Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@07:59:31 GMT

انتقاد حداد عادل به انفعال در تربیت معلم

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۸۶۶۷

انتقاد حداد عادل به انفعال در تربیت معلم

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با انتقاد از انفعال در تربیت معلم گفت: در برخی موارد نماینده‌ها برای جلب رضایت مردم و‌ کسب رای در دوره بعد قانونی برای تحمیل معلم حق‌التدریس به آموزش‌وپرورش تصویب می‌کنند. ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، غلامعلی حداد عادل در نشست هم اندیشی روسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه تراز تمدن اسلامی؛ یک آرزوی بزرگ و‌ خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محتوای سند تحول همان حرف‌های منطقی، اسلامی و تربیتی است که همه ما گفته‌ایم و در یکجا جمع شده است.

وی افزود: هفت سال از تصویب سند گذشته و صحبت از این است، چقدر از آن اجرا شده است، بنده دو راه برای اجرای آن به ذهنم می‌رسد. نخست آنکه تمام اجزای سند تحول را اجرا کنیم یا اینکه بخش‌های اولویت‌دار را انتخاب کنیم و بر روی آن متمرکز شویم و پس از آن وارد اصلاح بقیه موارد شویم.

آموزش و پرورش توان اجرای تمام سند تحول را ندارد

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: حدس می‌زنم آموزش و پرورش الان توان اجرای جبهه‌ای، همه‌جانبه و همزمان سند تحول را ندارد چند ماه قبل جلسه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد درباره اینکه چقدر در اجرای سند تحول پیشرفت داشتیم که مشخص شد نیرو و امکانات کم است.

در تربیت معلم مشکلات زیادی داریم

حداد عادل بیان کرد: اگر بخواهیم بخشی از سند تحول را اجرا کنیم به نظرم موضوعی که برای اصلاح و رشد آموزش و پرورش مهم است بحث تربیت معلم است که الان در آن بسیار مشکل داریم.

وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی تربیت معلم تا دوره راهنمایی بر عهده آموزش و پرورش و دبیرستان را دانشگاه تربیت معلم بر عهده داشت و بعد از انقلاب این ساختار به ما رسید و با وزارت علوم گرفتاری داشتیم و می‌خواستیم به حرف‌های ما هم توجه داشته باشند، ما معتقد بودیم تربیت معلم قلب آموزش و پرورش است اما وزارت علوم دانشگاه‌هایی مانند تهران یا شریف برایش مهم بود و به تربیت معلم توجه کافی نداشت.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: تلاش کردیم کاری که در وزارت بهداشت انجام می‌شد در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و مجوز تاسیس دانشگاه فرهنگیان را گرفتیم و حالا سوال این است چقدر به اهدافی که مدنظر داشتیم رسیده است؟ طبق آمار مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش تا سال 1400 حدود 320 هزار نفر بازنشسته می‌شوند و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای این چهار سال بیشتر از 70 هزار نفر نیست و می‌گویند بقیه کمبود را از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها تامین کنیم.

یک اقدام خانه‌خراب‌کن!

حداد عادل ادامه داد: هم‌اکنون حق‌التدریس به یک مشکل تبدیل شده است و هر بار مجلس می‌گوید این استخدام آخرین بار است، اما باز هم حق‌التدریس‌های جدیدی خلق می‌شوند و به نماینده‌های مجلس فشار می‌آورند و نماینده‌ها هم برای اینکه رضایت مردم را جلب کنند، قانون تصویب می‌کنند، برای استخدام این افراد تا دور بعد هم رای بیاورند که این کارها فایده‌ای هم ندارد و عمدتاً خانه‌‌خراب‌کن است.

وی‌ با انتقاد از جذب نیروهای نهضتی به عنوان معلم، بیان کرد: این افراد باید در همین بخش فعالیت کنند و نباید در بحث تربیت معلم تا این حد منفعل باشیم.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: آزوی ما این است هر فردی می‌خواهد معلم شود به مدت چهار سال در دانشگاه تربیت معلم حضور داشته باشد و حالا که نمی‌شود به دوره یکساله از میان فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها رضایت داده‌ایم به شرط اینکه به خوبی گزینش شوند اما در مواردی برخی از این افراد فقط یک ماه آموزش دیدند و با سمبل کردن کار و دوره یک ماهه فردی معلم نمی‌شود، در این شرایط به مدرسه تراز نخواهیم رسید.

حدادعادل در پایان تاکید کرد: اگر معلم خوب تربیت کنیم خود آنها می‌دانند باید چه کار کنند حتی می‌توانیم اجرای سند تحول را به آنها بسپاریم.

‌‌چرا آموزش و پرورش خانواده‌ها را به مشارکت در هزینه مدارس دعوت می‌کند؟

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و گفت : پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

 وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پ یرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شانیت معلمی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای