Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:35:38 GMT

قرآن سدی محکم در برابر معضلات اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۱۹۹۴

قرآن سدی محکم در برابر معضلات اجتماعی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در محفل انس با قرآن ویژه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی که ظهر چهارشنبه در شاهرود برگزار شد، ضمن بیان اینکه برگزاری این محافل برکات و اهداف زیادی دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود، ابراز کرد: قرآن سدی محکم در برابر معضلات اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آیات قرآن کریم را روشنی‌بخش دل‌های مؤمنان دانست واظهار داشت: قرآن مایه خیروبرکت جامعه است و ملت ایران در سایه تعالیم الهی و قرآنی توانسته‌اند در طول انقلاب اسلامی در برابر دشمنان مقاومت کنند.

امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان می‌تواند راهی برای ایستادگی در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی باشد، بیان کرد: تعالیم قرآن کریم مانند نوری در زندگی انسان است که راه سعادت را به وی نشان می دهد.

عبداللهیان بابیان اینکه برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان کشوری و ممتاز حرکتی بسیار ارزشمند در راستای انس با قرآن است، ابراز کرد: باید جوانان را به حضور در چنین مراسمی ترغیب کرد چراکه این محافل به‌ عنوان مقدمه شناخت و عمل به قرآن محسوب می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود حضور پرشور مردم شاهرود در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را نشانه اقتدار، صلابت و ولایتمداری ملت ایران اسلامی برشمرد و تصریح کرد: باید قدردان این مردم بود که در عمل به آرمان‌های انقلابی پیشگام هستند.

هم‌خوانی و تواشیح کاروان قرآنی سفیران آفتاب یکی از بخش‌های جانبی این محفل انس با قرآن در شاهرود بود.

کد خبر 4541302

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران تبلیغات اسلامی سمنان محفل انس با قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»

آئین معنوی جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در محل برگزاری نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان برگزاری جشن تکلیف 2 هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضاهای معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

 

.

 

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشورهای اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در 25 غرفه درحال برگزاری است.

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستانحضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود