Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه‌اندازی کانون خانواده «مفتاح» در جوار مسجد مقدس جمکران، بررسی سینمای چهل ساله ایران و بایدهای سینمای آرمانی در نشست ماهانه «فرهنگ مهدوی» و برگزاری دوره تخصصی «امامت و ولایت» از مهمترین اخبار حوزه مهدویت و غدیر در هفته جاری است.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: آنچه در ادامه می آید مروری است بر اخبار حوزه مهدویت و غدیر در سومین هفته از بهمن ماه ۹۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

راه‌اندازی کانون خانواده «مفتاح» در جوار مسجد مقدس جمکران

 

 

«ابراهیم صدوقی» با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه مشاوره و امور خانواده با حضور نمایندگان اعتاب مقدس، گفت: این کارگروه با اتخاذ سیاست‌های کلان تربیتی، زمینه ظهور اخلاق کریمه را مبتنی بر اندیشه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در خادمان، خانواده ایشان و زائران اعتاب مقدس مهیا می‌کند.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته توسط این معاونت در راستای مصوبات جلسات این کارگروه، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز تخصصی مشاوره رایگان با عنوان زندگی به سبک اهل‌بیت (علیهم‌السلام) جهت استفاده خانواده‌های خادمان رسمی و افتخاری مسجد، برگزاری کارگاه‌های کوتاه‌مدت زندگی به سبک اهل‌بیت (علیهم‌السلام) با رویکرد سبک زندگی مهدوی ویژه زائران ازجمله این فعالیت‌هاست و طبق مصوبه کارگروه هر عتبه متناسب با مأموریت کاری خود اقدام به برگزاری این دوره‌ها خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: برگزاری حلقات معرفت با عنوان زندگی به سبک اهل‌بیت (علیهم‌السلام) با استفاده از ظرفیت استادان و کارشناسان حوزه تربیت اسلامی و طراحی و تنظیم طرح معرفتی زندگی به سبک اهل‌بیت (علیهم‌السلام) که با ساختار واحد در حوزه سبک زندگی طراحی و برای اعتاب ارسال‌شده است نیز از دیگر فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران در راستای اهداف کارگروه مشاوره و امور خانواده است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به راه‌اندازی کانون خانواده مفتاح در محله جمکران در مجاورت این مکان مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اتاق عقد و برگزاری دوره‌های مشاوره قبل و بعد از ازدواج به‌منظور افزایش آگاهی زوج‌های جوان از زندگی زناشویی ازجمله فعالیت‌های مسجد در حوزه خانواده است که هم اکنون اجرایی می شود.

 

برنامه های جمکران برای پایان هفته مهدی باوران

 

 

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح برنامه های پایان هفته مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: میعادگاه منتظران این هفته نیز همچون هفته های گذشته به منظور افزایش حداکثری معنویت فضا برای زائران، با برنامه های متنوع در روزهای پایانی هفته به استقبال مهدی باوران می رود.

 

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: در این راستا مسجد مقدس جمکران از امشب (سه شنبه، 23 بهمن) برنامه های پایان هفته خود را با جلسات آموزش قرآن از ساعت 19 آغاز کرد البته به منظور ارتقای کیفی این جلسات، معارف صحیفه سجادیه نیز با حضور عموم علاقمندان در این جلسات مطرح شد.

 

وی ادامه داد: سخنرانی حجت الاسلام «حبیب الله فرحزاد» و زمزمه دعای شریف توسل با نوای «حاج مهدی مبینی پور» از دیگر برنامه های تدارک دیده شده توسط جمکران برای سه شنبه شبِ منتظران بود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی با اشاره به برنامه های مسجد مقدس جمکران برای شب و روز جمعه (روز منتسب به حضرت صاحب الزمان(عج))، بیان کرد: برگزاری جلسه آموزش عمومی قرآن که با شرح معارف نهج البلاغه توام است، سخنرانی حجت الاسلام «یزدی» و قرائت دعای پرفیض کمیل با نوای «حاج علی صادقی» نیز برای شب جمعه، 25 بهمن منتظران پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به آغاز برنامه های روز آدینه مسجد میعادگاه منتظران با زمزمه دعای پرفیض «عهد» بعد از نماز صبح، اعلام کرد: سخنرانی حجت الاسلام «خلج» و زمزمه دعای پرفیض ندبه با نوای «سید مهدی میرداماد» پایان بخش برنامه های صبح روز جمعه، 26 بهمن مسجد مقدس جمکران است.

 

بنابر گفته مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران، برنامه های این مکان مقدس در عصر جمعه با قرائت زیارت آل یس پایان می یابد.

 

چهل سالگی انقلاب اسلامی برابر است با چهل ساله شدن بسیاری از فضاهای فرهنگی و سیاسی و اجتماعی که با انقلاب رویکرد های جدیدی به خودشان گرفتند، یکی از مهمترین حوزه های فرهنگی که این سال ها همواره مورد توجه بوده، سینما است.

 

حال که سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نیز پایان یافت و سیمرغ ها پر گرفتند و بر دوش اهالی سینما نشستند، جای توجه به یک موضوع خالی است. اینکه سینمای ما در این چهل سال چه مسیری را طی کرده است؟ قرار بوده کجا باشد و اکنون کجا ایستاده؟ به راستی هدف آرمانی سینمای ایران بعد از انقلاب چه بوده و آرمان امروز چیست.

 

سینمای چهل ساله ایران و بایدهای سینمای آرمانی بررسی می شود

 

 

 

موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) موضوع یکصد و بیست و نهمین نشست تخصصی فرهنگ مهدوی خود را در آستانه ورود به پنجمین دهه از انقلاب اسلامی، «سینمای چهل ساله ایران و باید های سینمای آرمانی» انتخاب کرده است.

 

سخنران این نشست «شهریار بحرانی»، کارگردان و پژوهشگر سینما است که سابقه ساخت فیلم هایی چون «مریم مقدس(س)» و «مُلک سلیمان» را در کارنامه خود دارد.

 

این نشست تخصصی روز پنجشنبه، 25 بهمن ماه ساعت 14:30 در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار می شود.

 

حضور در این نشست برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

 

دوره تخصصی «امامت و ولایت» برگزار می شود

 

 

 

حجت الاسلام «ابراهیم رضازاده» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اعلام آغاز دوره تخصصی «امامت و ولایت» در حوزه علمیه امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: این دوره از فردا (پنجشنبه، 25 بهمن) با تدریس آیت الله حسینی قزوینی در این حوزه آغاز می شود و برای چهار هفته ادامه می یابد.

 

معاون پژوهش حوزه امام محمدباقر(ع) اضافه کرد: با توجه به سیل شبهات مطرح شده درباره امامت و ولایت و نیز ضرورت مسلح شدن طلاب به علم و فن جدال احسن برای دفاع از حقوق ولایت و امامت، این دوره در روزهای پنجشنبه 25 بهمن و دوم، نهم و شانزدهم اسفند در دو جلسه یک ساعت و نیم ویژه طلاب برادر سطح دو و نیز استادان از ساعت 8 تا 11 صبح برگزار می شود.

 

وی درباره مزایای این دوره تخصصی تصریح کرد: آشنایی با مباحث امامت و ولایت، آموزش فنون جدال احسن در جهت اثبات امر ولایت، اعطای مدرک رسمی از مرکز مدیریت حوزه علمیه و تقدیر از بهترین تقریرنویسی از امتیازاتی است که برای شرکت کنندگان در این دوره پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام رضازاده با بیان اینکه در این دوره مباحث جدیدی در حوزه دفاع از ولایت و امامت و غدیر مطرح می شود، یادآور شد: اگرچه حضور برای عموم طلاب علاقمند به مباحث امامت و ولایت و تجهیز به فنون جدال احسن در این حوزه آزاد است اما مدرک پایان دوره صرفاً به طلاب سطح دو و نیز استادان حوزه اعطاء می شود. بعد از این دوه مقدماتی، دوره تکمیلی نیز برای علاقمندان برگزار می شود.

 

گفتنی است، این دوره از فردا در حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) به نشانی: تهران، اتوبان بعثت، خیابان شهید بخارایی شمالی، جنب مسجد قدس برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام می توانند با شماره 09374542904 تماس بگیرند.

 

سایت حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) به نشانی www.emambagher.com نیز در دسترس علاقمندان است.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی فاطمیه ایام فاطمیه اصفهان انقلاب اسلامی دهه فجر بسته خبری امام زمان عج غدیر مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جوادیان زاده در نشست علمی و تخصصی با موضوع آب، صلح و تاب آوری با حضور محققان، پژوهشگران و اندیشمندانی در حوزه مدیریت منابع آب گفت: یزد با برخورداری از پیشینه، فرهنگ غنی، ماندگار و تاریخی در حوزه آب و مدیریت منابع آبی الگویی مناسب در دنیا است.

وی ادامه داد: آب و مدیریت منابع آبی نیز موجب شده تا این موضوع زمینه ساز صلحی پایدار و هم زیستی اقوام مختلف در این شهر جهانی باشد.

نشست آب، صلح و تاب آوری با مشارکت دانشگاه یزد با حضور محققان، پژوهشگران و اندیشمندانی در حوزه مدیریت منابع آب در مرکز بین المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی یزد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی