Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد با بیان اینکه نمایش‌های مذهبی، ارزشی، اجتماعی و اخلاقی بسیار زیاد شده است و در حوزه سینما حرکت دینی وجود دارد گفت: سالانه بیش از ۹۰ فیلم بلند در کشور تولید می‌شود که اصالت دینی و مذهبی دارند. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدعباس صالحی صبح امروز در دیدار با حجت‌السلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن امید دشمنان را ناامید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه وزارت ارشاد سه حوزه اصلی کاری دارد گفت: حوزه فرهنگ، ادبیات و رسانه، حوزه هنر و حوزه مربوط به دین سه حوزه کاری ماست.

وزیر ارشاد با بیان اینکه اتفاقات خوبی در چهل سال گذشت از انقلاب افتاده است افزود: در حوزه نشر کتب حدود یک میلیون و 200 هزار عنوان کتاب در این چهل سال چاپ شده است که نشان از تحقیق و پژوهش در کشور است.

اختصاصی؛ شایعه استعفای وزیر ارشاد قوت گرفتوزیر ارشاد از مؤسسه گل‌ آقا بازدید کردوزیر ارشاد: ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان کرمان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه امروز در حوزه وجود منابع و متون علمی و عملی و کاربردی منابع قابل توجهی داریم گفت: در حوزه ادبیات گویش‌های ادبی قابل توجهی در کشور داریم که با عنایت مقام معظم رهبری کارهای خوبی انجام شده است.

صالحی با بیان اینکه رسانه‌ها در کشور تعداد قابل توجهی دارند و قبل از انقلاب رسانه منطقه‌ای نداشتیم اما امروز در تمام مناطق روزنامه وجود دارد افزود: انجمن‌های ادبی را ساختارمند کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه هنر رشته‌های هنری با سابقه‌ای در کشور داریم و رویش‌های قابل توجهی داشته‌ایم افزود: نمایش‌های مذهبی، ارزشی، اجتماعی و اخلاقی بسیار زیاد شده است و در حوزه سینما حرکت دینی وجود دارد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه در جشنواره امسال اکثر افرادی که نامزد دریافت سیمرغ شدند افرادی بودند که در کارهای ارزشی حرفه‌ای فعالیت کرده بودند عنوان کرد: فیلم «شبی که ماه کامل شد» نامزد 13 سیمرغ بلورین شد که 6 سیمرغ دریافت کرد و امروز بیش از 90 فیلم بلند در کشور سالانه تولید می‌شود که اصالت دینی و مذهبی دارند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سابقه طولانی داشتند اما ساختار آنها مناسب نبود و در شورای فرهنگ عمومی آنها را ساختارمند کردیم افزود: بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در کشور عضو اصلی کانون‌ها هستند و کارهای قوی در آنها انجام می‌شود.

صالحی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ را جمع کنیم گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی در حوزه ارتقای فرهنگ استفاده کرده و کیفی‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از استان‌های پرخلاقیت و با ظرفیت است و نسل جوان مستعدی دارد افزود: زمانی کانون کشف استعدادها فقط در تهران بود اما در حال حاضر در استان‌ها نیز این ظرفیت وجود دارد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه امسال به 11 استان سفر کردیم و سعی کردیم در سفرهای دو یا سه روزه مشکلات را بررسی کنیم گفت: یک سفر هم به جنوب استان کرمان اختصاص خواهیم داد تا از نزدیک در جریان روند فعالیت‌ها قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از روحیه ایثار و مقاومت و هم‌افزایی برخوردار است که به توسعه کمک می‌کند افزود: شورای فرهنگ عمومی استعداد قابل توجهی در حوزه ستادی و قرارگاهی دارد اما آنگونه که باید از این ظرفیت استفاده نشده است.

به گزارش تسنیم صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان به مقام شامخ شهدای ادای احترام کرد.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجره‌ای رو به شفافیت

به گزارش همشهری آنلاین، سعید لطفی؛ دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران در روزنامه همشهری نوشت، از خبرها چنین برمی‌آید که به‌زودی قرار است هویت ارکان آگهی‌های ملکی احراز شود و سکوهای اینترنتی فقط مجاز به انتشار آگهی‌های با اصالت باشند؛ یعنی فقط آگهی‌هایی منتشر شوند که پاسخ استعلام آنها از سامانه ملی املاک و اسکان مثبت باشد. طبیعتاً در این آگهی‌ها هویت مالک، ملک و آگهی‌دهنده احراز شده و می‌توان اطمینان داشت که ملک، واقعی است و آگهی‌دهنده به ‌قصد قیمت‌سازی، اخلال در بازار یا هر مقصود دیگری اقدام به درج آگهی نکرده است.
اگر بگوییم چنین کاری که منجر به اصالت‌بخشی به آگهی‌های حوزه مسکن می‌شود کار مهمی نیست و اثری در فضای بازار ندارد، بی‌انصافی است، اما با این کار هر اندازه هم که خوب و کارشناسی باشد، نمی‌توان انتظار معجزه داشت. حتماً متولیان این سیاست هم می‌دانند که درد بازار مسکن و اجاره، فقط آگهی‌های توخالی، تکراری یا دروغ نیست و در این ‌سوی ماجرا، بازار با کسری تولید مسکن، حرفه‌ای نبودن بازار اجاره و بدتر از همه، پایین آمدن قدرت خرید مردم مواجه است.
آگهی‌های بااصالت مانع از سردرگمی مردم خواهند شد و نمای بازار و برآوردهای قیمتی آن را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کنند، اما از این کار نمی‌توان بیش از شفاف‌سازی ویترین بازار انتظاری داشت. واقعیت این است که هر اندازه کار خوبی باشد، نمی‌تواند راه را برای خانه‌دار شدن کسی که قدرت خریدش را از دست داده، کوتاه کند.
دولت در طرح نهضت ملی مسکن به ‌دنبال خانه‌دار کردن اقشاری است که در مقابل تورم افسارگسیخته سال‌های اخیر در بازار مسکن خلع سلاح شده‌اند و رؤیای خانه‌دار شدن آنها در بازار آزاد، محقق شدنی نیست. امیدواریم گره‌های این نهضت، باز شود و بخشی از نیازمندان مسکن کشور، خانه‌دار شوند.
در این میان، دولت و مجلس در تلاش هستند با استفاده از ابزارهای قانونی، سفته‌بازی، احتکار و قیمت‌سازی را در بازار مسکن حذف کنند یا به حداقل برسانند.
در آن‌سوی ماجرا، سال‌هاست که راه‌اندازی اجاره‌داری حرفه‌ای، حداقل روی کاغذ، یکی از برنامه‌های متولیان حوزه مسکن برای ساماندهی بازار و کمک به مستأجران است و هر سال، تدابیری برای حمایت مالی از مستأجران نیازمند از طریق پرداخت وام کمک ‌ودیعه مسکن اندیشیده می‌شود.
همه این اقدامات تلاش‌هایی هستند که برای جبران کاستی‌های حوزه مسکن انجام می‌شوند و صرفاً پرداختن به آنها نشان می‌دهد که سیاستگذاران هم از دردهای واقعی بازار مسکن اطلاع دارند.
آگهی‌های اینترنتی مسکن هم یکی از اجزای این بازار هستند و برنامه‌هایی که برای اصالت‌سنجی آنها اجرا می‌شود، ناشی از نیازهایی هستند که در این حوزه احساس شده و هرگز نمی‌توانند خلأهای ناشی از کمبود تولید، نبود اجاره‌داری حرفه‌ای یا پایین بودن قدرت خرید مردم را جبران کنند، اما در جای خودش یک اقدام درست و ضروری برای شفاف‌سازی بازار است.
صنف مشاوران املاک سال‌هاست که به شیوه درج آگهی‌های مسکن و عملکرد سکوهای اینترنتی انتقاد داشته و از اقداماتی که اوضاع این حوزه را بهتر کند، حمایت خواهد کرد. در جریان طرحی که اکنون برای اصالت‌سنجی آگهی‌ها در دستور کار قرار گرفته، هیچ‌گونه مشورت یا نظرخواهی با این صنف نشده، اما ما امیدواریم که نتایج آن به نفع مردم باشد؛ به‌خصوص در آستانه فصل نقل‌وانتقال مسکن، گرهی از کار مستأجران و جویندگان بازار اجاره باز کند. شیوه فعلی درج آگهی‌های ملکی، در وضعیت بازار بی‌تأثیر نیست و ما بارها دیده‌ایم که عده‌ای حتی اشخاص حقوقی نظیر بانک‌ها، چگونه با درج انبوهی از آگهی‌های بدون اصالت، به‌دنبال فضاسازی و قیمت‌سازی بوده‌اند. اینکه احراز هویت و استعلام آگهی‌ها، دست منتشرکنندگان آگهی دروغ را کوتاه کند، بسیار عالی است و امیدواریم در کنار سایر اقدامات مثبت برای تولید و عرضه مسکن، به بهبود شرایط ناگوار بازار کمک کند.

کد خبر 846870 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین ثبت‌ اسناد و املاک کشور مسکن مسکن اجاره سامانه ملی املاک و اسکان کشور

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست
  • پنجره‌ای رو به شفافیت