Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:05:11 GMT

هفته منابع طبیعی فرصتی برای ترویج درختکاری است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۱۳۱۲

هفته منابع طبیعی فرصتی برای ترویج درختکاری است

همدان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کاشت نهال و تشویق شهروندان به درختکاری است.

اسفندیارخزائی روز پنجشنبه در نشست اعضای کمیته راهبردی ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی افزود: مردم در هفته منابع طبیعی با حضور در طبیعت و کاشت نهال بیشتر با اهمیت حفظ سرمایه های ملی و خدادادی آشنا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: اولویت این اداره کل برگزاری برنامه های هفته منابع طبیعی امسال با مشارکت و حضور مردم و سازمان های مردم نهاد است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: منابع طبیعی تجدید شونده نظیر آب، خاک، جنگل و مرتع به عنوان بستر حیات بشری و توسعه پایدار جوامع محسوب می شوند.
خزائی ادامه داد: بنابراین این هفته فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی به شمار می رود.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، گفت: باید نحوه استفاده درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش داد و در ادامه فرهنگ یادگیری و یاد دادن بهره گیری صحیح از این منابع را نهادینه کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان افزود: برای دستیابی به سیاست ها و اهداف ترسیم شده منابع طبیعی در این هفته، از ظرفیت تشکل ها، دانش آموزان، پایگاه های بسیج در روستاها و شهرها و آبخیزنشینان استفاده کرد.
خزائی تاکید کرد: باید در بهره برداری مناسب و حفظ و حراست از عرصه های طبیعی همراه با توسعه متوازن تعادل ایجاد کرد.
15 تا 21 اسفند در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» انتخاب شده است.
برنامه های هفته منابع طبیعی در همدان از 12 اسفند آغاز می شود.
7526/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی منابع طبیعی کاشت نهال همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟

کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی