Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- جلسه ديوان بين المللي دادگستري براي رسيدگي به اموال توقيف شده ايران در آمريکا آغاز شد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از تلويزيون الحدث ، جلسه ديوان بين المللي دادگستري در لاهه براي رسيدگي به اموال توقيف شده ايران در آمريکا آغاز شد.
ديوان بين‌المللي دادگستري، مستقر در شهر لاهه هلند، روز چهارشنبه براي بررسي پرونده توقيف دارايي‌هاي بانک مرکزي ايران تشکيل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ديوان عالي آمريکا سال 2016 حکم به مصادره 1.75 ميليارد دلار از دارايي‌هاي بلوکه‌ شده ايران داد و قرار شد که اين دارايي‌ها به خانواده‌هاي قربانيان انفجار مقر تفنگداران آمريکايي در بيروت در سال 1983 ميلادي پرداخت شود.

راي ديوان لاهه درباره شکايت ايران از آمريکا تا ساعاتي ديگر اعلام مي شود
به گزارش ديوان بين المللي دادگستري لاهه با انتشار پيامي در صفحه کاربري رسمي خود در توئيتر، يادآوري کرد حکم اين ديوان در خصوص شکايت جمهوري اسلامي ايران از آمريکا براي بازپس گيري دو ميليارد دلار از دارايي هاي مسدود شده ايران در آمريکا که واشنگتن مي گويد بايد به قربانيان تروريسم پرداخت شود، ساعت سه بعد از ظهر به وقت لاهه (ساعت 17:30 به وقت تهران) اعلام خواهد شد. تصاوير جلسه دادگاه نيز به شکل زنده از شبکه تلويزيوني سازمان ملل @UNWebTV پخش خواهد شد.

دولت جمهوري اسلامي ايران در سال 1395 دعوايي را عليه ايالات متحده آمريکا به دليل ضبط و توقيف اموال بانک مرکزي به استناد عهدنامه مودت مورخ 1955 ميلادي (1334 شمسي) مطرح کرد.
شکايت دولت جمهوري اسلامي ايران عليه ايالات متحده آمريکا نزد ديوان از اين رو صورت گرفته است که در عهدنامه 1955 تصريح شده که هر يک از طرفين مي توانند اختلافات ناشي از تفسير يا اجراي اين عهدنامه را به ديوان بين المللي دادگستري ارجاع دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لاهه شکايت ايران آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، عملیات اجرایی راه آهن خراسان جنوبی ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ آغاز شد.

طرحی که ۱۳ قطعه دارد و عملیات اجرایی اش در برخی قطعات در حال اجراست و در مابقی قطعات نیز به زودی آغاز می‌شود.

 برای شتاب گرفتن این طرح امروز جلسه‌ای در دفتر معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد زیرسازی این طرح که عملیات اجرایی آن سال گذشته آغاز شده تا دو سال آینده به اتمام برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخواست وکلای هلندی برای بازداشت نتانیاهو
  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • هلندی‌ها برای بازداشت نتانیاهو دست به کار شدند
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران