Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره و مزایای پایین کارکنان شوراهای حل اختلاف یک ظلم آشکار است و این افراد باید از حداقل حقوق قانون کار بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر این نماینده مجلس، سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در بازدید از شورای حل اختلاف استان و دیدار با کارکنان آن افزود: 80 درصد کارکنان این مجموعه را زنان تشکیل می دهند که با دریافتی بسیار پایین به این کار اشتغال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این رضایتبخش نیست که این افراد در ساعات به نسبت طولانی آن هم در محیطی که حجم کار بسیار بالاست، بدون استخدام و با چنین درآمدهایی خدمت کنند.
زرآبادی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید با جدیت در این خصوص ورود کند گفت: از معاون حقوقی رئیس جمهور هم در این موضوع کمک می خواهیم تا برای بهبود وضعیت کارمندان شورا کمک کنند.
وی اظهار داشت: مجلس به تنهایی نمی‌تواند طرح هایی که بار مالی دارند را پیشنهاد کند بنابراین موضوع رابطه استخدامی و بیمه کارمندان باید به صورت لایحه از جانب دولت مطرح شود تا مجلس بتواند آن را تصویب کند.
زرآبادی یادآور شد: بر اساس قانون درآمد های شوراهای حل اختلاف باید برای خود مجموعه هزینه شود اما متاسفانه این موضوع تحقق نیافته و باید دیوان محاسبات و بازرسی نظارت کنند تا این هزینه ها برگشت داده شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری برای واریز عیدی برای کارمندان شوراهای حل اختلاف خبر داد.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراهاي حل اختلاف درآمد كاركنان نماينده قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب

به گزارش جام جم آنلاین، تفرقه‌افکنان با تکیه بر ترویج سبک زندگی غربی در فضای مجازی، حساب ویژه‌ای را بر نسل نوجوان ایرانی باز کرده‌اند تا با استفاده از آن، جامعه را دچار اختلاف و شبهه افکنی کنند.   اوج این تلاشها در اغتشاسات سال ۱۴۰۱ و با پروپاگاندا بر روی یک دروغ رسانه‌ای رقم خورد و با فروکش کردن این التهابات، آنها دوباره دست به کار شده‌اند تا از حجاب، یک موضوع اختلاف برانگیز بسازند.   در فاز جدید اختلاف افکنی، تمرکز بر روی نخبگان و سیاستگذاران در ایران است تا آنها درباره شیوه‌های ترویج حجاب دچار اختلاف شده و از این رهگذر، فرصتی برای درگیری داخلی مهیا شود.   دشمنان ایران که در جریان منازعات اخیر نظامی، سبلی محکمی از کشورمان خورده‌اند، حالا امیدوارند با این اختلافات، از داخل به ایران ضربه زده و دوباره جنگی ترکیبی علیه کشور به راه بیندازند.   سناریوی تبدیل حجاب به موضوعی اختلافی، از دهه شصت تاکنون ادامه داشته است، اما جالب اینجاست، آنها که در سالهای آغازین انقلاب با رفتارهای تند و بی قاعده، التهابات در این موضوع را دامن می زدند، امروز مدعی آزادی پوشش شده و ادعا می‌کنند که حجاب از ضروریات دین نیست!   تندروهای دیروز، امروز نیز از سوی دیگری به تندروی روی آورده و همچنان در زمین اختلاف افکنی بازی می‌کنند.   این درحالیست که در تمام جهان، قانون فصل الخطاب اجماع نخبگان است و هر کسی تلاش کند زمینه را برای قانون شکنی فراهم کند، با اخطار دیگر نخبگان مواجه خواهد شد.   در زمینه حجاب نیز قوانین صریحی وجود دارد که از نخبگان و مجریان قانون انتژار می‌رود بند بند آن را به درستی اجرا کرده و ضمن پرهیز از رفتارهای غیرقانونی در زمینه حجاب، اجازه ندهند رسانه‌های غربی موج تازه دوقطبی سازی در کشور را کلید بزنند.   در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به خوبی معلوم شد که دود هرگونه ناآرامی خیابانی به چشم مردم می‌رود و هر تلاشی برای تکرار این دست شبهات اختلافی، خیانت به کشور و مستلزم ورود دستگاه قضایی است.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟