Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@20:38:39 GMT

صنعت گردشگری در اولویت برنامه ریزی کلان کشور باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۳۶۹۵

صنعت گردشگری در اولویت برنامه ریزی کلان کشور باشد

محمد کاظمی روز چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اظهار داشت: در اولویت قرار گرفتن گردشگری نیازمند فرهنگ سازی بین مردم، مسئولان و متولیان است و زمان آن رسیده که به این مهم توجه شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری به لحاظ درآمدهای سرشار یکی از مسائل مهم کشورهای خارجی است، افزود: سازمان میراث فرهنگی در این راستا باید برنامه ریزی داشته باشد و دیگر ارگان ها نیز یاریگر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظمی تاکید کرد: کشورهای خارجی امکانات گردشگری را به طور مصنوعی ایجاد کرده و از آن سود می برند، در حالی که ایران جاذبه های گردشگرپذیر به طور طبیعی و خدادای دارد، اما از بهره برداری و استفاده بهینه از آنها ناتوان هستیم.
نماینده ملایر در خانه ملت گفت: برای شناسایی داشته ها و توانمندی های بالقوه کشور به جهان در مرحله نخست باید این ظرفیت های ناب را مردم ایران باور داشته باشند و سپس برای معرفی به دیگران گام برداریم.
وی با بیان اینکه انتخاب همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا امتیاز بزرگی برای این دیار محسوب می شود گفت: اکنون زمینه برای فراخواندن گردشگران و مسافران خارجی فراهم است و باید از این امتیاز به خوبی بهره بگیریم.
کاظمی تبلیغات و فرهنگ سازی را 2 عنصر مهم در جذب گردشگر دانست و خاطرنشان کرد: اگر در این مولفه خوب عمل کنیم، بی تردید عملکرد قابل قبولی در توسعه گردشگری داشته باشیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی شرکت همدان در نمایشگاه بین المللی را فعال و اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: غرفه همدان نشان دهنده تغییر دیدگاه مسئولان کشوری به این استان است.
جامعه هتل داران، شرکت سیاحتی علیصدر، دهکده گنجنامه، فرمانداری و شهرداری ملایر، شهرداری همدان، انجمن سفره خانه های سنتی، انجمن بوم گردی و چند شرکت دیگر در قالب یک غرفه ازهمدان در نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور دارند.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته 23 تا 26 بهمـن ماه 1397 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان 660شرکت ایرانی و 57 شرکت خارجی است.
7527/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پایتخت جامعه گردشگران و مسافران گردشگری مجلس شورای اسلامی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات