Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:20:06 GMT

فرهنگ، زیربنای توسعه پایدار است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۳۳۳۹

فرهنگ، زیربنای توسعه پایدار است

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز پنجشنبه در شورای مشترک اداری و فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار به تحول فرهنگی نیاز داریم، افزود: فرهنگ کلیتی پیچیده شامل باورها، هنرها، اخلاقیات، قانون ها، رسوم و هرگونه قابلیت و عاداتی است که فرد به عنوان عضو جامعه کسب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنرانی خود در سال 93 در مشهد فرموده اند فرهنگ از اقتصاد مهم تر است، زیرا به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای شود، اظهار داشت: این استان ظرفیت ها و مشاهیر فرهنگی و هنری بسیار زیادی دارد اما مقداری در زیرساخت های فرهنگی مشکل داریم و حمایت های مالی به اندازه کافی نیست.
فدائی با بیان این مطلب که استان کرمان نسبت به برخی شاخص های فرهنگی از متوسط کشور پائین تر است، گفت: سرانه شاخص فضاهای فرهنگی کرمان نصف سرانه کشور است و باید این کمبودها را جبران کنیم.
وی افزود: در جلسه با مسئولان مالی و عمرانی درباره پروژه های عمرانی از جمله تالار مرکزی کرمان پیگیری و مقرر شده این تالار تا تابستان 98 به پایان برسد و پرداخت های آن تا پایان سال 99 انجام شود.
استاندار کرمان گفت: در زمینه مرمت آثار و نقاشی های موجود در موزه هنرهای معاصر نیز مقرر شد با صرف یک میلیارد تومان از منابع استان و کمک های فنی و اجرایی معاونت مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.
فدائی به آغاز مرمت خانه های تاریخی و هنری نیز اشاره و عنوان کرد: در رابطه با برگزاری جشنواره ها نیز موسیقی نواحی سال آینده در کرمان برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی کرمان در تالار وحدت تهران، اظهار داشت: اپرای عروسکی منظومه خواجو نیز در استان کرمان اجرا می شود.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در مجموع استان کرمان به پایلوت گردشری هنری تبدیل می شود، تصریح کرد: تصمیمات خوبی برای برگزاری کنگره سرداران شهید استان کرمان گرفته شده است.
وی با بیان اینکه یکی از کارهای انجام شده، عملیاتی شدن شورای فرهنگ عمومی است، تاکید کرد: امیدواریم با این کار شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و هنری باشیم.
استاندار کرمان ضمن تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار مبتنی بر حفظ محیط زیست نیاز به تحول فرهنگی داریم، گفت: سیاست رسانه های دستگاه های اجرایی استان تدوین، تصویب و اجرایی خواهد شد.
3029/7440
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 تنفس توسعه پایدار مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار

 رئیس انجمن هسته‌ای ایران در آغاز به کار نخستین کنفرانس بین المللی فناوری علوم وفنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان، فناوری هسته‌ای را یکی از فناوری‌های کاملا اثبات شده در پاسخ دقیق به برخی از چالش‌ها دانست و گفت: رویداد‌های بین المللی و نشست‌های علمی در حوزه فناوری هسته‌ای دستیابی به اهداف توسعه پایدار وپاسخ و راه حل چالش‌های پیش رو در امنیت انرژی وتامین انرژی وتامین غذا که مستقیم با حیات انسان در ارتباط است را می‌تواند تسهیل کند.


جواد کریمی ثابت افزود: برگزاری این نشست‌ها بستری مناسب برای یافتن راه حل‌هایی برای این موضوع است.


او گفت: در این راستا، ایران ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را در دستور کار قرار داده است ومسئولان جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر تعهدات خود در حوزه فناوری هسته‌ای وبرنامه‌های تولید این میزان برق هسته‌ای را با جدیت دنبال می‌کنند.


رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: این کنفرانس در ۱۶ پنل و ۱۳ محور فعالیت خود را آغاز کرده است و فناوری هسته‌ای در کشور ایران به بلوغ رسیده و این بلوغ را در ارائه مقالات وسخنرانی‌ها و نمایشگاه‌ها قابل مشاهده است.


سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ دانشمند هسته‌ای از پنج قاره جهان در اصفهان تا دو روز دیگر ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا