، 103 عنوان مقاله پذیرفته شده است.
به گفته دبیر علمی همایش از این تعداد، 29درصد مقالات علمی- پژوهشی و 27 درصد آن ها نیز علمی- ترویجی هستند.
وی عنوان کرد: این همایش در سه محور مباحث نظری، مباحث کاربردی و مباحث تطبیقی (دیدگاه‌ها، نظریات، الگوها و نظام‌ها) برگزار شده و به مقالات پذیرفته‌شده درجه علمی- پژوهشی اعطا می‌شود. محققان و پژوهشگران نیز جهت ثبت نام می‌توانند به سایت همایش مراجعه کنند.
دبیر علمی همایش با اشاره به تاریخچه برگزاری همایش مردم‌سالاری دینی خاطرنشان کرد: اولین همایش در سال1382 توسط دانشگاه علامه طباطبایی، همایش دوم در سال 1386 و همایش سوم در سال 1392 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. انتشار 2 جلد کتاب مجموعه مقالات علمی- پژوهشی، انتشار 3 جلد کتاب مجموعه مقالات علمی- ترویجی، انتشار یک جلد کتاب گفتگوها و مناظرات و برگزاری 16 جلسه نشست علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی ازجمله نتایج همایش سوم بود.

**9489**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي برگزاري همايش مردم سالاري ديني دانشگاه شهيد بهشتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 746268

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول