Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا شمسی، سخنگوی کمیته راهبردی شورای عالی خانه هنرمندان استان کرمان دیروز چهارشنبه، 24 بهمن در دیدار با استاندار کرمان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور و به تبع آن در استان انجمن هایی پراکنده هنری با ساختار دولتی راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به راه‌اندازی کانون هنر در دهه هفتاد در استان کرمان با ساختار دولتی و گردآوری انجمن‌های هشتگانه هنری در این کانون، افزود: کانون هنر استان کرمان در مدت فعالیت خود دارای فراز و فرودهایی بود که دوران فرود آن در دولت‌های نهم و دهم منجر به تعطیلی این کانون شد تا اینکه در دولت یازدهم و اصلاح رویکرد سیاست‌ها و برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد، راه‌اندازی یک تشکل صنفی برای هنرمندان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شمسی با اشاره به نحوه تشکیل یک تشکل صنفی رسمی و فراگیر برای قشر هنرمندان استان کرمان، بیان کرد: با برگزاری یک مجمع عمومی موسس بدوی با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، انتخابات اعضای هیات مدیره خانه هنرمندان استان کرمان برگزار و هفت نفر انتخاب شده و از نیمه اول امسال به عنوان یک تشکل رسمی به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرده است.
یادآور می‌شود، در ادامه این دیدار که حدود دو ساعت به طول انجامید، اعضای کمیته راهبردی شورای عالی خانه هنرمندان استان کرمان به بیان برخی از مسائل و مشکلات خانه هنرمندان کرمان و همچنین راهکارهایی در برون رفت از این مشکلات پرداختند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان فرهنگی شمسی خانه هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی