Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:40:49 GMT

سینمای ایران فیلمی از شهید فتحی شقاقی بسازد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۲۰۰۹

سینمای ایران فیلمی از شهید فتحی شقاقی بسازد

تهران-ایرنا- عبدالعزیز شقاقی برادر شهید فتحی شقاقی گفت: شایسته است با توجه به ظرفیت سینمای ایران، فیلمی در مورد شخصیت این شهید ساخته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عبدالعزیز شقاقی» روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت شهید فتحی شقاقی در سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: از برادرانم در ایران می خواهم فیلمی از زندگی فتحی شقاقی ساخته شود و من آماده ام فیلمنامه این فیلم را بنویسم چرا که از کودکی تا زمان شهادت با وی بوده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از علی اکبر ولایتی خواست تا این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهد.
در ادامه ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در پاسخ به درخواست برادر شهید فتحی شقاقی گفت: این درخواست را پیگیری خواهیم کرد، هر چند هرکاری کنیم نمی توانیم قدر این شهید را مشخص کنیم.

**جبهه مقاومت به جبهه جهانی تبدیل شده است
حسین اکبری رییس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری نیز در این مراسم گفت: آنهایی که فلسطین را مجبور به سازش با رژیم صهیونیستی کردند با حضور مقاومت نه تنها به نتیجه نرسیدند بلکه امروز رژیم صهیونیستی رو به نابودی قرار گرفته است.
وی افزود: با گذشت یک قرن شاهد هستیم که نه تنها هیچ دستاوردی نداشته است اما امروز مقاومت در جایگاهی قرار گرفته است که گنبد آهنین رژیم را بی اثر کرده است.
وی با یادآوری این که موضوع مقاومت و مهار جبهه مقاومت در دستور کار نشست اسلو قرار دارد، اظهار داشت: امروز جبهه مقاومت به یک جبهه جهانی مبدل شده است و دیگر ملت فلسطین تنها نیست.
امروز آمریکا به جایی رسیده است که مجبور است منطقه را ترک کند و مقاومت فلسطین به جایی رسیده است که می تواند جهان اسلام را از سلطه استعمار نجات دهد. جای شرم برای برخی از سران کشورهای اسلامی است که می خواهند در اسلو کنار نتانیاهوی جنایتکار بنشینند.

** مساله فلسطین سازش ناپذیر است
در ادامه خالد البطش از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی با بیان این که این جنبش در صحنه فلسطین چون خورشید می درخشد، گفت: فتحی شقاقی در شرایطی جنبش جهاد اسلامی را ایجاد کرد که جهان اسلام درگیر مسائل مختلفی بود.
وی تصریح کرد: جنبش های مقاومت منطقه نشان داده اند صحنه را ترک نمی کنند و همه برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از مساله فلسطین هم قسم هستند.
وی با بیان قدرتمندی روزافزون مقاومت و تاکید بر اینکه صهیونیست ها باید برابر حقوق حقه فلسطینی ها تسلیم شوند، اظهار داشت: با شهادت اعضای ارشد جهاد اسلامی مانند فتحی شقاقی حرکت جنبش متوقف نخواهد شد.
عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: مساله فلسطین سازش ناپذیر است، اجازه نخواهیم داد که آنها قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کنند. به سران رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نشان خواهیم داد که به اهدافمان یعنی آزادی فلسطین خواهیم رسید
البطش با تاکید بر ادامه دادن راه شهید فتحی شقاقی، یادآور شد: اجلاس ورشو و اجلاس هایی که می خواهند ایران به عنوان جایگزین اسرائیل معرفی کنند به اهدافشان نخواهند رسید.
وی تصریح کرد: همگان باید بدانند رژیم صهیونیستی دشمن جهان اسلام است.
وی با تاکید بر این که پیام شهدای فلسطین این است که ما دست از مساله فلسطین بر نمی داریم، افزود: فلسطینی ها و مسلمانان جزو لاینفک امت اسلام هستند و از جمهوری اسلامی ایران به دلیل برگزاری این نشست سپاسگزاری می کنم.

**نشست ورشو در پی دور کردن اذهان از مساله فلسطین است
همچنین ابو احمد فواد عضو حشد شعبی با بیان این که دفاع از مستضعفان و ملت فلسطین از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، گفت: ملت ایران هرگز بدنبال تجاوز به هیچ کشوری نبوده، بلکه همواره بدنبال برقراری روابط دوستانه با کشورهای منطقه بوده و توطئه ها علیه منطقه را خنثی کرده است.
وی یادآور شد: عمل مؤمنانه فتحی شقاقی باعث شد جنبش جهاد اسلامی در همه زمینه ها، مقاومت را سرلوحه کار قرار داده و همواره سازش را محکوم کند.
عضو حشد شعبی افزود: نشست ورشو بعد از عقب نشینی کشورهای منطقه در چارچوب سازش و عادی سازی روابط قابل تحلیل است، آنها با معامله قرن بدنبال دور کردن اذهان از مساله فلسطین هستند.

** شقاقی یک شریان زندگی برای ملت فلسطین است
اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: شهید فتحی شقاقی عمر خود را در راه جهاد گذارند و در این راه توانست دستاوردهای بزرگی را به دست آورد.
وی پیروزی انقلاب اسلامی را پیروزی همه امت اسلامی دانست و گفت: فتحی شقاقی زمانی که وارد کارهای جهادی شد در این راه بهترین عملیات ضد صهیونیستی را انجام داد،
حمدان یادآورشد: شقاقی یک شریان زندگی برای ملت خودش و کل جنبش مقاومت اسلامی بود.
عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به نشست ورشو اشاره کرد و گفت: این اجلاس فشاری از سوی آمریکا است برای اینکه روند تحولات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی شود.
حمدان ادامه داد: هر کسی که تصور می کند با حضور در این اجلاس منفعتی به دست می آورد در واقع نه تنها نفعی نخواهد برد بلکه در خدمت برگزار کنندگان اجلاس هستند.
این عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد: ما در برابر چالش ها همواره پیروز شده ایم و قدم در راه پیروزی های پی در پی گذاشتیم.

** کشورهای مرتجع سعی می کنند اتحاد امت اسلامی را از بین ببرند
در ادامه ، سید صادق الشرفی از یمن گفت: پیروزی این انقلاب عظیم اسلامی و فجر عظیم را به ملت ایران و امام خامنه ای تبریک عرض می کنم.
وی با بیان این که رژیم صهیونیستی به دست استعمار انگلیس بر منطقه تحمیل شد، افزود: کشورهای مرتجع و دست نشانده سعی می کنند اتحاد امت اسلامی را از بین ببرند.
وی اظهارداشت: یمن علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی قیام کرد به همین دلیل این جنگ ناجوانمردانه را علیه مردم یمن تحمیل کردند.
سیام**1058**3202**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي همايش تجليل فتحي شقاقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که سربازان رژیم صهیونیستی در حال حرکت در داخل سایت بیاض بلیدا هدف گلوله‌های توپخانه قرار گرفتند.

براساس گزارش المیادین، این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد که این هدف گیری در حمایت از مردم فلسطین و نوار غزه و در حمایت از مقاومت آنها انجام شده است.

مقاومت چند روز پیش گزارش داد که نیردهایش صبح چهارشنبه گذشته، استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی را در مجاورت پادگان «برانیت» با سلاح‌های راکتی و توپخانه هدف قرار دادند.

روز سه‌شنبه نیز صحنه‌هایی از عملیاتی را منتشر کرد که ساختمان‌هایی را که سربازان اشغالگر در شهرک «المطله» مستقر بودند، هدف قرار داد و در بیانیه‌ای جداگانه تایید کرد که آنها تخریب شده‌اند.

این فیلم که توسط رسانه‌های نظامی پخش شد، نشان داد که ساختمان‌ها پس از رصد با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار گرفتند.

 آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین راستا رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و نظامیان صهیونیست در این منطقه به دام افتاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد